influens

Uticaj, uticajni i kakve veze imaju sa Influenser marketingom

Juče sam poslijepodne provela gledajući webinar na temu “Influencer Marketinga” – marketinga uticaja ili uticajnih. Presudno za odluku da to pogledam je činjenica da je predavač bio Brian Solis. Znate da je bio ove godine predavač i na Spark.me, a inače je jedan od onih od kojih vrijedi učiti šta god da priča i o čemu god da priča.

Na par nekih sastanaka u Americi smo se doticali teme uticajnih, odnosno osoba koje brendovi i firme angažuju za promociju njihovih proizvoda i to je jedna od najaktuelnijih tema trenutno. Sama činjenica da se i Brian bavi njom je jedan od pokazatelja da je to tako, pa mi je bilo interesantno da čujem šta on o tome govori.

Uglavnom, veliki dio webinara je baziran na istraživanju koje su radili u Altimetru i TapInfluencu i rezultati su baš zanimljivi. Rađeno je poređenje šta o „influencer marketingu“ misle marketari a šta sami „uticajnii“.

Na primjer, zanimljiv podatak je da je najveći izazov marketarima pronaći odgovarajuće influensere za određeni brend (prosto me nervira izraz uticajni jer maši poentu, pa ću ga ako …

Pročitajte ostatak
WBWKY1FQ2I

Poenta društvenih mreža i internet marketinga koju mnogi promaše

Mislim da smo već u fazi u kojoj je većina ljudi shvatila koliko su društvene mreže i Internet neophodne za biznis. Skoro svi ga koriste u onoj mjeri za koju su procijenili da je njima odgovarajuća i taj trend će samo rasti.

Iz ugla nekog ko se nalazi takoreći sa obe strane – i na strani biznisa ali i na strani korisnika, primjećujem da ipak mnogi griješe u jednoj stvari i to onoj najbitnijoj.

Naime, društvene mreže su prvenstveno omogućile da se sa svojim kupcima / klijentima povežete, da ih upoznate i razumijete. Pružile su nam mogućnost da oslušnete šta oni u stvari žele, šta misle o vašim proizvodima i uslugama, šta bi voljeli promijeniti na njima, šta unaprijediti i sl.

Međutim, taj momenat vrlo rijetko srećem u ovim Internet prostranstvima. Uglavnom biznisi tretiraju društvene mreže, kod nas u najvećoj mjeri Facebook, kao prostor za oglašavanje i prodaju. Objave su najčešće prodajnog tipa, plaćaju se oglasi i vrlo malo se tu daje na kreativnost i povezivanje.

U principu, često mislim da biznisi i kompanije kod nas Facebook tretiraju kao TV …

Pročitajte ostatak
IMG_1364

Njihova veličanstva – kupac, gost i klijent

Kad sam prije 15-ak godina studirala ekonomiju, najveći broj primjera koji smo izučavali u marketingu je bio iz Amerike. Najveći broj knjiga se oslanjao na američke i tad sam se pitala koliko tog naučenog ću moći primijeniti u BiH. 15-ak godina kasnije je odgovor – malo šta. Puno toga prosto zbog mentaliteta ne prolazi, a najveći dio opet zapne na nedostatku novca ili nerazumijevanja trendova.

Provela sam 3 sedmice jula u Americi na studijskom putovanju i sad kad razmišljam šta sam i gdje mogla učiti o biznisu tokom boravka, jedini odgovor koji mi pada na pamet jeste – svuda. Jer, gdje god da se okreneš možeš ugledati neku korisnu i pametnu lekciju koju možeš pokušati primijeniti kod nas. Ja ću ovdje navesti samo neke, a pravo stanje stvari jeste da bih mogla pisati gomilu tekstova na tu temu.

Usluga

Uslužne djelatnosti su u Americi dovedene na nivo u kojem apsolutno razumiješ onu izreku da je kupac na prvom mjestu. Spominjala sam već u nekom od tekstova na mom blogu koje sam pisala tokom boravka tamo situaciju sa vraćanjem kupljene robe. …

Pročitajte ostatak
Social-Media

5 vrsta sadržaja za društvene mreže (i koliko često da ih postavljate)

Za cision.com piše Susan Payton

Kada govorimo o uspješnoj kampanji za društvene mreže, ključ je raznolikost. To znači da je, umjesto da postavljate jednu promotivnu objavu za drugom, važno da dijelite različite vrste objava tako da dosegnete široku populaciju ljudi sa različitim interesovanjima.

Ovdje su preporuke za sadržaje koje možete dodati u svoj miks.

Korisni sadržaji

Ova vrsta objava ima u vidu svoju publiku (u stvari, sve objave je trebaju imati!). Ovaj sadržaj nije sa vašeg bloga (doći ćemo do toga), ali je vrijedan za vaše pratioce. Ako prodajete holističke zdravstvene proizvode, to može biti objava o opasnostima melatonina ili kako da napravite zeleni smoothie. U suštini, to je tekst ili objava koja dublje zaranja u teme koje interesuju vašu ključnu publiku.

Koji je pravi omjer? Ovo bi trebao biti značajan dio vaših sadržaja na društvenim mrežama – oko 45%.

Vaš sadržaj

Sada dolazimo do sadržaja koji objavljuje vaš brend. On još uvijek treba biti od koristi vašim pratiocima / čitaocima. Vaš cilj ovdje je da dovedete publiku na vaš blog, zato ponudite ljudima zanimljivosti ili interesantne podatke koje mogu …

Pročitajte ostatak
animals-1-1410120-639x425

Kada je u pitanju PR budite kao mačka, a ne kao pas

Piše: Susan Payton

Imam dvije mačke i psa, pa provodim više vremena nego što bih voljela priznati posmatrajući ih. Bolje je od Netflixa.

Postoje, naravno, određene karakteristike koje ima svaka vrsta. Mačke su u osnovi manje zainteresovane za svijet oko sebe (ili bar tako izgleda). Psi galame i zahtijevaju pažnju i ljubav. Ovo me navelo da razmišljam o odnosima s javnošću. (Vi ovdje ne vidite vezu? Ne? Očito sam samo ja u pitanju)

Ne budite PR pas

Možemo uporediti pse, ove očajne tragaoce za pažnjom, sa ljudima koji pogrešno koriste PR. To su oni koji pošalju objavu i 10 minuta kasnije zovu novinara da provjere je li dobio email. To su oni koji objavljuju saopštenja za medije svake sedmice, bez obzira na to imaju li vijest vrijednu dijeljenja.

Psi su, u suštini, oni koji su upropastili PR za sve ostale. Nemojte biti pas.

Mačke imaju pravu ideju

Mačke su bolji uzor za sticanje pažnje javnosti i medija. Ko ne voli mačke, čak i kad ne dođu na poziv ili ostanu po strani kada pred njih postavite skupu igračku koju ste …

Pročitajte ostatak