Kako poboljšati svakodnevne aktivnosti u kompanijama

Koliko puta u toku dana čujete “to se podrazumijevalo”, a upravo baš to je bilo jedna veoma bitna karika da nešto uspije?

Upravo zbog toga, veoma često pomislim kako bi to izgledao savršen sistem kada bi svako radio ono što treba, u vrijeme kada je to potrebno (prije svega na vrijeme) i kada bi za stvari koje radi bio dovoljno kompetentan, i da sve stvari koje se podrazumijevaju budu i primjenjene! Zvuči stvarno kao nemoguća misija! Zar ne?

Međutim, i dalje mislim da svako od nas može da uvede red u svoj posao i uz primjenu samo nekim malih podsjetnika, u velikoj mjeri možemo povećati kako efikasnost iskorištenog vremena, tako iznad svega i kvalitet svog rada.

S obzirom da je područje mog djelovanja iz domena komunikacija i marketinga, osvrnuću se na neka pravila koja bih savjetovala svojim kolegama i klijentima, a koja se veoma često zaborave, posebno za one akcije koje treba da napravite – “odmah i sad”, a vrlo često i “juče”. Naravno, ovih podsjetnika ima mnogo više, ali iz mog iskustva, ovi su najčešći.

1. Budite drugačiji

Prva i polazna osnova svake komunikacije, kako biste uopšte bili prepoznati, u moru poruka, je da budete drugačiji. Potrudite se da pronađete barem jednu stvarnu odliku, po kojoj će vas drugi vidljivo razlikovati u odnosu na konkurenciju, ali i koja će biti posebna odlika vašeg brenda, ono po čemu će vas se u svakom momentu sjetiti. Naravno, upravljajte ovom odlikom, ona treba imati pozitivan karakter, jer ne zaboravite, prepoznatljivi možete biti i po nečemu negativnom i lošem.
Ovo je strateška odluka i ne bi trebali imati izgovore zašto već jednom ne definišete u čemu jeste i/ili želite da budete drugačiji!

2. Pratite situaciju, budite informisani

U svakom momentu pratite šta se dešava kako u okolini, tako i kod vas u organizaciji. Pokušajte da informacije koje primate iz okruženja selektujete i iskorištavate na pravi način, bilo da biste za njih reagovali, kreirali neku svoju ponudu, iskoristili nove mogućnosti, bilo da izbjegnete neke opasnosti. Ukoliko držite oči i uši stalno upregnutima moćićete mnogo brže da reagujete a time i da budete efikasniji, drugačiji i proaktivniji.

Ne dajte da vas vrijeme pregazi, bilo da je riječ o tehnici, ili praćenju aktuelnih dešavanja. Budite prisutni u javnosti, krećite se među različitim ljudima, stalno radite na svom networkingu, i aktivno učestvujte u njemu. Sa tehnologijom i networkingom je isto kao i sa časovima plesa ili stranog jezika, ako propustite nekoliko, moraćete mnogo više vremena i truda da uložite da biste se vratili na istu poziciju.
Nemojte reći da za ovo nemate vremena!

3. Segmentirajte tržište

Niko nije svemoguć da svoje aktivnosti usmjeri na sve, pa sigurno niste ni Vi jedni od njih! Uradite segmentaciju tržišta, izaberite one kojima možete ponuditi ono što očekuju i to na drugačiji i njima prihvatljiviji način nego konkurencija, strateški upravljajte svojim ciljnim korisnicima (klijentima, kupcima, itd.), pratite njihov razvoj i izgradite odnos povjerenja. Povjerenje je osnov svakog uspješnog odnosa, i zato imajte to u vidu!

Koliko vas ima detaljno razrađene i opisane ciljne grupe, kako to radite, koristite li se istraživanjima? Ili se podrazumijeva da te stvari radite “na pamet”!

4. Kreirajte emocionalne događaje

Dva su osnovna motiva zbog kojih ljudi donose neke odluke: pravi razlog i “dobar razlog” (odnosno emocionalno nasuprot racionalnog zadovoljstva). Nedavno sam negdje pročitala odličan komentar na “suhoparne” i skoro pa identične kampanje za banke, a moglo bi se primjeniti i na druge oblasti, da njihova kreativnost i komunikacija ne ide dalje od generičkih stock fotografija.

Mada moram da priznam, vrlo često sami klijenti insistiraju da dobiju rješenja koja su “neško kao što ima ovaj ili onaj” i baš sa takvim zahtjevima i dolaze kako bi naručili oglas ili kampanju, ni ne pomišljaju da je za pravi doživljaj, a sasim tim i rezultate, njihove ponude potrebno mnogo dublje razmišljati na koji način pobuditi interese a kasnije i motive kod kupaca i da to što ima konkurencija, ili neko drugi, ne znači da je dobro i za njega ili da on ima preduslove za takvu ponudu.

Nemojte da se podrazumijeva da morate raditi na način kako i drugi rade, budite inovativni i hrabri u novim pristupima i idejama!

5. Prestanite da radite stvari koje ne funkcionišu

Kao što biste veoma rado duboko ušli u svoje ormare i napravili čišćenje, tako što biste se riješili svega onoga što godinama niste nosili, što je de mode, što vam nikako ne stoji, što vam je preveliko ili premalo ili što vas utopi sa masom, tako uradite i sa svojom organizacijom.

Uđite duboko u analizu. posmatrajte, krećite se među ljudima, razgovarajte, mjerite, sjecite, odstarnjujte, bacajte i napravite strateški plan za kupovinu novog, vodeći računa kako će se uklopiti sa već postojećim i kako ćete dobiti “najbolje kombinacije”.

Ako to ne možete sami, onda kao što je i slučaj sa odjećom, angažujte nekoga sa strane, ko će zajedno sa vama, proći kroz sve faze i vas same navesti do najboljeg rješenja i kombinacije u kojoj ćete se osjećati udbobno i sa kojom ćete ostvarivati rezultate.

6. Nagrađujte lojalnost

Nikada ne zaboravite na svoje lojalne zaposlene i klijente. Nije potrebna finansijska nagrada da bi se nagradila lojalnost i pokazala zahvalnost. Činite to svakodnevno, bilo sa ljubaznošću bilo pohvalom, ili trenucima pažnje, pokažite ljudima da ih poštujete i da vam je stalo do njih.
Lijepa riječ i gvozdena vrata otvara!

7. Integrišite brending u ljudske resurse

Da li vaši zaposleni znaku kako “živi vaš brend”? Da li je vaša brending strategija drugačija od onoga što ste u stvarnosti? Interna komunikacija i interni marketing je nešto što je osnova uspješne brend srategije, ali je u najvećim slučajevima nešto na šta se apsolutno zaboravlja. Strategija brenda nikako ne smije da ostane samo na papiru ili u glavi CEO-a.

8. Šta još?

Na listi stvari koje se podrazumijevaju, a koje se ignorišu ili na koje se zaboravlja, ima tu još mnogo toga! Počnite da zapisujete stvari i situcije kada kada dobijete ili sami date odgovor “da se to podrazumijeva”! E sve to što se podrazumijeva, najčešće samo još to nedostaje da bi mnogo toga drugog funkcionisalo kako treba.

komentara

  1. DobrilaM

    Podrazumjevanje je majka svih grešaka!
    Ništa nije nevažno ili manje važno jer svaki posao iziskuje vrijeme, rad i znanje!
    Uh, u pravu si J., ima tu još mnogo, mnogo stvari…:D

  2. Nela Kacmarcik

    Kao i sve najteze stvari u zivotu, sve je savrseno jednostavno – ali, nazalost, samo u teoriji. Vljda je upravo taj privid jednostavnosti, ociglednosti i logike put do pogreskih pretpostavki, nesporazuma i frustracija?

  3. Jagoda Matrak

    Dobrila, Nela, upravo tako, svi se mi svaki dan opterecujemo “velikim stvarima i projektima” a ono sto je jednostvano zanemarujemo! Isto kao sto analiziramo projekte, pocnimo malo analizirati i sami sebe, biljezimo svaki dan sta su te stvari na koje zaboravimo i zbog cega se prave svakodnevne greske (oko necega sto se podrazumijeva, uh..ima ih tona!), koji su razlozi zbog kojih se cesto ne razumijemo sa drugima i sl. i pocnimo raditi prvo na sebi pa onda ocekujmo to od drugih. Kao sto imamo check liste za projekte, napravimo ih i za sebe i pratimo koliko toga ispunjavamo…Osim toga, mislim da svi imamo puno “tih” zajednickih stvari, pa pozivam i ostale da napravimo jednu generalnu check listu!

  4. Uh. Koliko sam puta dobio odgovor “Pa to se podrazumijeva” nakon definiranog opsega poslova i potpisanog ugovora. 🙁

Ostavite komentar