bojana-post

Kako do razumijevanja u razgovoru sa drugim ljudima?

Znamo da 80% vremena komuniciramo. Znamo da nam od toga zavise svi odnosi koji su nam važni. Želimo da budemo istinski povezani sa svojom djecom, prijateljima, porodicom, da radimo u ugodnoj atmosferi. Želimo i da nas razumiju naši partneri.

Ali budimo iskreni, koliko nas stvarno radi na sebi i svojim komunikacijskim vještinama?

Češće to zvuči ovako: On je glup! Ona ništa ne razumije… Ne podržavaju me… Moji zaposleni neće da rade… Smara me…

bojana-komunikacija

Da bismo efikasno komunicirali, moramo spoznati da smo svi različiti u načinu na koji posmatramo svijet oko sebe, te koristiti ovo razumijevanje kao vodič u našoj komunikaciji sa drugima. Anthony Robbins

A kako bi život izgledao kada bismo imali ovo uvjerenje koje potiče iz NLP-a?

Značenje svake komunikacije je reakcija koju dobijaš na nju.

Znači, nije važno samo da kažemo šta želimo, mnogo je važnije kako naš sagovornik interpretira ono što smo rekli, jer od njegove interpretacije zavisi reakcija koju dobijamo.

Ključ je u dvije stvari. Prvo, da prihvatimo odgovornosti koja je uvijek na davaocu poruke. I drugo, da uvidimo da imamo bezbroj opcija i alata za različitu komunikaciju sa različitim ljudima.

bojana-hammer-nail

A evo i nekoliko odličnih alata:

Cilj komunikacije

Veoma često ulazimo u komunikaciju bez dovoljno jasnog cilja šta želimo postići i onda se iznenadimo ishodom. Dobro ispitaj svoje motive, razmisli i odluči koja je jasna namjera zbog koje ulaziš u komunikaciju, ispitaj da li je tvoje nesvjesno ponašanje u skladu sa ovom namjerom. Znači, prvo jedan razgovor sa samim sobom!

Moć zapažanja

Da bi nas neko stvarno saslušao, potrebno je da prvo uspostavimo dobar kontakt, ugodnu atmosferu za razgovor, umjesto da „skačemo s neba, pa u rebra“. A kako bismo došli do dobrog kontakta, potrebno je da pratimo kako se naš sagovornik osjeća, šta mu odgovara a šta ne, da uložimo te dvije, tri minute više koje će na kraju donijeti dobar osjećaj i nama i našem sagovorniku.

Jasnoća izražavanja

Ponekad zamotavamo ono što želimo reći da ne budemo previše oštri, pa odemo u krajnost i budemo pretjerano popustljivi ili nejasni, a nekad suprotno, bojeći se da ne ispadnemo previše mlakasti znamo biti jako grubi ili hladni u komunikaciji. Da biste bili jasni i umjereni, ako mislite da je potrebno napišite, izvježbajte šta tačno i kako tačno želite reći kako biste postigli cilj, istovremeno poštujući i razumijevajući drugu osobu i njenu jedinstvenost.

Razumijevanje sagovornika

Ako u razgovoru ravnopravno učestvuju dvije osobe, kako onda mislimo samo na to šta je nama važno, a najmanje na to šta je važno drugoj osobi? Izuzetno je korisno, čak neophodno, da se zapitate zbog čega bi me ova osoba poslušala? Šta je njoj zaista važno? Šta ona zaista dobija ako me posluša?

Razmišljanje na ovaj način nam instantno daje moć, novu poletnu energiju, slobodu da istražujemo sebe i druge, pa i poniznost koja nam govori da imamo nešto novo da naučimo i da na kraju komuniciramo drugačije i dobijemo drugačiju reakciju.

komentara

  1. Još jedan odličan tekst u kome se pominje NLP. Mislim da sam još jedan korak bliže upisivanju kursa te veštine.
    Pozdrav.

  2. Bojana Blažević

    Hvala na pohvali:).Samo malo znatiželje i otvorenog uma je potrebno da se priđe ovoj metodologiji koja nas podučava onome što nas nigdje nisu učili – vještinama življenja.

Ostavite komentar