Telefonska anketa za i protiv

Svako malo moram pisati ponudu za neku telefonsku anketu. Nije to neki težak posao, ali mi iskustvo govori da na našim prostorima takva vrsta istraživanja nije baš najbolja.

A evo i zašto!

  • U Bosni i Hercegovini između 20% i 25% domaćinstava nema fiksni telefon, što znači da kada radite telefonsku anketu automatski iz istraživanja isključujete 20% do 25% bosanskohercegovačke populacije.
  • Telefonska anketa podrazumjeva postavljate mali broj pitanja (optimalno oko 7), ali je malo vjerovatno da će tih sedam pitanja riješiti nedoumice koje ima klijent.
  • Telefonska anketa podrazumjeva da su pitanja i odgovori kratki i jasni, a samim time i šturi.
  • Telefonske ankete su brze i jeftine, ali “što je brzo to je i kuso”.
  • Telefonske ankete imaju problem s anonimnošću, jer teško je ispitanika uvjeriti da je anketa anonimna dok pričate s njima putem telefona.

Ako, i pored ovih argumenata, želite da radite talefonsku anketu, onda to nemojte nikako raditi u periodu sezone grijenja , a to znači od novembra do marta.

Iz nekog razloga veliki broj građana, a naročito na selu i u manjim mjestima, svoje telefonski aparat drži u hodniku. Na selu se obično grije samo jedna prostorija tj. dnevna soba, tako da je malo vjerovatno da će neko biti spreman da se deset minuta mrzne u hodniku odgovarajući na pitanja koja mu se postavljaju.

Kao posledicu toga imamo:

  • Veliki broj odbijanja da se učestvuje u anketiranju,
  • Veliki broj ispitanika koji su odustali na polovini ankete, zbog staha od prehlade i
  • Dekoncentrisanog i promrzlog ispitanika koji želi što prije da završi anketu, ne slušajući šta ga pitaju.

Ako nađete ispitanika kome je telefonski aparat na “toplom”, onda se susrećete sa problemom njegove koncentrisanosti na sam proces anketiranja. Velika je vjerovatnoća da u trenutku dok odgovarana na Vaša pitanja istovremeno i gleda televiziju, radi na računaru , sprema ručak ili se druži s porodicom. A sve to odvlači pažnju!

Zbog toga telefonski anketu treba koristiti pažljivo i samo onda kada ne postoji adekvatniji način da dođete do određenih informacija.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

komentara

  1. Imaš jedan simaptičan lapsus lingue – “talefonsku naketu”.

    Dakle talefonsku naketa bi bila dobra ukuliko neko ima građansku ciljnu grupu i kratku konkretnu nejasnoću koju želi ispitati?

    Tipa – Je li tramvajska karta u Sarajevu skupa? Koja je po vama optimalna cijena? Imate još neki prijedlog za GRAS?

    • Clara

      Nije u ovom slucaju lapsus lingue, nego lapsus calami, ako cemo vec da se pravimo pametni.

  2. A i ako telefon i nije u hodniku velika je vjerovatnoća da na anketu pristanu samo oni što im je baš dosadno pa i to što odgovore nije baš vrijedno.

    Slažem se sa svim napisanim, a lično baš ne volim da me neko cima telefonom zbog anketiranja.

  3. Stalno sam ponavljao da telefonske ankete nisu najpouzadnije,posebno za politicka istrazivanja kojim se levati u BH strankama posebno diče.

    Jedino sto je gore od telefonskih anketa su ankete u TV emisijama kada tzv. voditelji lazni interperetiraju rezultate.
    Tačan komnetar bi bio: Na nase anketno pitanje je npr. 30% nasih gledalaca koji su glasali odgovorilo sa DA a 70% sa NE.

    Znači “nasi gledaoci koji su glasali”. Da ne govorim da nikada ne kazu broj gledalaca koji su glasali pa tako 40% moze biti i dvoje ili malo vise gledalaca iako 40% strasno zvuci.

    Voditelji obicno to lazno predstave pa kazu “nasih gledalaca” a to je tek prevara i zlonamjerna interpretacija.

  4. 🙂 Odlično poznavanje unutrašnjih prilika 😀 Da, da, telefon je obično u hodniku, a ako u stanu/kući nema centralnog grijanja-fiksni gudbaj tamo sve do aprila 😆

    Da se ne lažemo, kad čovjeka nazovu iz neke agencije da rade neku blic anketu sa njim, on se iste sekunde pretvori u ježa, važe svaki odgovor ili lupa na brzinu šta mu padne na pamet. U svakom slučaju, ne misli ono što govori.

    Čitao sam davno u nekom magazinu (Profil to bješe) da prosječno čeljade na ovim prostorima, kad mu neko zvoni, bilo na telefon bilo na zvonce, prvo pomisli “ko je sad, majku mu j****”. To zato što su ljudi ovde navikli da im javljanje drugih ljudi, u pravilu, donosi samo jad i čemer. Tako naelektrisani oni teško da su dobar uzorak za bilo kakav vid ovakvih i sličnih anketa 😉

  5. Istina, telefonske ankete imaju problem s anonimnošću, prvenstveno u tome što (gotovo) uopšte nisu anonimne.

    Kako anketa može biti anonimna kad anketar zna telefonski broj anketiranog? Malo ljudi se odluči na neizlistavanje broja svog fiksnog telefona u telefonskom imeniku (to je nekako i stvar tradicije).

  6. Telefonska anketa mozda nekada nije dobra ali je sigurno brza i nekada ne postoji drugaciji nacin intervjuisanja. postojao jedan dobra projekat koji na zalost je dozivo nekih 15 danak jer je Zoran Djindjic ubijen, a koji je podrazumevao anketu ljudi posle svakog njegovog nastupa.
    ona ima svojih mana ali nekada cena odredjuje i metodologiju istrazivanja.
    sve u svemu dobra tema

Trackbacks for this post

  1. Tweets that mention PR i Marketing blog » Telefonska anketa za i protiv -- Topsy.com

Ostavite komentar