Kad „face“ daju savjete…

PR je umjetnost, ma šta neko mislio o toj definiciji i teoriji. Umjetnost koja se svakodnevno mijenja i razvija, napreduje i oblikuje svijet kakvim ga poznajemo. Dok jedni misle da su pojedini „Bogom dani“ da budu viđeni, drugi smatraju da nemaju dovoljno sreće a nijedna strana nije u pravu budući da svi izostavljaju onaj najbitniji dio – rad koji se krije iza toga.

Zastupljenost u medijima, vidljivost, poularnost… nazovite to kako god hoćete, ali jedno trebate znati – ne dešava se preko noći i ne dešava se bez napornog rada o kojem vjerovatno nikad i ne razmišljate da se dešava. Realnost je potpuno drugačija – svakodnevno se susrećete sa na prvi pogled bezazlenim i smiješnim situacijama i odlukama koje treba donijeti i koje na „prvu“ djeluju logično a kad se te iste situacije posmatraju očima nekog ko je u poslu PRa jako dugo, vidjećete razilaženje u mišljenjima. Možda vam se čini da o jednoj bolnici treba pričati najbolji doktor i neki vrhunski stručnjak a ne njegov kolega za kog biste pomislili da je sve osim doktora, ali to nije uvijek …

Pročitajte ostatak

(is)Pratite trendove

PR je profesija koja podrazumijeva verbalne i komunikacijske sposobnosti ali i analitičnost. Kad planirate kampanju i bavite se organizacijom medija, da li pratite rezultate? Kako mjerite obavljeni posao i kako ga kasnije prezentujete novim, potencijalnim klijentima?

Jedan od najvažnijih odnosa je onaj između novinara i PR službe, jedni bez drugih ne mogu i međusobno su u zavisnom odnosu. Čak i na studijskim ciklusima novinarstva se izučava PR a važi i obrnuto, nisu isto ali se toliko trebaju da morate znati o ovom drugom sve. I ne miješati se u posao.

Oni koji su dugo u svijetu PRa i agencijskom poslovanju, svakodnevno se trude da uče i znaju uvijek više od konkurencije. Ali, tehnologija i društvene mreže se toliko brzo razvijaju da i to “znati za nijansu više” pada u vodu ako je znanje neprimjenjivo jer je bitnije da pratite i ispratite trendove i da od tople vode napravite još topliju. Biti korak ispred sa kreativnim rješenjima je jedini način da opstanete i na tržištu. Nije bitno da li znate novinare i sve manje je bitno šta oni pišu, bitno je …

Pročitajte ostatak

Ove 4 PR strategije počnite odmah da koristite!

Bilo da se PRom bavite godinu, dvije ili pet, nove tehnologije i praćenje istih nikako ne smijete da zenemarite. Budite u korak s vremenom. Budite prvi čak i ako niste najbolji.

1. Sarađujte sa influenserima

Prenošenje od usta do usta, pokrivenost u medijima i uključenost u dešavanja su sve bitne stavke i aktivnosti kao dio taktike, ali zapamtite nešto jako važno: bez obzira kakvo vaše tržište i ciljna gupa bili, influenseri unutar manjiih zajednica su ključni faktor. Pojedinci čije mišljenje se uvažava među određenim brojem drugih pojedinaca ili grupa su vaš cilj za komuniciranje jer takvi ljudi bolje poznaju one koji ih prate i koji im vjeruju. U tom je sva mudrost – u pronalasku i komunikaciji sa ljudima kojima drugi ljudi vjeruju. Uspostavljanje dobrog odnosa i prodaja bilo čega takvim ljudima je ono na čemu trebate da radite i što je ključ usjeha bilo kakvog projekta.

2. Komunicirajte svoje „zašto“

U današnje vrijeme tehnologije kada je skoro pa nemoguće upratiti na dnevom nivou promjene i dešavanja, ključno za razvoj i uspjeh je ići u korak s vremenom i ne …

Pročitajte ostatak

Kako se kreira i razvija uspješna PR strategija?

Primjećujete li u posljednje vrijeme svoje konkurente u medijima? Ako je odgovor potvrdan, budite sigurni da su oni shvatili važnost PR strategije i proaktivno plasiraju priče o sebi u medije. Ukoliko i vi želite djelić medijskog pažnje za sebe, morate biti proaktivni i razmišljati u tom pravcu – dva koraka unaprijed. Dakle, postavite scenu i pripremite PR strategiju.

PR strategija je važna jer je to najbolji način organizacije aktivnosti i strateški donesene odluke su najbolji način za komuniciranje. I uvijek je dobro da skrenete pažnju sami na sebe. Ako se bavite marketingom, šta je bolja promocija od promovisanja samog sebe?

Ovdje je šest pitanja na koja biste trebali odgovoriti kako bi razvili jaku PR strategiju.

Šta je krajnji cilj?

Prilikom kreiranja PR strategije, posebno je važno da odredite cilj, ili ciljeve koje želite postići. Suludo je baviti se putem i tehnikama prevazilaženja prepreka na tom putu ukoliko ne znate čemu težite. Npr. ako želite da lansirate novi proizvod ili ponudite nove usluge tržištu razmišljajte dugoročno o cilju i putu – fokusirajte se specifičnosti toga što nudite, koliko će biti ostvarivo …

Pročitajte ostatak

Prodaja juče, danas i sutra

 

Kome, zašto, kad… koga briga?!

Juče nazvao dečko, koliko se sjećam, ime rekao nije ali je spomenuo firmu čijeg se naziva definitivno ne sjećam. Nastup brz i agresivan. Zove da ponudi saradnju. Uvijek sam za. Oni (ta firma) su pregledali naš sajt vidjeli da je loš, tehnološki zastario pa da zakažemo sastanak jer oni nude web dizajn. Ok. Pitam: a odakle je firma? Možete li mi poslati mejl da vidim ko ste, šta ste radili? Može, kaže. ”Na koji mejl?” Kažem mejl ali nije dobro čuo, čujem kako sriče dok ukucava pogrešno. Zamolim ga da ispravi, nije tako i kažem, sad već u fazi između zabavljene i iziritirane mene: ok, kažete da ste gledali naš sajt a na sajtu imate kontakte? Muk. ”A mi smo gledali tehnološke aspekte.” Ok, kažem. Nastavlja podjednako agresivno, izvukao se: ”Poslaću vam sad neku okvirnu ponudu. Možemo vam ponuditi i usluge digitalnog marketinga i grafičkog dizajna…”

………….

Na ivici da potpuno neprimjereno ali iznervirano počnem da se smijem (ne ponosim se, ali tako je bilo): pa, ako ste stvarno pogledali našu web stranicu, morali …

Pročitajte ostatak