10 pogrešnih pretpostavki o odnosima s javnošću
Bliži se 110. godišnjica odnosa s javnošću.
Ivy Lee, utemeljitelj modernih odnosa s javnošću, je objavio svoju Declaration of Principles o svrsi i vrijednosti odnosa s javnošću 1906. Uprkos više od vijeka aktivnosti, profesionalce iz odnosa s javnošću često pitaju da definišu šta je za njih PR.
Možemo objasniti da su odnosi s javnošću izgradnja odnosa, upravljanje reputacijom, promovisanje vrijednosti i liderstva interakcijom sa različitim grupama ljudi. Onima koji sve to gledaju sa strane takva objašnjenja ne znače mnogo, i ne osporavaju njihove unaprijed stvorene, lažne pretpostavke o odnosima s javnošću.
-
Odnosi s javnošću nisu spin, laži i netačno iznošenje činjenica
Definicija spina je da je to namjerno iskrivljavanje istine. Za odnose s javnošću je spin ono što je glupost za Alberta Einsteina. Odnosi s javnošću su u stvari izgradnja odnosa i vjerodostojnog ugleda menadžmenta.
-
Odnosi s javnošću nisu marketing ili promocija
Marketing i promocija promovišu uslugu, proizvod ili brend sa namjerom prodaje. Odnosi s javnošću su gradnja ozbiljnog kredibiliteta i povjerenja širenjem informacija, znanja i uvida u organizaciju.
Marketing i promocija su Las Vegas šou biznisa. Odnosi s javnošću su TED prezentacija.
-
Odnosi s javnošću nisu jednokratna aktivnost
Upravljanje reputacijom mora biti dugoročno. Ako su odnosi s javnošću ograničeni na određen period ili aktivnosti, onda reputacija neće biti zaštićena.
Gradnja odnosa i reputacije zahtijeva vrijeme i trud. Uspješni odnosi s javnošću investiraju u dugoročne veze, zasnovane na stvarim vrijednostima, da bi se postigla dugotrajna, pozitivna reputacija.
-
Odnosi s javnošću nisu površna promocija
Odnosi s javnošću dostavljaju vjerodostojne poruke. Odnosi se zasnivaju na iskrenom sadržaju koji ima značenje. Samo tada praktičari odnosa s javnošću i agencije zaslužuju povjerenje, interes i angažman koji će pomoći u gradnji dobre reputacije.
-
Odnosi s javnošću nisu o „metama“
Lovcima su životinje meta kao objekti koje žele posjedovati. Ko god tako posmatra potrošače teško može steći povjerenje.
Odnosu s javnošću se baziraju na poštovanju. To je konverzacija u kojoj sve strane moraju imati koristi.
-
Odnosi s javnošću nisu o „prodoru“ na tržište i publiku
Iako je „prodor“ još uvijek uobičajen izraz među marketarima i drugim komunikatorima, ta riječ je puna nepoštovanja i zastarjelog pristupa.
Odnosi s javnošću poštuju ljude sa kojima komuniciraju sa ciljem međusobnog razumijevanja. Nije poenta imati moć nad nekim, poenta je u davanju moći nekome.
-
Odnosi s javnošću nisu o „publici“
„Publika“ implicira ljude koji čekaju da vide i čuju nešto, ali veza je u suštini pasivna. Iako mogu pljeskati i zviždati to je tipičan primjer u kojem nema angažmana i dijaloga.
Odnosi s javnošću su konverzacija, ne monolog. To je komunikacija zbog zajedničke koristi individualaca i zajednice koji dijele interese.
-
Odnosi s javnošću nisu o napadanju i žrtvovanju jaraca
Spin doktori – zajedno sa sivim agencijama i organizacijama – pokušavaju da idu ispred svih laganjem o vlastitom sadržaju i / ili podrivanjem onih koje smatraju neprijateljem / konkurencijom. Ništa dobro ne proizilazi iz toga; prije ili kasnije se takve stvari otkriju.
Uspješni praktičari odnosa s javnošću se fokusiraju na vjerodostojne uvide, znanje i razumijevanje. Oni preuzimaju odgovornost za svoje postupke i riječi.
-
Odnosi s javnošću nisu samo beznačajne riječi.
U mnogim društvima, jedna riječ se smatra za jednu vezu.
U pravu imamo čak i pojam „usmeni dogovor“ koji se često smatra obavezujućim. Važno je znati da „samo riječi“ nije površna aktivnost jer – riječi imaju važnost. Riječi znače, kao i postupci. Zajedno, ako su odgovorne i dobre, predstavljaju ono najbolje u nama. Ako omanemo u bilo kojem od to dvoje – omanuli smo u oba.
-
Odnosi s javnošću nisu mrtvi
S vremena na vrijeme se pojavi neko ko izjavi da su odnosi s javnošću mrtvi. Oni najčešće prodaju nešto što je novo, drugačije i bolje – ali u suštini su to uvijek odnosi s javnošću pod nekim drugim imenom.
Odnosi s javnošću će trajati onoliko dugo koliko budu trajali izgradnja odnosa i reputacije, zato što su oni ti koji ih grade. Biće tu, bez obzira da li će se zvati odnosi s javnošću ili ne.
Izvor: 10 falsehoods about PR