Kada mali Klijent postane veliki

U proteklih 9 godina postojanja agencije bilo je slučajeva kada je saradnja s nekim Klijentima započeta na nekim malim projektnim aktivnostima. Nekada je to bio neki mali event, nekada idejno rješenje za dizajn plakata, letka ili oglasa.

Veoma često je trebalo mnogo energije da Klijentu damo dodatnu hrabrost za još veći iskorak prema marketing i PR komunikaciji i da mu pojasnimo da može i mnogo više postići na tržištu. To nikada nije ni lak ni zahvalan posao.

S jedne strane izgleda kao da pokušavate samo da prodate svoje dodatne usluge i eventualno nešto zaradite a s druge strane je frustrirajuće kada i pored vaše dobre volje i želje da pomognete neko nema razumijevanja i povjerenja u vaše prijedloge.

Na kraju krajeva takav je bio i razvoj agencije Prime, od osnivanja 2002.g sa jednim zaposlenim u part time režimu, preko 2 zaposlena 2003.godine do sadašnjih 25 stalno zaposlenih u Sarajevu i Banjoj Luci. Sličan razvoj su imali i neki naši Klijenti.

I kao što Kemal Monteno pjeva Zajedno smo rasli grade ja i ti tako je bilo i kod nas. Neke smo Klijente mi prerasli pa sada nemamo dovoljno vremena za njih a na nekim Klijentima na kojima je prije radio samo account manager sada radi istovremeno po 7 i više ljudi.

Izazovi koje donosi razvoj i rast Klijenta traže od agencijskih ljudi poznavanje mnogih oblasti koji nisu direktno povezane s marketingom i PR-om. Poznavanje važnih elemnata svih poslovnih politika i tržišnih izazova od korporativnog upravljanja i poznavanja ljudskih resursa do strateškog savjetovanja Klijenata koji rastu, su jedan od najvećih izazova koji nas u BIH čeka jer je za očekivati povećane potrebe i interese za agencijskim uslugama od strane domaćih kompanija koje se same razvijaju za razliku od stranih kompanija koje dolaskom na BH tržište odmah dobijaju podršku svjetskih i regionalnih agencijskih lanaca.

Ovih dana smo i mi u Prime svjedoci jednog takvog primjera jer je Klijent s kojim smo započeli saradnju prije 6 godina u međuvremenu narastao sa porodične trgovačke firme sa 50 zaposlenih na respektabilnu kompaniju koja je svojim rastom i razvojem te kreiranjem vlastitih robnih marki u čemu smo intenzivno sarađivali došla u fazu da kupovinom drugih firmi i otvaranjem svojiih proizvodnih pogona sada ima oko 1 000 zaposlenih. U prvoj fazi kako to obično biva nije bilo lako. Trebalo je steći povjerenje i ubijediti Klijenta da smo izabrali dobra imena za nove robne marke i da smo dali najbolja moguća kreativna dizajn ambalaže proizvoda i rješenja za oglase. Da li je to bilo presudno da Klijent ima takav rast i razvoj? Sigurno da nije jer je presudna bila kombinacija svih elemenata, prije svega vizija vlasnika i menadžmenta firme, politika cijena i odnos sa kupcima, angažman i entuzijazam zaposlenih.

Lijep je osjećaj i kada se nađem ispred polica sa Klijentovim prozvodima čijem sam imenu kumovao i u čijem stvaranju su naši kreativci i cijela agencija dali svoj doprinos. Tako moraju raditi i sve druge BH firme i agencije ali i pojedinci koji se bave marketingom i PR-om.

Nužno je stalno raditi na sebi i usavršavati svoja znanja kao bi mogli pomagati i raditi sa onima koji se razvijaju brže . Jedna poruka koju mi moj mentor utuvio u glavu prije par godina kaže da čak i kada mi napredujemo i razvijamo se a naše okruženje i konkurencija to rade brže od nas onda mi i dalje zaostajemo.

Na kraju balade, pa naš zadatak i jeste da kreiramo brendove i frendove kako neko davno reče. Ovo je jedna takva priča.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Ostavite komentar