Priča o Proactive-u i 11 veličanstvenih

U agenciji Prime Communications radim nekih devet mjeseci, i nisam prije imala priliku posjetiti edukativnu konferenciju Proactive, a dobre konferencije tog tipa su mi zasigurno jedan od uspješnijih stimulansa volje i motivacije ličnog razvoja.
Kako sam imala (ne)sreću da se vremenom, genetikom i utjecajima iz okoline razvijem u osobu koja na svaki intenzivniji reagens odgovara oduševljenjem/dubokim razočarenjem, jezom, vlažnim očima – to je postalo moj unutarnji metronom za prepoznavanje ritma i intenziteta događaja, situacije, ličnosti…

Ako vidim da moje emocije plešu – dižem prst za “like!”. A ovogodišnji Proactive 2011 je definitivno bio šareni afrički ples pokreta i boja koji je npr. predvodio Robert Ličen sa Menadžmentom promjena; bio je derviški sufistički ples povezivanje neba i zemlje kroz tijelo majstora duha, Drenislava Žekića, i definitivno je bio mistički vatreni ritual neuro-šamana Sebastjana Jeretiča.

I tako, odlučih uzeti na sebe da napišem tekst za Proactive Newsletter, ali kako se nisam mogla odbraniti od tih subjektivnih ličnih utisaka, odlučili smo neka ostane newsletter, ali ću ga još sobom obojiti, te neka ostane i trag kao post na našem Prime blogu.

A kada dijete čarobne kumove ima…

Za sedmi rođendan Proactive-a, doba kada djeca polaze u školu i kada počinju da uče i postaju ljudi; nekako kao da smo izabrali savršene zvanice koje su dale najoptimalniju kombinaciju znanja, savjeta i iskustava za našeg proaktivnog sedmogodišnjaka. Pod selekcijskim štapićem tri dobre vile: Ksenije Renko , Gage Đermanović i Lejle Brčaninović napravljen je čarobni multivitaminski program koji je zasigurno inspirisao i motivisao sve prisutne učesnike i goste ovog događaja.

Na planini Vlašić, u trodnevnom slavlju, okupili su se najbolji znalci struke da sedmogodišnjem Proactive-u i njegovim prijateljima prenesu dio iskustva i znanja.

Dr. Danijela Lalić nas je “predavanjima koja publika voli da čuje” naučila ili podsjetila o “Upotrebi društvenih medija za internu komunikaciju“, gdje je veoma interesantan bio slučaj kompanije VIP koja se pametno zapitala kako angažman i ljubav uposlenika u privatnim aktivnostima na društvenim mrežama okrenuti u vlastitu korist, ojačati kroz energični intranet najvažniji element interne organizacije – odnose i ambijent među uposlenima jer je tehnologija prednost našeg vremena koju moramo znati zdravo iskoristiti za dobrobit internog komuniciranja.

Mr. Ivana Bilić učila nas je o Strateškom pozicioniranju korporativnih komunikacija, tj. kako korporativna strategija i korporativno komuniciranje služe upravljanju reputacijom, s tim u skladu – fokus komunikacijske funkcije mora biti holistički; on mora graditi/održavati/braniti reputacijski kapital kompanije, a to se pozitivno odražava i na finansijske performanse korporacije.

Ksenija Renko pobrinula se za etičko-moralni doprinos Proactive-u temom o antikorupcijskoj kampanji – podizanju svijesti građana o važnosti borbe protiv korupcije davši nam najvažniju lekciju: ako ne možemo djelovati kao pojedinci na velike stvari, zasigurno možemo djelovati na kvalitet života u svojoj sredini smanjivši vlastitu toleranciju na korupciju.

U “prezentaciji o prezentacijamaIvana Ćosića , naučili smo magične sastojke dobre prezentacije, dobili oružje za osvajanje svakog ko nam da priliku da nas čuje – za početak, zašto treba izbjegavati Power Point forme i biti drukčiji, maštovitiji i po cijenu puno više uloženog vremena koje se u odnosima s javnošću, marketingu i sličnim disciplinama zasigurno isplati – zapravo, kako proaktivnost jeste vrlina. Priče se nalaze u nama i trebamo ih dijeliti!

Cijenjeni Brane Gruban probudio nas je drugog dana ludom vožnjom kroz život od 1000 km/h i rekao “Ćutanje nije zlato“. Temom komuniciranje u vrijeme krize i odnos sa zaposlenima gdje tvrda ruka i šaka od stol menadžmenta više ne funkcioniše, te o značaju soft skills i paradigmi modela “scientific” Fordizam i “Value based” Toyotizam, Brane Gruban dao je koktelu znanja doprinos ukazavši nam na to koja vrsta upravljanja je danas funkcionalna i IN, obogativši Proactive još jednom značajnom osobinom – ANGAŽOVANOŠĆU koja je zadovoljstvo, motivisanost, pripadnost i ponos… za što treba koristiti obje moždane hemisfere i kombinovati postojeće inteligencije.

Onu potrebnu dozu emotivnog i bajkovitog u Proactive mješavinu za 2011. godinu unio je Majstor Drenislav Žekić , mješajući spretno svoja životna iskustva, poslovna znanja i fantastični dar da majstorom bude. “O, majstore moj” zvala se prezentacija koja nas je provela kroz odnose Drena sa brojnim odličnim personama koje su doprinijele upravo Drenislavovom današnjem majstorstvu. I ta misija, o dijeljenju znanja jeste osnova uspješne poslovne zajednice jer “oponašanje je temelj za sticanje osnovnih znanja”, kreativnom inteligencijom se diferenciramo na vlastiti način i bivamo drukčiji i prepoznatljivi, nakon što se prepoznamo kao “divlji ili pitomi kameleoni”. Za pitomošću žudeći, sve što smo u oduševljenju mogli reći na predavanje ovog doajena jeste “Alal vera majstore Žekiću!”.

Robert Čoban nam je onda pokazao šta nam ne treba u smjesi Proactive – pričama sa portala svet.rs i načinima korištenja privatnih materijala anonimusa željnih medijske pažnje, došli smo do tema o današnjoj novinarskoj etici i etičkim pitanjima koja se postavljaju pred novinare i društvene mreže.

UNS(T)UCK YOUR PROFESSION” – najavila je dobra vila Gaga Đermanović , stavivši nas kao konzumente na tron participanata namjesto potrošača gdje imamo veći značaj pa tako kao oni koji sami dolaze do informacija i kroje kreiranje novih profesija, također diktiraju kako reći “online PR” je danas postalo kao reći “kolor TV”.
Uticaj koji inspiriše, a ne manipuliše je ono čime se danas trebamo baviti, među ljudima, online i offline – prorekla je znana Dragana Đermanović davši nam priliku da idemo naprijed ako budemo reagovali na vrijeme.

Marko Rakar Mrak, veliki znalac i internet kum PROACTIVE-a govorio nam je o uticaju društvenih mreža na mainstream medije . Saznali smo jednu veoma indikativnu informaciju – prvi tweet o smrti Michaela Jacksona bio je objavljen 9 minuta prije formalnog proglašenja smrti! I iako je “video killed the radio star”, čitaoci novina i dalje provode duže vremena na papirnim stranicama, nego što posjetioci provode na web pages. Ostaje da gledamo u nove napretke tehnologije, obrativši činjenicu na to da će oko 30 miliona iPada biti distribuirano po svijetu do kraja ove godine.

Kulinarskim vještinama učio nas je Sebastjan Jeretič podučivši nas kako da dekoriramo “moždanu supu punu neuromodulatora”; o značaju podsvjesnog, upravljanju njime, uticaju na njega i manipulaciji neuromodulatorima unutar neuromarketinga – kao crni vrač pun znanja i moći, Sebastjan nas je posavjetovao da učinimo da se ljudi oko nas smiju… I da je to magično sredstvo za djelovanje na pojedince u ovom encefalocentričnom vijeku.

Panel diskusija o političkom komuniciranju je pokazala da su izazovi u političkoj komunikaciji i izbornim kampanja u regiji sve veći ali to će biti tema posebnog Draganovog posta.

Robert Ličen je treći dan govorio o menadžmentu promjena davši veoma značajan savjet – ne počinji promjene od ponedjeljka! Odličnim ilustracijama, služeći se svojim umjetničkim sposobnostima, prenio nam je dio svog dara za grafičku logiku i učenje putem matrica – ako hoćeš promjene, moraš ići u nepoznato, izaći iz magle u kojoj napuštamo staro, novo još nemamo… uhvatiti dinamiku, pogon i odgurnuti se ka novom vrhu, ostajući čovjekom, pa tek onda menadžerom, sa znanjima, osobnosti i vještinama menadžera dostojnim.

Dragana Đermanović je neformalno, ali svečano zatvorila sedmi Proactive prezentacijom “Social Media strategije u praksi” kroz primjer finansijskih institucija, osiguravajućih kuća načinivši puno više od riječi „osiguranje“ koja je multidimenzionalno prožela ovu prezentaciju. Za sigurniji biznis potreban nam je veći broj stubova koji podržavaju biznis, sinhronizacija učestvujućeg community-ja za veći front za odbranu. Važan savjet koji je ovogodišnjem Proactive-u na kraju udijelila Gaga jeste to da konkurenciju ne gledamo kao jednu od opasnosti; naprotiv, konkurencijom osiguravamo mogućnosti izazova za vlastiti napredak, rad, trud, ispitivanje granica, bivanje boljim – bez trenutka u kojem ćemo se uspavati…

I tako je završilo trodnevno edukativno slavlje odnosa s javnošću iz kojeg smo naučili da iako je za profesiju najvažnije znati ispričati priču, i iako trebamo naučiti i biti inspirativni, no znati i manipulisati slasnim moždanim supicama, ne smijemo da sami sebe pričama uspavamo, uljuljkavamo se u ugodnom momentu ili bjeličastoj izmaglici, nego moramo da budemo proaktivni, da reagujemo, mijenjamo sebe pa potom druge i okruženje, prolazimo kroz magle od brijega do brijega u potrazi za stalno novim majstorima od kojih ćemo učiti i znanje prenositi, gradeći sebe u posebnosti, jedinstvenosti, unikatnosti.

Ma koliko bajke privlačne bile, svijet se mijenja dok Uspavana ljepotica počiva. Za one koji svejedno uspiju da se uspavaju u narednih godinu dana, prinčevi i princeze sljedećeg Proactive-a će sigurno poljupcem od znanja moći da ih probude iz dubokog sna i prenesu u danas, lijepo onoliko koliko se sami potrudimo lijepim da ga učinimo.

Vidimo se 2012.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

1 komentar

  1. Zaista je velika čast i zadovoljstvo imati priliku da učiš od ovih ljudi… a još veća sreća biti dio tima koji podstiče ovakve događaje… inspirativno iskustvo!

Ostavite komentar