Ljudi, dobre ideje i djela, finansiranje…

Ljudi, dobre ideje i djela, finansiranje…

Traži se prevod za #Crowdfunding

Spremajući prezentaciju za NVO sektor nedavno, razmišljala sam o tome kako da najlakše shvatim, a onda i njima objasnim šta je važno u njihovom korištenju društvenih mreža. Jedna stvar se nametnula sama od sebe, a to je vjera u ono što rade.

Ako duboko i istinski vjerujemo u ono što radimo, to ljudi prepoznaju. Mislim na onaj nivo vjere u kojem biste nešto promovisali i radili čak i kad ne biste imali nikakvu korist od toga. Onako, iz dubine duše. To se uvijek prepozna i to je nešto što ljude uvijek privuče.

Drugi zaključak do kojeg sam došla je da NVO sektor možda nema klasične proizvode koje prodaje. Međutim, sve ono što oni rade takođe predstavlja neku vrstu proizvoda.

Ideja, priča koju pričaju, promjena koju žele napraviti, način na koji to rade – sve je u stvari njihov proizvod koji uvijek ima za cilj da dođe do što većeg broja ljudi.

Od kvaliteta proizvoda zavisi da li će ga uspjeti „prodati“ ljudima ili ne.

Njihovo djelovanje me uveliko podsjeća na nešto što rade kompanije a što se zove „Društveno odgovorno poslovanje“. To su one aktivnosti u kojima kompanija želi da uradi nešto za zajednicu u kojoj posluje – da izgradi nešto, pomogne nekome, podrži nekoga.

Često takve akcije ne budu prepoznate od strane ljudi kao neprofitne, odnosno društveno korisne. Razmišljala sam mnogo o uzrocima i mislim da je i tu poenta u vjerovanju – u ovom slučaju vjerovanju kompanije koja radi akciju. Ako je njena aktivnost nešto što se inače uklapa u ono što radi, ako je dio njenog imidža na bilo koji način, ako sami u cjelini vjeruju u ono što rade – onda će i ljudi to prepoznati i osjetiti kao iskreno, a ne kao nešto što se radi samo da bi skrenuli pažnju na sebe.

U oba slučaja je važna vjera. A ona ima dosta veze sa emocijama, jer često nije moguće racionalno objasniti zašto nešto volimo ili zašto nekome vjerujemo. Vodi nas unutrašnji osjećaj kojeg ne znamo objasniti. Mislim da bi psiholozi to znali bolje objasniti, ali ja bih rekla da taj naš unutrašnji osjećaj reaguje na istinu i iskrenost. Jednostavno je prepozna, bez nekog posebnog objašnjenja, na osnovu naših iskustava ali i na osnovu energije koja stiže od onog ko nas pokušava ubijediti u nešto.

Vjerovatno zbog toga svakim danom raste uspjeh crowdfunding kampanja. Za one koji ne znaju o čemu se radi bacite pogled na primjer na kickstarter.com. Tu ljudi postavljaju svoje projekte i ideje na kojima rade i skupljaju novac za njihovu realizaciju. Vrte se tu veliki novci i dosta super stvari je nastalo finansirano na taj način.

Poenta je da što više ljudi ubijedite u to da je vaša ideja ili vaš proizvod super.

Poenta je da to ne možete napraviti ako zaista nemate super proizvod ili vrijednu i značajnu ideju. Da biste to mogli morate i sami iskreno vjerovati u nju. Kad to sve imate onda to i ljudi širom svijeta prepoznaju i podrže vas.

Crowdfunding kampanje pomažu svima onima koji imaju zaista dobru ideju, a nemaju način da ta sredstva obezbijede na neki drugi način. Jedan od super primjera su momci koji su pokrenuli akciju farbanja favela u Rio de Janeiru. Možete o tome pogledati ovaj super TED govor How painting can transform communities (ima i prevod) Bio im je potreban novac za taj projekat jer je veliki broj zgrada u pitanju. Pokrenuli su kampanju i veliki broj ljudi je prepoznao vrijednost ideje i podržao ih, tako da su brzo skupili preko 100.000$.

Crowdfunding kampanje često koriste i pisci da bi samostalno izdali svoje knjige. Ja sam tako kupila knjigu Scott Berkuna, 3 mjeseca prije nego što je on i napisao. Na povjerenje stečeno na osnovu čitanja njegovih prethodnih knjiga i na osnovu onoga što je ispričao o ovoj novoj. Nije on jedini koji to radi tako, mnogi se okreću ljudima a ne izdavačima.

Volim što živim u vremenu koje pruža toliko šansi ljudima. Volim što živim u vremenu u kojem dobre ideje mogu doživjeti realizaciju bez obzira na to odakle dolaze i ko ih podržava. Ne morate biti član stranke da biste dobili novac za svoj projekat ili tetku među onima koji dodjeljuju neka sredstva. Bitno je samo da imate dobru ideju, da vjerujete u nju i da je naučite ispričati ljudima.

Naravno, najbitnije je da stisnete petlju i da probate, da napravite taj korak. Daleko od toga da je to lako. Ali ja moj izbor da vjerujem da je moguće i da dobre ideje uvijek nađu svoj put do realizacije.

Ostavite odgovor