10 najvećih grešaka kod ličnog brendiranja
Piše: Ryan Erskine za www.entrepreneur.com
Kad se radi o ličnom brendiranju, vidjeli smo u zadnje vrijeme puno toga. Naučili smo smiješne lekcije o brendiranju od meksičkih glavnih dilera i otkrili trend korištenja lažnih imena za online upoznavanje. Gledali smo Trumpa i Hilary Clinton kako se prepucavaju na društvenim mrežama i kako se njihovi fanovi okupljaju iza njih.
Jedna stvar je jasna, a to je da je lično brendiranje postalo manje kompetitivna prednost a više neophodnost. Postalo je realnost u političkom procesu, za pokretanje društvenih promjena, za preuzimanje prednosti u poslovnim prilikama i takođe nam pomaže (ili odmaže) u ljubavnom životu.
Dok svi gledamo u prednosti ove važne realnosti u online svijetu, ohrabrujem vas da budete pametni kod ličnog brendiranja. Upoznajte ove klasike u greškama kod ličnog brendiranja prije nego sami napravite slične.
Ovdje je top 10 grešaka u ličnom brendiranju:
1. Misliti da se to ne odnosi na vas.
Bez obzira da li ste srednjoškolac, šef ili negdje između, lično brendiranje vam može pomoći da karijeru pomaknete na sljedeći nivo.
Lično brendiranje je u stvari marketing i izdvajanje sebe – i pokazivanje toga online. Radi se o preuzimanju kontrole nad vašom online pričom koja će vam pomoći da ostvarite vlastite ciljeve.
Ako ste u srednjoj školi, vaš cilj može biti da vas prihvate vaše kolege. Ako ste student, možda trebate pokazati svoje sposobnosti za stažiranje ili posao preko ljeta. Ako ste šef onda možda tražite način da unaprijedite posao, dovedete više klijenata, ili promijenite industriju.
Šta god da je u pitanju, vaša online prezentacija vam može pomoći ili odmoći na tom putu. Zato nemojte napraviti grešku misleći da se to ne odnosi na vas.
2. Pretvaranje da ste neko ko niste.
Kad prvi put izlazimo sa nekim obično se trudimo pokazati svoje najbolje strane. Možda vaš stan bude nešto čišći nego što je obično. Ili vaš posao odjednom postane zanimljiviji nego što je bio prošle sedmice.
U malim količinama ova praksa može pomoći da privučete nečiju pažnju ili stvorite dublju povezanost. Na duže staze rizikujete da postanete neko ko inače niste samo radi nastavka veze.
Razmišljajte o ličnom brendiranju kao o izlascima. Ako selektivno pokazujete svoju pozitivnu stranu online dajete sebi šansu da dobijete pažnju kolega, kompanija i novih klijenata.
Ali ako sa tim idete predaleko rizikujete da stvorite kontraefekat. Niko ne želi da bude u vezi ili zaposli varalicu. Autentičnost je ključ – i kod veza i kod ličnog brendiranja. Nemojte napraviti grešku i pretvarati se da ste neko ko niste.
3. Čekanje da se nešto loše desi.
Zubar vam je preporučio da perete zube dva puta na dan, svaki dan. Možete li zamisliti šta bi se desilo kad biste počeli prati zube tek kad počnu žutjeti i kvariti se? Vjerovatno biste imali problema sa desnima, prilično jake bolove i vaš osmjeh ne bi postojao.
Kad jednom dođete do ove tačke obično je kasno za popravljanje. Pranje zuba na dnevnoj bazi je mnogo efikasniji način da održite pobjednički osmjeh i dobru oralnu higijenu.
Lično brendiranje je otprilike isto. Teže je preuzeti kontrolu nad vašom online pričom jednom kad se desi nešto loše sa čim se morate izboriti.
Mnogi shvate koliko je važna online prezentacija onda kad se pojavi problem. To je klasična greška. Lično brendiranje može biti puno efikasnije i izazivati mnogo manje glavobolje kad se radi preventivno. Malo rada danas može kasnije stvari puno olakšati.
4. Nepostavljanje teških pitanja na početku.
Da li biste ikad ušli na tržište sa proizvodom ako niste sigurni kakav je proizvod? Naravno da ne.
Ista stvar je sa ličnim brendiranjem. Morate prvo postaviti važna pitanja prije nego napišete prvi tekst na blogu ili objavite prvi tvit. Razlog je jednostavan. To možda nije lak ili ugodan proces, ali shvatanje šta vas čini onim što jeste je neophodan prvi korak da svoj brend učinite realističnim i povezanim sa vama – prije izlaska pred ljude.
Ljudi koji preskoče ovaj korak su oni koji završe sa isforsiranim brendiranjem sa kojim se ne mogu povezati već nakon sedam dana.
Lično brendiranje traži puno vremena, sa fokusom na dizajn web stranice, content marketinga, te aktivnosti na društvenim mrežama. U suprotnom samo džaba vrtite cijelu priču.
5. Ignorisanje drugih u procesu brendiranja.
Kad krenete sa stvaranjem ličnog brenda nemojte podcijeniti važnost konsultovanja sa prijateljima, porodicom ili profesionalcima za brendiranje. Nakon svega vi ne kreirate brend da impresionirate sebe, nego druge. A veoma je teško vidjeti sebe iz svoje perspektive.
Pričanje o brendu sa nekim drugim vam može pomoći da dobijete distancu od priče koju već imate u glavi. Iz istog razloga ljudi plaćaju psihoterapeute i bračne savjetnike, te firme za brendiranje – za njihove savjete i perspektivu.
A posljedice pravljenja grešaka kod brendiranja su prilično strašne. Možete krenuti sa „odličnom idejom“ da biste otkrili kako je ona prilično napadna za vašu ključnu publiku. Malo vanjske perspektive dugoročno donosi dobro.
6. Podcjenjivanje vremena potrebnog za stvaranje odličnog brenda.
Gradnja i održavanje efikasnog ličnog brenda je puno više od posjedovanja web stranice i nekoliko profila na društvenim mrežama. To je pružanje stvarne vrijednosti ljudima, stalno i ponovo. To je izdvajanje sebe od konkurencije i činjene sebe pamtljivim za ljude koje želimo impresionirati i sa kojim želimo najviše interakacije.
To nije lako, posebno u bučnom ui zagušenom online svijetu. Potrebno je pet do sedam impresija da bi neko u prosjeku zapamtio brend, pa zamislite koliko posla je potrebno da biste se pokazali pravim ljudima stalno.
I u istom tonu…
7. Ignorisanje influensera (uticajnih).
Objavljivanje sadržaja bez dosezanja ljudi je gubljenje vremena. Zamislite vlasnika biznisa koji otvori prodavnicu u mirnoj ulici. On ima fantastičan proizvod ali ne radi apsolutno ništa da bi pokrenuo taj posao. On samo upali svjetla i sjedne u stolicu za ljuljanje, tako čekajući da ljudi sami uđu u radnju.
Naravno, niko ne dođe. Lično brendiranje radi otprilike na sličan način – ako ne uradite ništa da vas primijete ljudi koji su bitni, nećete ostvariti domet koji zaslužujete.
Najefikasniji način da ovo uradite su uticajni. To mogu biti kolege ili članovi porodice u vašoj postojećoj mreži, vaši prijatelji od ranije, ili potpuni stranci u vašoj industriji koji će biti sretni da sarađuju. Učinite sebi uslugu i pronađite uticajne koji će vam dovesti internet saobraćaj koji zaslužujete.
8. Nestvaranje vlastitog sadržaja.
Ako samo dijelite sadržaj koji objave drugi ljudi, onda ste vi DJ sadržaja.
U suštini nema ništa loše u tome da budete DJ sadržaja. Super je podržati i promovisati lidere i biznise u vašoj industriji. I svakako, ljudi mogu prepoznati da vi imate poseban talenat za biranje takvog sadržaja.
Ali je problem u tome što vi u suštini ubjeđujete vaše fanove da idu na druga mjesta po znanje iz vaše industrije.
Zato, umjesto da se oslanjate na dijeljenje sadržaja, potrudite se da napravite vlastiti. Razvijte svoj vlastiti glas, izrazite svoja mišljenja, i objavite sadržaj koji će biti važan vašoj publici. Jednom kad krenete ovo raditi, nema razloga da svoje sadržaje ne dopunjavate ostalim sadržajima sa interneta.
9. Ubijediti sebe da objavljujete manje.
Sigurno je moguće pretjerati sa online aktivnostima i postati naporan publici. Ali vjerovatno ne objavljujete ni blizu toliko. Vjerovatno objavljujete baš malo sadržaja, ne komunicirate sa publikom dovoljno i vjerovatno niste pretjerano aktivni na društvenim mrežama.
Zapamtite, kada spremate raspored za društvene mreže, nije poenta u tome da odradite posao, nego da dobijete pažnju, vi i vaš brend.
Ako objavite video jednom sedmično ili jednom dnevno, dobićete mnogo više pažnje nego ako to radite jednom mjesečno ili tromjesečno. Ne možete provesti cijeli život na jednoj objavi ili tvitu i samo se nadati da će on postati viralan.
Zapamtite, dosljednost je ključ. Vjerovatnoća da će vaša publika vidjeti vaš sadržaj u bučnom digital svijetu je veoma mala. Zadnja stvar koja vam treba je da te šanse još više umanjite. Budite aktivniji i postanite aktivni odmah!
10. Dobijanje pratilaca samo zbog broja pratilaca.
Dobijanje pratilaca samo radi rasta broja pratilaca je početnička greška. Ako imate 500.000 pratilaca i nikakvu angažovanost fanova na vašim objavama, šta je poenta objava? Vaš sadržaj je i dalje ignorisan i niko ne razmišlja o vašem poslu. Nikog niste prevarili osim sebe.
Šta je vama vrjednije? 500.000 lažnih pratilaca ili dvadesetak zagriženih fanova koji će se angažovati oko vašeg sadržaja svake sedmice? Ja bih uvijek birao angažovane fanove. Oni će uvijek prije reći svojim prijateljima za vas i podijeliti vaš sadržaj – i kupiti nešto od vas – nego bilo ko od tih pratilaca koji su možda kupljeni i ne zanima ih vaš posao.