Moć fotografije: Pinterest, i kako ga iskoristiti za poslovnu promociju?

Pinterest je društvena mreža – ili još bolje: mreža “oglasnih tabli”, koja služi da korisniku omogući lakše i jednostavnije sakupljanje ideja (kroz fotografije) na jednom mestu. Ideja je da na Pinterestu pravite table – Boards (zapravo: albume) koji imaju za cilj da vam pomognu, recimo, oko renoviranja kuće, planiranja venčanja, “pravljenja” kompjutera – prikupljanje komponenti na jednom mestu, programa mršavljenja, učenja i slično. Svaka tabla se sastoji od Pinova (Pin) – fotografija.

Najvažnija prednost Pinteresa, prema mom mišljenju, jeste upravo to što je čovek vizuelno biće, i što mnogo lakše zapamti ono što je video u obliku fotografije, nego teksta. Zbog toga i ne čudi da je cifra jedinstvenih korisnika ove društvene mreže već stigla do čitavih 10 miliona – od maja prošle godine do danas, iako je mreža i dalje “invite only”, odnosno, registrovanje je ograničeno samo na korisnike koje su već pozvali neki drugi.

Slika govori više od hiljadu reči: značaj fotografija na Internetu

Šta se najviše i najlakše deli putem Interneta? Fotografija. U to se i sami uverite svakog dana kada se ulogujete na svoj Fejsbuk profil, i pogledate News Feed – tu su slike vaših prijatelja, njihovih prijatelja, tu su slike sa Vukajlije, 9GAG i sličnih sajtova. Čak se i vicevi i citati dele putem fotografija! Pročitati neki tekst oduzima vreme, dok je za skeniranje fotografije potreban neznatan delić sekunde.

Ukoliko imate dobar proizvod: interesantan, zanimljiv, jedinstven… fotografija tog proizvoda može biti viral sama po sebi. Fotografije vaših proizvoda (i usluga – tamo gde je moguće prikazati ih putem fotografije) moraju biti odličnog kvaliteta, i o tome ne može niti treba da se polemiše. Ukoliko stavljate zamućene i nedovoljno jasne fotografije, neko može da pomisli da nešto krijete. Takođe, pokazuje vašu nedovoljnu brigu o sopstvenom poslu – a ovo svakako nije pohvalno. Fotografijama privlačite korisnike/kupce, i zato je neophodno da one budu što profesionalnije urađene.

Kada postavljate fotografiju na Internet, činite je javno dostupnom, nebitno da li je vidi samo jedna osoba ili svi. Svaku fotografiju sa Interneta je moguće sačuvati na svom kompjuteru! Ukoliko ne funkcioniše čuveno “desni klik > Save as…” uvek je tu opcija “Print Screen“. Ovo, dakle, znači da svaku vašu fotografiju može da preuzme bilo ko, i da sa njom dalje radi bilo šta. Zastrašujuća ili ne, to je nepobitna činjenica.

Kako da zaštitim – označim fotografije?

Šta možete da uradite po pitanj zaštite svojih fotografija? Ili da ih ne postavljate na Internet, što nije preporučljivo ukoliko želite da prodajete nešto putem Interneta, ili da ih označite vodenim žigom – watermark. Kako izgleda vodeni žig na fotografiji i njegov konkretan značaj možete videti upravo na ovom primeru:

Ne moram da naznačim da je fotografija preuzeta sa њњњ.србованје.цом – fotografija to radi sama za sebe. Zaštita je urađena tako da se jasno vidi ono zbog čega je napravljena, kao i ko je autor/vlasnik.

Označavanje fotografija je važno iz još jednog razloga, a u to sam se uverila i sama, upravo koristeći Pinterest – otuda mi ideja za ovaj tekst. Videvši zelene cipele, pokušala sam da saznam izvor fotografije prvo sama tražeći, a potom i pitajući drugare na Fejsbuku i Tviteru. I došla sam do izvora, ali je sve to moglo biti mnogo lakše, samo da se neko dosetio da zaštiti – označi fotografiju na pravi način: da na nju stavi vodeni žig: www.imesajta.com ili makar naziv brenda koji ih proizvodi.

Način na koji možete staviti vodeni žig na svoje fotografije objašnjen je ovde (pdf).

Ono što se ne preporučuje jeste da se stavlja cena na fotografiju. Prvo, jer je cena promenljiva stavka, i nešto što je danas 10€ sutra može da košta više ili manje, a nije poenta da svaki put izbacite istu fotografiju sa drugom oznakom. Drugo, jer ne treba da im pružite sve informacije na fotografiji – privucite ih da dođu na sajt. Cena u startu nekog može da odbije, a ne želite da pravite selekciju samo po tome da li se nekom u deliću sekunde učinilo da je neki proizvod/usluga previše skup. Takođe, u opisu Pinova – fotografija nemojte davati sve informacije i preširok opis, iz malopređašnjeg razloga: privucite posetioce na svoj sajt.

Da li je Pinterest značajan za moj sajt?

Da. I biće od sve većeg značaja, kako se pokrene omasovljavanje korišćenja ove mreže i na “našem” tržištu.

Studija Shareaholic pokazuje da su iza Pinteresta kao izvora saobraćaja ostali YouTube, Reddit, Google +, LinkedIn. A nekima, poput Women’s Marketing inc. dovodi više saobraćaja i od Fejsbuka.

Na koji način Pinterest dovodi saobraćaj? Veoma jednostavno: fotografije možete preuzeti sa bilo kog sajta putem “Pin It” dodatka (za sada samo za Chrome browser), ili omogućiti svojim posetiocima da pinuju uz pomoć ”dugmeta” (button) na vašem sajtu (na istoj adresi). Sve fotografije preuzete sa sajtova – vode nazad na sajt sa kojeg su preuzete. Takođe, sve fotografije sa istog izvora se mogu videti na jednom mestu (primer: mashable.com) i osim ukoliko korisnik nije sam dodao fotografiju sa svog kompjutera (a u tom slučaju će to i biti naznačeno).

Na koji način može da se koristi Pinterest?

Ukoliko ste sportski brend, poput Pume, možete napraviti table poput: obuća/odeća za sport (po sportovima, najbolje), motivacione citate i/ili fotografije (najbolje uspevaju kombinacije, poput ove), primere vežbi (izuzetno popularno, primer) i slično.

Ukoliko vam je posao organizovanje venčanja i/ili prodaja venčanica, kao i uređivanje doma – Pinterest je mreža na kojoj morate postojati. Sva istraživanja pokazuju da je preko 55% korisnika ženskog pola, i da se najviše koristi za planiranje venčanja i uređenja doma (ili makar maštanje o istima).

Ako se bavite kompjuterskom opremom i računarima, delite fotografije kompjutera, komponenti, uputstva za korišćenje, savete i slično. Oni kojima je posao pružanje frizerskih, kozmetičkih, usluga manikira, pedikira i slično – jasno je: postavljaće fotografije “gotovih proizvoda”.

Za poneti

Sve ovo je pretvoreno u kratku prezentaciju, za koju verujem da će vam biti od pomoći kada budete razmatrali Pinterest kao (još) jedan od načina komunikacije sa svojim (potencijalnim) klijentima. [Napomena] Zbog boljeg vizuelnog utiska preporučujem gledanje prezentacije ili u punoj veličini, ili direktno na SlideShare sajtu.

Ideje, kanali komunikacije i promocije su svuda okolo – neko drugi razmišlja o njima i sprovodi te ideje u delo, a naše je samo da ih primenimo na sopstvenom primeru.

Imate li vi nalog na Pinterestu? Ako ne, da li ćete ga otvoriti?
Sandra Kravitz na snajderaj.com

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Trackbacks for this post

  1. PR i Marketing blog » Usabilla Discover Pinterest za dizajnere

Ostavite komentar