drustvene-mreze

Društvene mreže možda jesu besplatne, ali vrijeme nije

Društvene mreže već odavno nisu samo za ličnu upotrebu i sve je više firmi i brendova koji ih koriste. Za sada su kod nas najviše na Facebooku i na Twitteru, a doći će vrijeme kada ćemo ih sretati i na Instagramu, Pinterestu i ko zna kojim još mrežama.

Međutim, ono što je uvijek važno imati na umu jeste da one nisu besplatne. Kako?

Ukoliko koristite bilo koju društvenu mrežu za svoj posao onda imate (trebalo bi da je tako) plan nastupa na njima. Taj plan je ustvari putokaz koji vas vodi i usmjerava tako da stalno imate jasnu sliku šta tu radite i zašto. I da biste ga ostvarili morate na tim društvenim mrežama boraviti, odnosno trošiti vrijeme.

A znamo već, je li tako, da je vrijeme = novac.

Morate kreirati sadržaj koji ćete objavljivati na mrežama.

Tolika je gužva tamo da to ne može biti bilo kakav sadržaj. Morate njime komunicirati svoj brend, prenijeti poruku, a da ne budete napadni i da ne gnjavite svoje fanove i pratioce samopromocijom.

A da biste kreirali sadržaj potrebno vam je vrijeme.

Morate pratiti vaše fanove da biste ostvarili neki odnos sa njima.

Ne možete samo upasti među njih i očekivati da budu sretni što ste tu. Znaju oni svi da vam je najveći cilj da kupe vaše proizvoda, ali niste jedini. Zato se morate nekako izdvojiti od ostalih i dati im razlog zbog čega bi pričali baš sa vama.

Morate ih upoznati, vidjeti šta im treba, kako im vi možete pomoći. Morate komunicirati sa njima, odgovoriti na pitanja.

A za sve to treba vremena.

Morate znati i poštovati pravila kuće u koju ste došli.

Znate kako kad odete u goste pitate gdje smijete sjesti, da li možete otvoriti prozor, ako ste pušač da li smijete zapaliti u sobi ili morate na balkon? E tako isto vam je sa društvenim mrežama – morate poštovati njihova pravila.

Facebook, Twitter, Instagram… svi imaju svoja pravila. Hoćete organizovati nagradnu igru na Facebooku? Pročitajte pravila. Inače vam se može desiti da vas Facebook istjera iz kuće jer niste dobar podstanar. Da ne govorim o svim izmjenama koje se stalno dešavaju – sve ih trebate pratiti i primjenjivati da biste imali efekta od boravka na društvenim mrežama.

I za takve stvari treba vrijeme.

Ostaju vam samo 2 izbora:

1. Da zadužite nekog u firmi ko će se baviti društvenim mrežama.

2. Da angažujete nekog sa strane (agenciju ili osobu koja to zna)

I oba se moraju platiti.

Na kraju morate još samo jednu stvar imati na umu – društvene mreže ne mogu biti jedino što radite u sklopu svoje promocije ili marketinga uopšte. Nisu svi ljudi njihovi korisnici tako da i vi sigurno imate kupce sa kojima ćete morati komunicirati putem drugih kanala odnosno kombinacijom raznih PR i marketing aktivnosti.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Trackbacks for this post

  1. Preporuke za čitanje – CB magazin broj 22 | Cyber Bosanka - Hana Kazazović

Ostavite komentar