Kako da budete uvjerljivi? Idite u pozorište i učite od ljudi koji moraju biti uvjerljivi

Nedavno sam učestvovao u projektu „Pasoš kompetencija“, koji realizira njemačka vladina organizacija „Društvo za međunarodnu saradnju“ (GIZ), u saradnji sa kancelarijama za zapošljavanje u FBiH i RS. Pasoš kompetencija je inače dokument/instrument pomoću koga analizirajući sva stečena iskustva, znanja i vještine dolazimo do boljeg razumijevanja vlastitih šansi i prednosti na tržištu rada, ali i do boljeg razumijevanja naših kvalitetnih/uspješnih izbora i odluka donesenih u prošlosti.

Mnogo je sličnih alata koje možete pronaći na društvenim mrežama ili web stranicama koje nude alatke za pomoć pri zapošljavanju ili profesionalnom razvoju. Ipak, „njemački precizno“, pasoš kompetencija postavlja pitanja čiji su odgovori vrlo smisleni, svrsishodni ali i teški. Radio sam ih u jednoj mini-grupi i grupno smo „zapeli“ sa pitanjem: „Ako biste mogli izabrati posao koji god želite- šta biste izabrali“. Praktično niko od nas nije znao odgovor na ovo pitanje.

Kako me je pitanje istinski zainteresovalo, postavio sam ga i mojim prijateljima i poznanicima. Većina ih nisu znali odgovor.

Bar nekoliko puta mjesečno razgovaram sa ljudima koji su išli ili treba da idu na razgovor na posao. Tema priprema za takve razgovore mi nije strana, a ni mrska, uvijek imamo neki zaključak- i ja i sagovornici. Primjećujem da je mnogo priča koje su „skoro pa uspješne“, mnogo mojih sagovornika dođe do finalnih intervjua, zadnje stepenice prema cilju, i pada na baš tom koraku. Kada razgovaramo o razlozima njihovog neuspjeha- uglavnom ga objašnjavaju „sumnjivim okolnostima“, štelama i rođačkim vezama drugih kandidata.

Takve priče uvijek mogu biti tačne, ali zabrinjavajuće je da često ni mene ne uvjere da su trebali dobiti taj posao. Kao da im fali usredotočenost i jezik tijela kojim će poslati poruku da su oni najbolji mogući izbor. Takva energija proizlazi iz odgovora na navedeno pitanje iz Pasoša kompetencija, i iz stvaranja potpunog fokusa na sljedeći izazov kao na temu koja je najznačajnija na svijetu.

Fali im energija, ubjedljivost, sjaj u očima koji bi učinio da neko pomisli da su baš oni najbolji mogući izbor. Sjetite se ljudi koji su vas fascinirali u posljednjih nekoliko mjeseci i složit ćete se da su zračili baš takvom energijom. Ali kako stvoriti i emitovati takvu energiju? Možemo li takvo što vježbati?

Pamtim poruku sa Proactive 2013: „Ako gard samopouzdanja, fokusiranosti i dobrih vibracija ne možete ostvariti na drugi način- provodite nekoliko sati sedmično u pozorištu. Učite od ljudi koji moraju da budu uvjerljivi“.

Fotografija preuzeta sa www.bnp.ba

Ostavite komentar