Značaj posjete konferencijama u regionu

Značaj posjete konferencijama u regionu

Posljednjih mjesec i po dana sam proveo dosta vremena na konferencijama u regionu.

Počelo je sa Weekend Media Festivalom u Rovinju , nastavilo na PRilika u Zrenjaninu  2.konferencija DSOJ-a, Društva Srbije za odnose s javnošću) a potom SKOJ u Podčetrteku (konferencija Public Relations Society of Slovenia) pa HUOJ u Zagrebu (12.konferencija Hrvatske udruge za odnose s javnošću) i završio sam na Webfestu u Beogradu.

Na svim konfencijama osim DSOJ PRilike sam učestvovao u panel diskusijama što me natjeralo da dodatno ispoštujem domaćine i poslušam sva predavanja za šta prethodnih godina nisam uvijek imao dovoljno vremena. Za desetak dana me čeka moderiranje panelom na Sarajevo PR Openu čime ću završiti ovogodišnju seriju konferencija i završiti svoj PR Grand Slam.

U međuvremenu je dio Prime tima zadužen za on-line PR posjetio konferenciju Web strategija u Zagrebu.

O utiscima sa ovih konferencija su podrobno pisali Milos i Gaga pa nema potreba da se ponavljam ali ima potrebe da dodam jedan segment o kome često ne razmisljamo.
Briljantna predavanja Dejana Verčiča , Pascala Bueclera, Joao Duarte, Brane Grubana, Danijele Lalići mnogih drugih su me natjerala da intenzivno razmišljam o promjeni poslovnog modela i filozofije agencije.

Značaj posjete konferencijama je osim u networkingu i sticanju novih znanja i u tome što je to prilika da uporedimo sebe i svoja znanja i prakse sa kolegama iz regije. Nije to slučaj samo u PR struci nego bi tako trebalo biti u svim profesijama koje imaju priliku za posjetu stručnim konferencijama.

Teme ,paneli, razgovori ,kafe pauze ,sve je to jedan veliki poligon i test u kome svako od vas (nas) može testirati gdje se vi i vaša firma nalazite u poređenju sa okruženjem.

Edukativne i regionalne konferencije su naš Kup UEFA ili Jadranska liga.

Odlično je ako na tim konferencijama dobijemo priliku da učestvujemo makar kao gledaoci.

Svako od nas je slučaj za sebe, priča za sebe i nemoguće je steći pravu sliku o znanju i načinu rada ukoliko se ne uporedimo sa kolegama iz regije. Svi su skloni da u svojim mahalama, baščama, torovima tvrde da su baš oni najbolji,najstručniji i najkompetentniji ali ako želimo da zaista znamo na čemu smo onda moramo izaći u svijet, makar do Zrenjanina, Zagreba i Ljubljane.

Na žalost premalo je kolega iz BIH bilo na tim konferencijama (ali i kolega iz drugih zemalja) a bojim se da nas igranje međuopštinske lige ( sa klubovima kao što su Sloga, Budućnost, Jedinstvo, Napredak, Radnički, Rudar, Bratstvo, Partizan, Bosna, Borac i sl ) neće ojačati kao što bi odmjeravanje snaga sa “jačim igračima”.

Mi u Prajmu smo zahvaljujući networkingu sa takvih konferencija imali priliku par puta “uletiti” u igru sa “klupe sa rezerve igrače” i opravdali smo očekivanja “selektora”.

Putujte na konferencije, lijepo je a i isplati se na duge staze.

(0) Comments
  1. Ne samo da je lepo, nego i veoma korisno posećivati stručne konferencije!

    Svoju ličnu regionalnu afirmaciju u određenoj meri dugujem baš networkingu i predavačkim aktivnostima… svugde, a u najvećoj meri u organizaciji PRIME agencije!

    Edukacija je najmudrija investicija!

  2. E draga moja Gago, sve si u pravu!
    Iako sam ja za svoju regionalnu reputaciju sama orala i kopala (Mocevicu, mog’o si bas i pogurati malo), priznajem od srca da su Kozara i PROACTIVE posebni skroz i da je Dragan domacin bez premca!
    Kiss

  3. Dragane, istopio si se bolan od tolikih putešestvija 🙂

    Dobro poređenje sa kupom uefa. Kad smo već kod fudbala-Borac je tek ove godine nešto napravio u BiH, ali nakon što se oprobao baš u tom kupu uefa.

    Poenta: nećeš postati bolji bez da te prethodno ne otresu jači 🙂

  4. Posle posete Web::Strategiji i razgovora sa ekipom sa hrvatske scene mnoge stvari su postale jasne. Saznaš u kojoj si ligi (Šampiona, UEFA…), šta može da se proda (sa svake strane), vidiš sa kim možeš da ugovoriš saradnju…
    To je uvek pitanje koliko ceniš sebe. Ako smatraš da si odličan uvek treba da ideš dalje i saznaš nove stvari i širiš tržište. Neko je negde to već uradio ili mu treba :).
    Samo napred. I vidimo se uskoro.

Leave a Reply