Prati me, pratim te…

Prvi susret sa Twitterom može da vam izgleda pomalo čudno. U moru simbola i dok još nemate izgrađeni profil i razrađenu konverzaciju sa drugim korisnicima, djelovaće vam kao da tu ne pripadate. Međutim, treba istrajati. Neće proći puno vremena kada ćete shvatiti razlog zbog kojih ova društvena mreža svake godine bilježi ogroman porast broja korisnika Vaš početi skepticizam zamijeniće spoznaja da je Twitter moćan alat.

Kako je sve počelo?

Twitter je potpuno promijenio način na koji ljudi komuniciraju kako između sebe, tako i sa poznatim osobama i velikim brendovima. Zahvaljujući Twitteru sada imamo mogućnost da se obratimo svima, bili oni poznate osobe, brendovi ili čak predsjednici država i što je nevjerovatno da dobijemo odgovor od njih. Pomislićete pa to je sjajno, sada možemo stupiti u kontak sa bilo kojom kompanijom i poznatom osobom, pa to je nešto revolucionarno? I djelimično ćete biti u pravu.

Twitter nije donio ništa novo i revolucionarno u tehnološkom smislu. On je samo na pravi način uspio da spoji elemente komunikacionih alata koje svakodnevno koristimo kao što su: email, SMS, blog, chat i društvene mreže, dok je u komunikacijskom smislu stvarno ponudio pravu revoluciju. Ta revolucija u komunikaciji počela je u martu 2006. godine od strane trojice entuzijasta Evan Williams, Biz Stone i Jack Dorsey koji su željeli da naprave servis koji bi poboljšao komunikaciju između zaposlenih u kompaniji u kojoj su radili.

Njihova zamisao je bila napraviti jednostavan servis koji će svako znati koristiti i kojem bi se moglo pristupiti sa bilo kojeg uređaja. Da li su u tome uspjeli? Itekako… Twitter svoju pravu ekspanziju doživljava 2007. godine na SXSW konferenciji.

Posjetioci koji su se nalazili na konferenciji su počeli koristli Twitter kako bi uživo izvještavali sa konferencije i komunicirali jedni sa drugima. Konferencija ne samo da je doživjela veliki uspjeh, nego je i pokazala da mnoštvo pojedinaca sa sličnim interesima mogu pristupiti jednom mjestu na web-u i učestvovati u kominikaciji jedni sa drugima. Nakon uspjeha konferencije, korisnici su počeli raspravljati o Twitter-u i njegovim prednostima. Marketing stručnjaci počinju uviđati veliku prednost ove društvene mreže i novog načina komunikacije sa klijentima. Takođe, veliku prednost vide u pridobijanju ciljane publike koja im je potrebna.

Da li ste znali?

  • Svaki dan na Twitter se registruje 300.000 novih korisnika.
  • Dnevno se pošalje 55 miliona Tweet-ova.
  • U jednoj sekundi se pošalje 640 Tweet-ova širom svijeta.
  • Prva bh. Twitter radionica “Twittosfera” je održana 2009. u Banja Luci i Sarajevu.
  • Najvise se Tweet-a na Engleskom 61%, Portugalskom 11%, Japanskom 6%, Španskom 4% i ostalim jezicima 18%.
  • Utorak i petak su najaktivniji dani na Twitteru.

Jedostavno, a funkcionalno

Twitter je u suštini jednostavan alat koji se sastoji od slanja i prihvatanja kratkih poruka. Njegova popularnost se krije upravo u kratkim porukama na koje ne morate gubiti puno vremena za čitanje. Pored teksta, poruke koje ostavljate mogu sadržavati i linkove na spoljne sadržaje kao što su slike, video, web strance i sl. Njegovu najveću prednost i moć shvatićete kada upoznate njegove vjerne korisnike koji neumoljivo postuju Twitter poruke, učestvuju u raspravama.

Twitterova sposobnost da na nenametljiv način poveže toliko pojedinaca kroz bezbroj uređaja, stvorio je osjećaj intimnosti i bliskosti i zaboravio na granice. Servis je od samog svog javnog predstavljanja potencirao komunikaciju, tako na primjer na prvom dizajnu Twitter web stranice velikim slovima je bio istaknut natpis – Šta radiš?.
Najosnovnija djelatnost na Twitter-u je upravo odgovor na to pitanje Šta trenutno radite?

Čar koja se krije iza toga pitanja je da na to možete odgovoriti na mnogo različitih načina i vaš odgovor može biti iskra koja će pokrenuti mnogo rasprava i razgovora. Kako su se korisnici postajali napredniji, počeli su da ignorišu čuveno pitanje i da prilagođavaju Twitter sebi i svojim potrebama. To je u redu, pošto je i Twitter fleksibilna i otvorena zajednica u kojoj ne morate striktno da se držite pravila. Shodno tome i Twitter mijenja čuveno pitanje u Podijelite i otkrijte šta se dešava upravo sada, bilo gdje u svijetu?.Danas je Twitter je ono što mi (obični korisnici) želimo da bude.

Twitter aplikacije

Kako bi olakšali i ubrzali korištenje servisa pojavljuju se twitter aplikacije. Zahvaljujući baš aplikacijama Twitter postaje društvena mreža sa najvećim rastom. Neke od najpopularnijih Twitter aplikacja su: Tweetdeck, Twhirl, Twitterrific, Summize, Hootsuite i druge…

Twittter u regionu

Twitter doživljava konstantan rast sa 200 miiona registovanih korinika širom svijeta, oko milion korisnika u regionu. Twitter postaje sve popularniji i u BiH u kojoj za sada ima preko 50.000 registrovanih korisnika. Twitteraše sada možete zapaziti svuda, kako twittaju na ulici, javnom prevozu, sa konferencija…

Osim toga kod nas sve više postaju popularnija druženja twitteraša poznatija kao TweetUp-ovi. Za sada se održavaju samo u Banja Luci (#TweetUpBL) i Sarajevu (#TweetUpSa). Twitter brzo evoluira, zahvaljujući korisnicima koji stalno poboljšavaju servis, i postaje veoma moćan alat za djeljenje informacija, ideja i održavanja kontakta sa prijateljima i zbližavanju korisnika sa kompanijama i organizacija do kojih im je stalo.

Twitter-om postaju zaluđeni svi, mediji ga opisuju kao najbrži rastući fenomen od početka Interneta (New York Times), koriste ga kako bi na brz način saznali šta se trenutno dešava u svijetu (CNN). Mogućnosti na Twitter-u su neograničene, bilo da je vaš cilj povezivanje sa prijateljima, pronalaženje brzih i relevantnih informacija, traženje posla ili promocija proizvoda ili usluga.

Zašto volite Twitter?

@BBorenovic: Pratim zanimljive ljude, medije, linkove i drago mi je što imam povratnu informaciju o svojim postovima. Još sam početnik i učim.
@hariscusto: Na Facebooku su vam prijatelji s kojima ste išli u školu, a na Twitteru su oni sa kojim bi ste voljeli da ste išli u školu.
@Cyberbosanka: Mjesto na kojem se govori kratko i jasno, a kaže puno toga pametnog i zanimljivog i gdje je osnova za povezivanje interesovanje.

Obični korisnici Twitter koriste da bi na brz način dobili relevantne informacije i povezali sa ostalim korisnicima sa kojima imaju slične interese. Mnogi korisnici koriste Twitter kako bi twittali o svom dnevnom životu, šta trenutno rade, gdje su bili i slično, kao i da bi ostali u kontaktu sa svojom familijom i prijateljima.

Kompanije mogu koristiti Twitter kako bi na potpuno novi način došle u kontakt sa potencijalnim klijentima, pronašli nova tržišta, predstavili svoju kompaniju u potpuno novoj slici i iskoristile moć novog i inovativnog marketinga gdje je korisnikova riječ najvažnija. Twitter može biti tačno ono što želite da bude: društveni alat, poslovni ili promotivni alat, alat za istraživanje ili kombinacija svega toga.

Top 10 korisnika sa najviše followera

  1. Lady Gaga (@ladygaga)
  2. Justin Bieber (@justinbieber)
  3. Barack Obama(@BarackObama)
  4. Britney Spears(@britneyspears)
  5. Kim Kardashian(@KimKardashian)
  6. Katy Perry (@katyperry)
  7. Ashton Kutcher (@aplusk)
  8. Ellen DeGeneres(@TheEllenShow)
  9. Taylor Swift (@taylorswift13)
  10. Shakira (@shakira)

Priključite se komunikaciji, naučite Twitter riječnik

Kada se prvi put logujete na Twitter pred vama će se pojaviti čudni simboli koji se koriste u Twitter razgovorima. Neke od znakova koje će te vidjeti su RT, DM, #, @. Te, čudne, znakove su stvorili sami korisnici koji su željeli da olakšaju komunikaciju između sebe na twitteru.

Pratiti (Following)
Da bi primali poruke na Twitter-u morate pratiti druge korisnike, organizacije i kompanjije koje vas zanimaju. Poruke (tweet-ovi) onih ljudi koje pratite se pojavljuju na vašoj početnoj stranici.

Tweet
Tweet je naziv za poruke koje se razmjenjuju između korisnika. Tweet-ovi uglavnom nisu duži od 140 znakova.

@korisničko_ime (Reply)
Da bi ste se uključili u komunikaciju morate poslati javnu poruku bilo kojem korsiniku. Jednostavno napišite poruku sa @korisničkim_imenom korisnika kojem se obraćate. Ove poruke su javne i nalaze na vašoj početnoj stranici i vidljive su svima koji posjete vašu stranicu, kao i korsnicima koji prate i vas i korisnika kojem se obraćate.

D (Direktne poruke)
Direktne poruke su Twitterov privatni kanal. Ove poruke se pojavljuju u desnoj koloni pod direct messages i nisu vidljive nikome osim vama.

RT (Retweet)
Reetweet je u osnovi ponavljanje tweeta drugog korsinika sa njegovim @korisničkim imenom. Pomoću njega zanimljive i korisne poruke nastavljaju da se šire po Twitteru.

Hashtag #
Twitter poruke nemaju polje gdje ih možete kategorizovati. Zbog toga su korisnici stvorili hastag (označava se sa #) koji je u stvari riječ ili fraza koja se koristi za praćenje određene teme na Twitter-u. Standard za hastag je #ime_teme.

Tekst je objavljen i u BH studentu – besplatnom magazinu za studente

Napomena:

U tekstu koji je pripremljen za stampano izdanje BH studenta je zbog brzine pripreme doslo do nekih gramataičkih i materijalnih grešaka pa se ovaj tekst smatra ispravnim.

Trackbacks for this post

  1. Kad se tviteraši skupe u stvarnom svijetu « optimistasiskustvom

Ostavite komentar