Samopouzdanje i zašto je bitno razvijati ga

Samopouzdanje – ključno za život ali i karijeru, to znate. Ali, znate li kako steći i razvijati samopouzdanje?

Svjetski priznati psiholog, Daniel Goleman je za Harvard Biznis magazin napisao članak upravo o tom koje su osobine koje čine dobrog vođu i okarakterisao kao nekog ko „razumije sebe i svoje emocije, svjestan je mana i slabosti i zna da usmjeri pozitivnu energiju na pravo mjesto“. Samopouzdanje je upravo najbitnija karakteristika koju trebate da biste uspjeli na poslovnom planu, ali i u životu. Goleman karakteriše samopouzdanje kao jednu od pet komponenti koje čine emotivnu inteligenciju, set različitih vještina koje razliku dobrog od lošeg vođe. Bez razvijene emotivne inteligencije je teško doći do visoko pozicioniranog radnog mjesta pa čak i uz najbolje predavače, treninge i usavršavanja – to vas neće učiniti dobrim vođom.

Zašto je samopouzdanje toliko bitno?

Iako se odgovor čini prejednostavan, u isto vrijeme je toliko snažan da objašnjava i odgovara na ovo pitanje – Samopouzdanje je ključno za donošenje dobrih odluka.

Osoba koja nema problem sa samopouzdanjem zna rasporediti svoje vrijeme i utrošiti ga korisno. Nema problem sa emocijama, privatno …

Pročitajte ostatak

Kako do uspješnog bloga u samo četiri koraka?

Blogovi i bloganje je postalo ključno u svim sferama poslovanja bilo da ste mala porodična firma, NVO organizacija ili individualac – blogajte! U svijetu digitalnog marketinga, blogovi su filteri zanimljivog sadržaja i vodilja svima koji se zapute u svijet interneta da nešto pronađu… Ako radite posao kako treba, oni koji traže će naći vas koji nudite.

Prema nekim istraživanjima, male firme su prijavile i do 126 puta veću vidljivost, pretraživači su pokazali nevjerovatne brojeve od preko 400% povećanja posjeta na sajtove kroz blogove a i velike kompanije ističu samo pozitivne brojeve kad je u pitanju saobraćaj koji dolazi na sajtove sa blogova.

Zašto je neko uspješan a neko ne? Koji je recept za uspjeh?

Sadržaj

Blogovi trebaju biti brzi i ažurni i obezbjediti najnovije informacije, nebitno o kom sektoru i polju poslovanja je riječ. Sadržaj je onaj koji privlači pažnju i ono što pišete morate da znate, čitaoce zanimaju korisne a ne izmišljene informacije i isfrizirani PR tekstovi. Pišite o onom što zaista poznajete ili nađite nekog ko će to da radi samo se držite podalje od površnosti tekstova jer …

Pročitajte ostatak

Učim, da radim i da mogu (bilo šta)

Tekst podržava i promoviše projekat Coca-Colina podrška mladima.

Odrasla sam uz rečenicu „Uči, nećeš morati, a ni moći raditi!“. Uostalom, more ljudi iz moje generacije (i onih približnih), odrastalo je uz istu rečenicu. Samo, kod mene je nosila jedan teret nemoći.

Kao neko ko od rođenja ima etiketu drugačije, nekako sam se vrlo rano preorijentisala i na drugačije poimanje onoga što želim. Imala sam ja snove tipa ”završiću fakultet, udaću se za crnog markantnog muškarca i živjećemo u kući na sprat”, ali sam se isto tako, na vrijeme, počela oslanjati na sve ono što samo znanje može da pruži. Cerebralna paraliza sa svim svojim posljedicama, samo je dodatno učvrstila to uvjerenje.

I zbilja, završila sam fakultet, pa i nešto nakon fakulteta. Ali, znanja sam i dalje ostala i gladna i žedna, jer sve ono što nas izdvaja od mora istih ostaje daleko od istih predmeta koje polažemo na fakultetu i istih knjiga iz kojih učimo.

Ono što nas izdvaja, počinje tamo gdje sami tražimo. Gdje propitujemo šta i koliko možemo, gdje smo i gdje želimo stići, i kako i kuda …

Pročitajte ostatak

Moć vizualizacije

U posljednjem aktuelnom izvještaju o radu The New York Times je analizirao stanje u kom se nalaze sa naglaskom na ispitivanje pozicije u svijetu digitalnih medija. Jedna od glavnih teza i zaključaka je bila da „novinarstvo mora da prati nove trendove i učestvuju u stvaranju istih kod čitalaca“. Ali, šta je ključno u ovom? Šta prvo uraditi?

Izdavači širom svijeta veliki dio budžeta ulažu u stvaranje zanimljivog, vizualno privlačnog sadržaja koji će povećati njihovu vidljivost na velikoj internetskoj platformi prepunoj svega. Stvoriti zanimljiv sadržaj ili izvještavati o istom na drugačiji način i biti primjećen je postala prava umjetnost. Dok se CNN bavio razvojem virtualne realnosti na polju digitala, Washington post je u isto vrijeme pronašao način i drugačiji pristup postojećim informacijama za izvještavanje. Novi pristup starim stvarima.

„Mislim da smo konačno uspjeli“ je bila pobjedonosna izjava grafičke urednice i direktorice Journalism.co.uk. „Stvorili smo drugačiji saržaj, kombinaciju video priče, grafike i teksta, neodvojivo jedno od drugog ukoliko želite razumijeti“ Snažna vizualizacija i privlačenje pažnje je ono za čim uvijek tragamo prilikom stvaranja vijesti i to se nameće kao jedino riješenje, jedino …

Pročitajte ostatak

8 savjeta kako da budete PR zvijezda

Iako možda mislite da je sve što se tiče PRa glamur i sjaj, kokteli i uspjeh ipak je ovo posao u kom ne teče med i mlijeko i koji, kao i svaki drugi, zahtijeva posvećenost, naporan rad, stresno je na dnevnoj osnovi ali na kraju dana, beskonačno ispunjava i pruža mogućnost upravljanja u svim, pa i u najvećim krizama.

Kad pomislite na PR vjerovatno prvo vidite glamurozne događaje na kojima se ispija vino i druži sa klijentima. Da, ima i tog, ali vidite li stres koji stoji iza tog?

Da biste preživjeli loše, morate i dobre stvari jer samo tako ćete zadržati prizemnost a koja će vam kasnije biti ključna u riješavanju kriznih situacija ali u napredovanju i izgradnji imidža.

Organizacija

Prvi, ključni i najbitniji korak jer između nekoliko različitih mail adresa, profila na društvenim mrežama, zakazanih i dogovorenih nastupa i gostovanja  bitno je ne imati previše rupa u rasporedu i prostora za greške. Bilo da živite u Outlook kalendaru ili pišete obaveze na salvete dok ste u restoranu, bitno je da (za)pišete jer drugačije neće ići!

Ne može …

Pročitajte ostatak