Prodaja juče, danas i sutra

 

Kome, zašto, kad… koga briga?!

Juče nazvao dečko, koliko se sjećam, ime rekao nije ali je spomenuo firmu čijeg se naziva definitivno ne sjećam. Nastup brz i agresivan. Zove da ponudi saradnju. Uvijek sam za. Oni (ta firma) su pregledali naš sajt vidjeli da je loš, tehnološki zastario pa da zakažemo sastanak jer oni nude web dizajn. Ok. Pitam: a odakle je firma? Možete li mi poslati mejl da vidim ko ste, šta ste radili? Može, kaže. ”Na koji mejl?” Kažem mejl ali nije dobro čuo, čujem kako sriče dok ukucava pogrešno. Zamolim ga da ispravi, nije tako i kažem, sad već u fazi između zabavljene i iziritirane mene: ok, kažete da ste gledali naš sajt a na sajtu imate kontakte? Muk. ”A mi smo gledali tehnološke aspekte.” Ok, kažem. Nastavlja podjednako agresivno, izvukao se: ”Poslaću vam sad neku okvirnu ponudu. Možemo vam ponuditi i usluge digitalnog marketinga i grafičkog dizajna…”

………….

Na ivici da potpuno neprimjereno ali iznervirano počnem da se smijem (ne ponosim se, ali tako je bilo): pa, ako ste stvarno pogledali našu web stranicu, morali …

Pročitajte ostatak

Deset mitova o društvenim mrežama koje trebate ignorisati

Internet je prepun raznih blogova koji se bave društvenim medijima ali to ne znači da su njihovi savjeti dobri i da su u pravu. Za vas smo izdvojili deset najčešće ponavljanih mitova u svijetu digitalnog marketinga.

Mit br.1 – Morate biti aktivni na svakoj platformi

Brend menadžeri bi trebali da se fokusiraju na ono što je najvažnije za njihovo poslovanje i da se bave svim što će povećati prodaju a to svakako uključuje i promociju na društvenim mrežama. Nakon što ste odredili publiku, stvorili zajednicu korisnika koje primarno zanima upravo to što nudite – zadržite ih! Sadržaj koji se stvara prvenstveno treba biti usmjeren na zadržavanju postojeće zajednice korisnika a tek onda na privlačenje novih. Zabluda je da trebate biti aktivni na svakoj društvenoj mreži i platformi koju vam neko preporuči jer predmet interesovanja i ciljna grupa nisu isti za prodaju odjeće, obuće, nakita i za firmu koja se bavi vodoinstalacijama. Odredite ko vam je publika i koje društvene mreže upravo oni koriste i posvetite pažnju održavanju istih. Naš savjet je da se temeljno posvetite jednoj mreži koja će vam …

Pročitajte ostatak

Znate li koja su to tri zlatna pravila oblačenja kad su u pitanju govornici?

Ako ste se ikada zapitali da li ste nedovoljno sređeni ili možda čak i previše za neki javni nastup, pokušaćemo vam ovim tekstom riješiti nedoumice. Skoro pa cijelu deceniju se blogovi i blogeri bave upravo ovim pitanjem i, vjerovali ili ne, i na tom se polju trendovi mijenjaju i potrebno ih je pratiti. Prema posljednjim istraživanjama došlo se do saznanja da formalno oblačenje može da vam pomogne da se ponašate ozbiljnije, profesionalnije i da razmišljate na jedan potpuno drugačiji način od onog na koji to radite malo „opuštenije“ obučeni… A sve je to nešto što čini dobrog govornika.

Vodite računa o mjestu pojavljivanja i ljudima koji će biti prisutni jer ni pretjerano formalno nije dobro u neformalnom okruženju. Neki marketing stručnjaci čak navode da bolje pregovaramo ukoliko smo ispoštovali zadati, biznis dres kod ali i to zavisi od mjesta i prilike za koju se spremate. Ako pričate o kreativnosti, klasično crno-bijelo odijelo to nikad neće odati o vama, već naprotiv, činićete se smiješno jer kreativni niste ni prema sebi, kako da onda ljudi kojima se obraćate to shvate?

Ako je …

Pročitajte ostatak

Šest savjeta kako da pronađete frilens pisce, stručnjake za društvene mreže i PR asistente

Svijet PRa i komunikacija je „zajednica“ koja raste i uvijek se razvija i potreba za kadrom u tom polju poslovanja je iz dana u dan sve veća i veća. Sve više poslodavaca se odlučuje da u svoje timove uključuje spoljne saradnike i frilens stručnjake jer se to u praksi pokazalo efikasnije. Strateško planiranje i stvaranje sadržaja, društvene mreže i PR podrška su područja koja su u proteklih nekoliko godina doživjela procvat i broj onih koji se bave takvim poslovima raste. Agencije i druge kompanije pronalaze frilensere i koriste njihove usluge po potrebi – takva vrsta radnog odnosa se pokazala kao izuzetno efikasna i za frilensere koji imaju slobodu ali i za poslodavce koji angažuju kadar po potrebi  te tako umanjuju svoje mjesečne troškove ali i obaveze prema radniku.

Ali, gdje i kako tražiti i pronaći najbolju osobu za posao koji nudite?

Raspitajte se!

Razgovarajte sa ljudima iz iste branše, raspitajte se skim su radili, koga preporučuju a koga ne, i na šta treba obratiti pažnju pri potrazi… Usmene preporuke i pozitivna iskustva drugih kolega kojima vjerujete su najbolji način da …

Pročitajte ostatak

Kako zaposliti konsultanta za društvene medije

Bez obzira na vrstu posla kojim se bavite, vjerujemo da ste razmišljali o tom da li vam trebaju društvene mreže za promociju i šta sa njima možete ili ne možete postići. Možda ste i sami pokušavali uraditi nešto ali to nije davalo nikakve efekte i bilo je bez ikakvog rezultata pa ste ipak odlučili da je vrijeme da se obratite nekom ko to zna da radi. Ali, ako već sami niste uspjeli onda je očigledno da se u to ne razumijete a ako se ne razumijete, kako ćete najbolje prepoznati ko može da vam pomogne?

Stvari na koje biste trebali obratiti pažnju prije nego se uputite u proces potrage konsultanta u svijetu digitalnog marketinga;

Definišite svoje ciljeve – prije nego se upustite u proces potrage, odredite sami svoje ciljeve. Morate imati jasnu sliku u glavi šta je ono što želite i koji efekat želite postići i imajte na umu da vam društvene mreže ne bi trebale biti opcija samo jer su popularne već jer korištenjem istih možete poboljšati svoj posao. Da li je to povećanje broja posjeta na web stranicu, …

Pročitajte ostatak