Potrošači više vjeruju recenzijama nego ličnim preporukama

Piše: Daney Parker za PRmoment.com

Potrošači će prije odlučiti da nešto kupe ako proizvod ima dobru recenziju, nego ako im ga preporuče roditelji, prijatelji ili poznate osobe. Tako kaže skorašnje istraživanje ocjena i preporuka koja je sprovedena na platformi Feefo u Velikoj Britaniji.. Jedina stvar koja na odluku o kupovini utiče više od pozitivne recenzije je veliki popust, kao što je na primjer rasprodaja u pola cijene.

Ključna otkrića

75% potrošača je pod uticajem dobrih recenzija

Na manje od polovine uticaj imaju roditelji, poznate osobe ili prijatelji

85% potrošača u Velikoj Britaniji uvijek provjerava online recenzije prije odluke o kupovini.

Ispitanici su imali pitanje „Koliko često provjeravate recenzije kada kupujete proizvod ili uslugu koju niste ranije kupovali, ili kod novog dobavljača?“ i 85% njih je odgovorilo da u ovakvim situacijama uvijek traže recenzije. Onda su ih pitali „Šta najviše utiče na vašu odluku o kupovini?“ i dobili su listu sa ponuđenim odgovorima. U nastavku je pet najčešćih odgovora:

Privlačan popust ili promocija na primjer 50% sniženje – 79% odgovora Dobra, pozitivna recenzija – 75% odgovora Preporuka roditelja – 47% odgovora …

Pročitajte ostatak

5 lekcija od početnika u odnosima s javnošću

Piše: Roya Naghepour

Nikad nisam mislila da ću kročiti nogom u PR firmu s obzirom da sam studirala politologiju i međunarodne odnose. Rekla bih da je PR jedna od  najneshvaćenijih profesija ikad. Ima tu mnogo slojeva komunikacije koji nisu vidljivi javnosti, a najbolji način da učite o PR-u je da akciju vidite iz prve ruke. Kao stažista u Scott Circle sam naučila mnogo više o industriji nego u bilo kojoj učionici.

Evo nekoliko ključnih savjeta jednog početnika u PR-u:

Naučite da kažete „da“.

U svakoj industriji je važno govoriti da. Kao PR početnik, nekad će da značiti odlazak na klijentov gala prijem sa glavnim iz vaše firme, ali nekad će to značiti i da trčite u prodavnicu po zadnji primjerak nekog časopisa. Nevezano za zadatak, da li je mali ili bitan, htjeti i moći pomoći i učestvovati je važno. Ja nikad nisam mislila da ću stažirati u komunikacijskoj firmi, ali mi je to što sam rekla „da“ pomoglo da narastem na poslu u smijeru koji nisam nikad mislila da ću dostići.

Uvijek postavljajte pitanja.

Došla sam u Scott Circle bez …

Pročitajte ostatak

Društvene mreže i aplikacije na internetu važne za ugostitelje

Prestala sam koristiti Foursquare onda kad su ga podijelili na dvije aplikacije – jednu za dijeljenje utisaka i drugu za čekiranje. Prosto mi je u tom trenutku ta odluka zasmetala, a i aplikacija i društvenih mreža koje koristim je bilo previše, pa sam obrisala profil.

Međutim, tokom priprema za put u US ovog ljeta odlučim da ponovo napravim profil na Foursquare zato što idem negdje gdje nemam pojma ni o čemu. Razmišljala sam da bi mi informacije drugih korisnika mogle pomoći u slučaju da mi zatreba info o tome gdje jesti ili šta vidjeti.

Osim toga, tokom istraživanja u koje hotele idemo, „ugazila“ sam u Trip Advisor i na njemu takođe otvorila profil. I te dvije ‘društvene mreže’ ili internet lokacije, su mi stvarno pomogle u nekoliko situacija.

Vrlo je korisno kad se nađete u novom gradu to što možete pretražiti najbliže restorane ili one koji rade trenutno ili one koji imaju ponudu koja vama odgovara. Osim toga, komentari prethodnih posjetilaca su zaista (vrlo često) dobar izvor informisanja.

Sjeti me to na onih par situacija kad su me ljudi u …

Pročitajte ostatak

Pet pitanja koje bi svi PR timovi trebali postavljati

PR ne dobija uvijek priznanje koje zaslužuje. Posebno ne u dvorani za sastanke. Kako možete povećati performanse vašeg PR budžeta na način da budete primijećeni od strane ljudi koji su bitni? PR je idejom vođena struka, tako da bez obzira da li radite unutar firme ili angažujete agencije, smisleno je podešavati performanse kako bi osigurali da funkcija odnosa s javnošću podržava brand i nastavlja da razvija mjerljive, upečatljive kampanje koje su primijećene.

Postoji pet važnih područja koja se često previde.

1) Da li imamo odnose s pravim medijima?

Jesu li mediji sa kojima se bavimo pravi? Da li je pokrivenost koju smo osigurali objavama ona koju stvarno naši ciljani kupci čitaju?

Štampani mediji su i dalje uspješni u mnogim zemljama, ali se ponekad previde u našem nastojanju da sve bude digitalno. To znači da najutjecajniji medij za vaše poslovanje može biti onaj koji ne biste  očekivali da jeste.

Više od polovice svjetske odrasle populacije i dalje čita dnevne novine a posjećenost i čitanost vodećih novih portala nije u skladu sa kvalitetom angažmana. Većina (61%) Britanaca i dalje čitati lokalnu štampu, …

Pročitajte ostatak

Kad “Od šume ne vidiš drvo” u poslovanju…

Dvije stvari mi se vrte u glavi ovih dana, dok oko sebe gledam reklame na sve strane. Brendovi i firme se bore za kupce svim snagama, a sa druge strane sve češće imam osjećaj da propuštaju osnove. Objasniću u nastavku teksta na šta mislim.

Odnosi sa zaposlenim

Uhvati me razmišljanje o ovim stvarima kad god je neki praznik. Ja sam nekako navikla da pokupujem sve što mi treba dan prije praznika tokom kojih se ne radi ili ne bi trebalo da se radi. Iako na primjer ni ne idem na roštiljanja za 1. maj uvijek kupim sve što mi treba dan ranije i uvijek me muka uhvati zbog radnika koji moraju raditi i tog prvog maja – u prodavnicama, pekarama, mesnicama, kafićima…

Juče prolazim gradom i gledam sve te radnike koji rade i za Bajram. Zamišljam sve one gazde koje nisu htjele svojim radnicima priuštiti da taj dan provedu sa svojom porodicom. Tata mi priča kako je u pekari dan ranije spomenuo djevojci koja tu radi kako pretpostavlja da sutra ne rade, pa je došao da kupi hljeb za …

Pročitajte ostatak