Deset mitova o društvenim mrežama koje trebate ignorisati

Internet je prepun raznih blogova koji se bave društvenim medijima ali to ne znači da su njihovi savjeti dobri i da su u pravu. Za vas smo izdvojili deset najčešće ponavljanih mitova u svijetu digitalnog marketinga.

Mit br.1 – Morate biti aktivni na svakoj platformi

Brend menadžeri bi trebali da se fokusiraju na ono što je najvažnije za njihovo poslovanje i da se bave svim što će povećati prodaju a to svakako uključuje i promociju na društvenim mrežama. Nakon što ste odredili publiku, stvorili zajednicu korisnika koje primarno zanima upravo to što nudite – zadržite ih! Sadržaj koji se stvara prvenstveno treba biti usmjeren na zadržavanju postojeće zajednice korisnika a tek onda na privlačenje novih. Zabluda je da trebate biti aktivni na svakoj društvenoj mreži i platformi koju vam neko preporuči jer predmet interesovanja i ciljna grupa nisu isti za prodaju odjeće, obuće, nakita i za firmu koja se bavi vodoinstalacijama. Odredite ko vam je publika i koje društvene mreže upravo oni koriste i posvetite pažnju održavanju istih. Naš savjet je da se temeljno posvetite jednoj mreži koja će vam omogućiti poboljšanje prodaje i poslovanja a ne da se bavite svim platformama za koje ste čuli.

Mit br.2 – Jednostavno je, objavite i publika će da reaguje

„Samo“ objavljivanje sadržaja nije ad hok odluka. Stvaranje i plasiranje sadržaja treba strateški da se planira i bude usmjereno – mora postojati cilj, da li je to interakcija sa korisnicima, vođenje na različite sajtove, povećanje prodaje, potencijalno viralan sadržaj, to ovisi o vašim potrebama i ciljevima.

Nije svaki sadržaj dobar sadržaj i nije mačka sa šeširom na glavi prikladna za poslovanje a samo da bi privukla pažnju – pripazite, može doći i do kontra efekta!

Mit br.3 – Društvene mreže oduzimaju previše vremena

Postoje različiti načini da se sadržaj redovno ažurira bez da provodite cijeli dan za računarom. Uložite novac u softver koji će da objavljuje sadržaj u tačno određeno vrijeme, onda kad ste vi to odredili…

Naš savjet je da iskoristite moć aplikacija i programa koji će vam olakšati posao ali da ne prepuštate sve slučaju već uvijek imajte i plan B, ako nešto krene po zlu da možete reagovati.

Mit br. 4 – Reciklirajte sadržaj

Reobjavljivanje starog sadržaja može poslužiti u kritičnim trenucima ili ako je nešto izazvalo ogromnu pažnju pa je vrijedno ponove objave, ali prečesto ponavljanje bi moglo da dosadi korisnicima i izazove lančano napuštanje stvorene zajednice a to vam svakako ne treba.

P.S. Voda i ulje se ne miješaju, ne uvezujte sve društvene mreže jer ne voli svaka isto a posebno naglašavamo ne baš tako dobar odnos Facebooka i Twittera!

Mit br. 5: Društvene mreže su najbolji alat za nove klijente

Neka istraživanja pokazuju, kad je u pitanju prodaja, da je publika na društvenim mrežama nekog brenda tu zato jer su već imali priliku da koriste upravo taj proizvod i da im društvene mreže sad služe da prate šta se novo dešava. Potpuno je pogrešno usmjeravati sadržaj prema potencijalnim klijentima, onima koji nisu zainteresovani i radije energiju usmjerite na sadržaj koji će da zadrži postojeću publiku i klijentelu koja će nastaviti i dalje da koristi usluge ili kupuje robu jer je to način da stvorite krug lojalnih potrošača a oni su za posao bitniji od novih, nezainteresovanih da potroše. Društvene mreže u većini slučajeva služe za stvaranje povjerenja i izgradnju zajednice.

Mit br.6: Društvenim mrežama lakše postajete meta napada

Slažemo se, društvene mreže su mjesto na kom ste izloženi i dobrim i lošim komentarima i teško da na to možete uticati bilo kako osim poboljšanjem svojih usluga. Kao što morate biti spremni da uložite da biste nešto zaradili, isto tako morate biti spremni i na rizik da biste proširili svoj posao.

Razmislite – da li je bolje biti izložen konsturktivnim kritikama pa nešto uraditi po tom pitanju i porpaviti ili jednostavno ignorisati nedostatke i probleme svog poslovanja?

Mit br.7: Društvene mreže prodaju

Društvene mreže nisu i ne mogu da budu ključne u vašem poslovanju. One postoje kao podrška, stvaranje zajednice i dodatna promocija i marketinška aktivnost a nikako ne bi smjele da budu osnovna platforma i način zarade. Ukoliko stvorite publiku, plasirate redovno sadržaj koji ih interesuje i zadržava, samim tim će i promocija koja je prodajnog karaktera proći zapaženije.

Mit br.8: Što više, to bolje

Novac koji ulažete u kupovinu lajkova i spam profila bolje usmjerite u stvaranje dobre promo kampanje koja će povećati interakciju i privući ljude da vide kvalitetan sadržaj a koji vam treba biti primaran. Fokusirajte se na kvalitet a ne na kvantitet.

Mit br.9 – Ne promovišite konkurenciju

Nikom još nije pala kruna s glave ako pohvali konkurenciju, naprotiv, takvi potezi pokazuju da ste svjesnih svojih kvaliteta i onog što pružate da vam je drago što i kolege iz iste branše rade jednako dobre stvari i srećni ste da podijelite to sa svojom publikom. Na kraju, svaka roba ima svog kupca, kvalitet je ono što će presuditi. Ne, naravno da na svojojoj oficijelnoj stranici neće nuditi robu i proizvode konkurencije ali uvijek možete podijeliti zanimljiv podatak, informaciju pa čak saznati nešto što ni sami prije toga niste znali. Time ćete i korisnicima i konkurenciji pokazati koliko čvrsto vjerujete u ono što radite.

Mit br.10  – Niše su ključne za domet

Od hrane preko kamiona pa sve do zajednice zaluđene mačkama – tematski sajtovi su pravi mali rudnici zlata ako ih znate iskoristiti na pravi način i skoro da ne postoji neko polje poslovanje u kom se ne može izgraditi posebna, usko definisana zajednica korisnika a takva zajednica je potencijalni krug vjernih mušterija jer su tu zato što ih nešto zaista interesuje a vi baš to nešto imate da im ponudite i prodate.

Ne postoji univerzalna veličina ili jedinstven recept primjenjiv za sve i na svakog, potrebno je uložiti vrijeme i trud u istraživanje – bez rizika nema profita!

Izvor: https://www.ragan.com/SocialMedia/Articles/52774.aspx

Ostavite komentar