Kad „face“ daju savjete…

PR je umjetnost, ma šta neko mislio o toj definiciji i teoriji. Umjetnost koja se svakodnevno mijenja i razvija, napreduje i oblikuje svijet kakvim ga poznajemo. Dok jedni misle da su pojedini „Bogom dani“ da budu viđeni, drugi smatraju da nemaju dovoljno sreće a nijedna strana nije u pravu budući da svi izostavljaju onaj najbitniji dio – rad koji se krije iza toga.

Zastupljenost u medijima, vidljivost, poularnost… nazovite to kako god hoćete, ali jedno trebate znati – ne dešava se preko noći i ne dešava se bez napornog rada o kojem vjerovatno nikad i ne razmišljate da se dešava. Realnost je potpuno drugačija – svakodnevno se susrećete sa na prvi pogled bezazlenim i smiješnim situacijama i odlukama koje treba donijeti i koje na „prvu“ djeluju logično a kad se te iste situacije posmatraju očima nekog ko je u poslu PRa jako dugo, vidjećete razilaženje u mišljenjima. Možda vam se čini da o jednoj bolnici treba pričati najbolji doktor i neki vrhunski stručnjak a ne njegov kolega za kog biste pomislili da je sve osim doktora, ali to nije uvijek slučaj.

Možete biti najbolji u poslu kojim se bavite ali ukoliko to ne prezentujete na pravi način, ne možete očekivati vidljivost i ljudi ne mogu znati za vas. Mogu, usmena preporuka i pohvala su najbolji recept za uspjeh ali isto tako to zna da bude sporo i često nedovoljno efikasno koliko biste se nadali. Uspjeh ne dolazi preko noći ali ukoliko ga želite, morate se konsultovati i sa onima koji „malo više znaju od vas“.

Naravno, postoje imena koja je dovoljno samo spomenuti i da svi znaju o čemu je riječ i upravo je to poenta – ako dobro radite a još bolje to prezentujete – sami ste svoja potvrda kvaliteta. Da biste se uspješno bavili marketingom i prodajom bilo koje vrste, morate naučiti prvo i osnovno pravilo „ako ne možete prodati sebe, kako ćete mene“ u odnosu sa klijentima I zaista, možda odrađujete posao savršeno i uvijek sve funkcioniše, to i dalje ne znači da ste najbolji u moru drugih agencija koje su isto tako dobre i temeljne u obavljanju zadataka. Ne, to ne znači da dobro obavljen posao može sam po sebi da iskoči i nađe novi posao. Prodajte prvo sebe! Vještina predstavljanja dobrog u još bolje je ključna za posao PRa jer vi u svakom trenutku morate biti u stanju da reagujete zanimljivo i dopadno, morate moći riješiti novonastalu  i iznenadnu krizu sa što manje štetnih posljedica i morate prodati ono što ste uradili dobro još bolje!

Pričajte da bi vas čuli

Kara Goldin, CEO kompanije Hint Water koja je osnovana kao kreativno rješenje i odgovor ovisnicima o Coca Coli. Ona je svoju ideju i priču ponavljala, ponavljala i ponavljala. Uvijek, svuda i svima i kaže da je to bio ključ njenog uspjeha kog se još uvijek drži i ne odustaje. Pričanje stvara nova poznanstva i dovodi nove ljude, širi se mreža poznanika i potencijalnih saradnika. Činjenica da je neka priča potpuno nebitna i bez marketinškog potencijala ne znači da to ne može postati ako se na njoj dovoljno posvećeno radi. Razmišljajte o svom brendu kao o filmu koji se prikazuje u kinu – publika je tu da gleda, neki su prvi a neki možda i 101 put ali se svi zajedno jednako raduju činjenici da će ga pogledati. Isto je i sa promocijom brenda, što više pričate to su veće šanse da će novi ljudi čuti i reagovati!

Strategija je važna

Iako je vaša priča najvažniji dio u kreiranju i razvijanju PR strategije i plana, bitna i prezentacija na pravi način. Katia Beauchamp, idejni tvorac Birchboxa i proslavljeni PR u svijetu PRa smatra da je za rast kompanije zaslužan uspostavljeni mehanizam rasta. Na samom početku svoje karijere, odlučila je da izradu strateškog plana promocije prepusti nekom ko je u tom trenutku znao bolje kako se to radi. I ostalo je tako,  iako se čini da se jedna priča može ispričati do kraja, svaka ima još hiljadu verzija koje su primjenjive i mogu da se prepričavaju.

Vi ste najbolji predstavnik svog brenda

Randi Zuckerberg, idejni tvorac  Zuckerberg Media jasno je naglasio da je on svoja najbolja reklama . Da, niko od vas ne poznaje bolje posao koji radite i kojim se bavite i vaša kompanija je ono što ste vi. Ako se ikad odlučite početi baviti bilo kakvom vrstom privatnog biznisa, zapamtite da sve što radite za kompaniju ste vi i sve što radi kompanija ste opet vi.

Zapamtite nešto jako bitno, PR nikad nije rezultat sreće i okolnosti već uvijek napornog rada, kreativnosti i planiranja. Puno planiranja.

Izvor: https://www.inc.com/molly-reynolds/3-celebrated-ceos-give-their-best-pr-advice.html

 

Ostavite komentar