22 odgovornosti odnosa s javnošću i šta svaka podrazumijeva

22 odgovornosti odnosa s javnošću i šta svaka podrazumijeva

Autor: Eric Wagner za onclusive.com

PR se konstantno razvija. Ako su nam protekle dvije godine išta pokazale to je da se mijenja način na koji radimo i živimo, uključujući i opis posla PR stručnjaka. 

Bez obzira jeste li novi PR asistent ili direktor komunikacija, suština vašeg posla vrti se oko korištenja vijesti i sadržaja za slanje željenih poruka vašeg brenda. A šta to zaista uključuje? 

Radi stvaranja sveobuhvatne predstave o svim zadacima za koje su zaduženi današnji PR i komunikacijski timovi, sastavili smo spisak 22 odgovornosti ili područja u fokusu. 

Provjerite šta od ovoga pripada vašoj trenutnoj ulozi ili sačuvajte spisak PR odgovornosti za sljedeći put kada budete ažurirali svoj opis posla u izvještaju. Ako nadgledate tim PR stratega, jednostavno ih zagrlite. Čak i ako njihove posebne uloge ne obuhvataju sve ove vještine, oni su odgovorni za puno više nego što su bili prije deset godina – i vjerovatno će uskoro biti odgovorni za još više. 

  1. Zasluženi (earned) mediji i odnosi s medijima

Nekada je slanje saopštenja za medije, a zatim i upravljanje adresarom medijskih kontakata moglo pomoći PR profesionalcima da pronađu medije koji će prenijeti poruku ciljanoj publici. Danas je to samo mali dio posla koji odnosi s javnošću imaju s medijima. Za izgradnju odnosa potrebno je vrijeme. Od stručnjaka za odnose s javnošću očekuje se da osmisli promišljene teme zasnovane na podacima, da se angažuju s novinarima na društvenim medijima, pošalju saopštenja (kad je to potrebno), održavaju relevantne liste medija i upravljaju svim daljim postupcima s novinarima. Istovremeno, PR profesionalci stalno razmišljaju o tome kako povećati doseg i uticaj zasluženih (earned) medija. 

  1. Vlastiti (owned) mediji i strategija za sadržaj (content strategy)

Ovo su mediji koji su u vlasništvu klijenta,, poput bloga namijenjenog kupcima, e-mail kampanje ili društveni mediji. PR profesionalci moraju sami napisati sadržaj ili pomoći u vođenju strategije s timom autora, urednika i saradnika. Oni takođe mogu biti odgovorni za upravljanje i organizaciju spoljnih saradnika.

  1. Monitoring i analiza medija

Današnje okruženje zasnovano je na podacima pa je jako važno da se prati i analizira svaki sadržaj koji se objavljuje. Praćenje medija je od vitalnog je značaja za današnje PR profesionalce koji žele imati mogućnost brzog uvida u to šta ”radi posao” i kako se ti podaci mogu uklopiti u ono što rade. 

  1. Korporativne komunikacije

Kako kompanije rastu, raste i značaj korporativne komunikacija. Korporacijski komunikatori stalno rade s dionicima u cijeloj organizaciji na razvoju i distribuciji relevantnih informacija zaposlenicima i ključnim podružnicama. Koristeći razne kanale poput emailova, intraneta, Slack-a i drugih, PR profesionalci se trude da poruke ne samo dopru do prave publike, već da su uvjerljive i izazovu željenu akciju. Korporativno komuniciranje redovno uključuje interakciju sa top menadžmentom i odjelima za ljudske resurse. 

  1. Poruke i pozicioniranje

Uspostavljanje jasnog brenda, uz predstavljanje vaših vrijednosti i misije, nikada nije bilo važnije. Studije pokazuju da odanost brendu igra veliku ulogu u tome zašto ljudi troše svoj novac na način na koji to čine. Podskup rada korporativnih komunikacija uključuje razvoj, dokumentovanje i širenje sveobuhvatnih korporativnih poruka. Ovaj je rad ključan za izgradnju snažnog brenda s dosljednom porukom. Vaše će preduzeće vjerojatno rasti kroz rast kroz nekoliko iteracija pozicioniranja i prilagodbe poruka. Nije neuobičajeno da se specijalizirane agencije angažuju na projektima kako bi pomogle pri određenom repozicioniranju ili istraživanju tržišta. 

  1. Interne komunikacije

Istina je da su interne komunikacije zaista važne za način na koji se stvari odvijaju u bilo kojoj organizaciji. Uzimanje suhog sadržaja poput pravila tvrtke i pretvaranje u informacije koje zaposlenici zapravo žele pročitati zahtijeva pametnog komunikatora. Kako znate šta radi? Mjerenje efikasnosti interne komunikacije zanimljiv je PR problem o kojem stručnjaci često raspravljaju. 

  1. Obuka za medijske nastupe

​​Sa dometom današnjih medijskih formata i eksplozijom objava, medijski nastup je važan za mnogo veći broj ljudi u organizaciji. PR stručnjaci su sada odgovorni za obuku sve većeg broja rukovodilaca. Obuka za nastup u medijima je vještina neophodna za svakoga ko će biti u kontaktu s novinarima. PR stručnjak može sam obučavati glasnogovornike ili angažovati vanjsku agenciju ili konsultanta koji će voditi jednokratnu sesiju. PR osobe takođe mogu razviti smjernice za interakciju s medijima ili čak društvenim medijima. 

  1. Izvršno idejno liderstvo 

Prema Forbesu, idejno liderstvo nikada nije bilo važnije. Za postizanje željenih rezultata ključna je njegova snažna strategija od samog početka. Današnji PR profesionalac je odgovoran za stvaranje, pisanje, uređivanje, predstavljanje, postavljanje i promociju članaka o idejnom liderstvu ne samo za izvršnog direktora, već i za druge više rukovodioce. Često se angažuju mali timovi pisaca i urednika koji pomažu PR profesionalcu ovim poslovima.

  1. Pisanje i uređivanje raznih PR sredstava

Svi očekuju da će PR stručnjaci pomoći sa sadržajem koji je napisan za medije. Ali šta je s drugom materijalima koju će mediji ili klijenti sigurno vidjeti? Razmislite o stvarima poput informativnih listova o novim proizvodima, studijama slučaja, opisima događaja i signalizaciji, saopštenjima za medije obogaćenim multimedijalnim sadržajima i još mnogo toga. PR stručnjaci često pregledaju i uređuju, kada je to prikladno. 

  1. Krizne komunikacije

Bilo je ozbiljnih grešaka u PR-u 2020. godine. Ako nam one nisu ukazale na važnost postojanja kriznog komunikacijskog plana, nismo sigurni šta će. Upravljanje reputacijom i krizna komunikacija nisu zračni jastuci koji se isključuju kad se dogodi nešto loše; oni su sigurnosni pojas koji bi vaš brend uvijek trebao nositi. Sa današnjim brzinom protoka vijesti, važno je imati plan prije nego što bilo šta krene po zlu u medijima. 

  1. PR izvještavanje

Današnji PR stručnjaci sada imaju zadatak dijeliti PR izvještaje s izvršnim liderima, ali i međusobno, kako bi potaknuli redovniju razmjenu informacija. Osim što izrađuje izvještaje, PR stručnjak je odgovoran za to da može analizirati i prenijeti šta ti rezultati znače za brend. 

  1. Mjerenje medija

Izvještavanje o utvrđenim mjernim podacima danas nije dovoljno. Izvršno liderstvo očekuje da će današnji PR stručnjaci iskoristiti PR metrike koje će povezati ciljeve svake kampanje s mjernim podacima. 

  1. Javni nastupi i govori

Iako se broj javnih događaja u proteklom periodu smanjio, možemo očekivati ​​da će se jednog dana vratiti na snagu. Događaji u industriji, konferencije specifične za brend i industriju, daju brendovima široku priliku da pokažu znanja svojih najjačih poslovnih lidera. U međuvremenu su digitalni nastupi i događaji eksplodirali. Webinari, podcasti, internet konferencije i druga dešavanja u digitalnom formatu imaju ogroman domet i očekujemo da će oni i dalje biti važni i nakon 2021. Osim provjere i iskorištavanja tih mogućnosti, PR stručnjak takođe je odgovoran za vođenje i stvaranja popratne prezentacije i govora, te rad sa govornikom kako bi se osiguralo da bude opušten.

  1. Razvoj multimedije i vizualno pripovijedanje

Očekuje se da današnji PR timovi dobro razumiju kako korporativne poruke unijeti u multimediju. PR stručnjaci koriste grafiku i kreativne sažetke kako bi osigurali da multimedijski sadržaj bude u skladu s pozicioniranjem i razmjenom poruka brenda.

  1. Događaji i iskustveni marketing

Podrška događajima i iskustveni marketing su sve važniji za PR stručnjaka. Stručnjaci za odnose s javnošću su čuvari brenda, a njihov je posao pobrinuti se da iskustveni marketing ispravno prenosi njegove poruke. Nadalje, stručnjaci za odnose s javnošću često će vam pomoći osigurati da iskustveni marketinški događaj proizvede pozitivnu medijsku izloženost.

  1. Influenser marketing i odnosi s blogerima

Influenser marketing je budućnost i daleko nadilazi sponzorisanje Instagram osobe. Tokom posljednje decenije je došlo do eksplozije broja profesionalnih i amaterskih influensera koji su autori sadržaja. Ovi uticajni autori mogu imati veliku čitanost među vašom ciljnom publikom i pisati o temama koje su važne vašoj publici. Bilo da se radi o upravljanju sponzorisanja uticajnih osoba ili saradnji s neplaćenom mrežom organskih zagovornika brenda, uticajni marketing i odnosi s blogerima sve su važniji jer se samoizdavaštvo nastavlja širiti i razvijati. Neki PR profesionalci to vode samostalno, dok drugi koriste specijalizirane marketinške agencije za influensere. Bez obzira na način, influens / uticajni marketing neće nestati i pametni PR stručnjaci moraju imati svijest o tome. 

  1. Društveni mediji i upravljanje zajednicom

Sa sve većom učestalošću, upravljanje društvenim medijima i zajednicom postalo je direktna odgovornost tima za komunikacije i PR. To je zato što su društveni mediji jedna stvar koju većina ljudi provjerava da bi razumjeli vaš brend, a postali su i prva linija korisničke službe. Upravljanje zajednicom podrazumijeva praćenje, odgovaranje na upite kupaca i po potrebi prosljeđivanje stavki menadžmentu korisnika. Vježbanje marljivog društvenog slušanja ključni je dio upravljanja ugledom brenda.

  1. Upravljanje PR agencijama

Sjećate li se kad smo spomenuli PR stručnjake na nivou direktora? Od njih će se očekivati ​​da nose bezbroj šešira za upravljanje, često žonglirajući slobodnim kreatorima sadržaja, grafičkim dizajnerima, specijalizovanim komunikacijskim konsultantima i PR agencijama. Za velike svjetske brendove to može uključivati ​​upravljanje više PR agencija odgovornih za medije i mogućnosti u različitim zemljama širom svijeta.

  1. Data novinarstvo (novinarstvo zasnovano na podacima)

Data novinarstvo podrazumijeva prikupljanje interno uređenih podataka i pretvaranje tih informacija u priče koje prolaze, bilo da se radi o medijskim spotovima ili sadržajima objavljenim o brendu. Očekuje se da će današnji PR profesionalac moći raditi ruku pod ruku s stručnjakom za podatke kako bi ih pretvorio u sadržaj koji će pobuditi zanimanje potencijalnih kupaca ili natjerati novinare da traže više.

  1. Uočavanje trendova

PR profesionalci uvijek su imali prst na pulsu onoga što je u trendu u medijima. Međutim, sada se takođe očekuje da će uočiti trendove i prije nego što se priče razviju, osiguravajući da njihove firme napreduju prije nego što tema vijesti dođe u žarište. Osim toga, vijesti se i dalje skraćuju, pa je još važnije uočiti trendove i iskoristiti ih prije nego što postanu stare. Pronicljivo društveno slušanje i iskorištavanje moći softvera za praćenje medija koji vam omogućuje otkrivanje i proučavanje trendova može pomoći u tome. 

  1. Upravljanje reputacijom

Upravljanje reputacijom čin je uticaja ili kontrole ugleda brenda kroz različite oblike sadržaja. Posljednjih godina posao profesionalca za odnose s javnošću postao je razumjeti kako ljudi doživljavaju brend kompanije i poduzeti proaktivne mjere kako bi se osiguralo da su ti osjećaji pozitivni. Nadalje, upravljanje ugledom zahtijeva određeno tehničko znanje budući da se veći dio današnjeg procesa odvija na mreži kroz rezultate pretraživanja. Iz tog razloga može imati smisla raditi s partnerom za upravljanje reputacijom koji može iskoristiti sofisticiranu analitiku pomoću AI-a i druge specifične alate. 

  1. Odnosi u zajednici

Kompanije su dio veće lokalne zajednice u kojoj djeluju, nalaze se ili se planiraju locirati. Postoji karakterističan simbiotski odnos između kompanije i njihove lokalne zajednice, a oni koji to shvate mogu izgraditi veliku količinu dobre volje s državom i lokalnom upravom, stanovnicima i preduzećima. Kao rezultat toga, vidimo da stručnjaci za odnose s javnošću imaju mnogo proaktivniju ulogu u uspostavljanju pozitivnih odnosa sa zajednicom.

Jesmo li propustili neku od odgovornosti za odnose s javnošću? Javite nam kako bismo ih dodali na popis.

Leave a Reply