3 tajna aduta odnosa s javnošću koja će vam pomoći da izgradite svoj brend

3 tajna aduta odnosa s javnošću koja će vam pomoći da izgradite svoj brend

Suština, osnova odnosa s javnošću (Public Relations) jeste pričanje priča.

Svaki brand, tehnologija, proizvod i osoba ima svoju priču. Bilo da ste preduzeće od 5 zaposlenih ili nekoliko stotina zaposlenih, morate znati kako ispričati vašu priču na pravi način, u pravo vrijeme i pravim ljudima.

Kako to uraditi?

1. Priča je na prvom mjestu

Praktičari odnosa s javnošću moraju biti pripodvjedači koji razumiju svaku nijansu poslovanja. Velike su koristi i za unutrašnju i vanjsku komunikaciju kada su tu od samog početka. Kakva je vizija preduzeća? Kako proizvodi koje pravite odražavaju tu viziju? Radi li vaš posao nešto što niko drugi ne može uraditi? Kako možete poboljšati život vaših kupaca i klijenata? Odgovori na ova pitanja od samog početka grade brend kompanije i njenu kulturu.

Kako ovo raditi? Vi bukvalno morate odvojiti vrijeme za pisanje priča koje želite ispričati. Šta želite da ljudi osjete kad pročitaju ili čuju za vaš brend? Sjedenje i pisanje priče će vam pomoći da otkrijete praznine i pukotine u njoj. Budite brutalno iskreni. Ako nemate sve dijelove za pričanje odlične priče, onda je još uvijek ne biste trebali pričati.

2. Tri ključna nivoa koja trebate imati na umu

Odnosi s javnošću nisu samo odnosi sa medijima. To jeste važan element, ali sada postoje najmanje tri osnovna nivoa koja kompanija mora razmotriti kada dođe do pričanja njene priče: tradicionalni, sindicirani i vlastiti sadržaj.

Kako ćete ovo uraditi?

Tradicionalni: Još uvijek morate razviti dobre odnose sa ključnim likovima u medijima koji prate vašu industriju. Bez obzira koji su, morate održavati odnose sa njima i pomoći im da ispričaju priče i prenesu vijesti do svojih čitalaca, slušalaca i gledalaca.

Sindicirani (syndicated): Svaki dan hiljade brendova djeluje kao dio sindikata koji medije snabdijeva zanimljivim i svježim sadržajem. Najbolji način jeste da shvatite šta možete ponuditi a da bi medijima moglo biti zanimljivo. Istraživanja, podaci, iskustva korisnika i druge, slične prile iz vaše industrije koje bi mogle biti zanimljive drugima.

Vlastiti: Budućnost odnosa s javnošću će biti vlastiti sadržaj. Bilo da je to tekst na blogu, podcast ili video prilog, ovaj trend će se nastaviti i sve više kompanija će gledati da ostvari direktnu komunikaciju sa svojim klijentima i kupcima.

3. Odnosi s javnošću su profitni centar, ne trošak

Kada pomislite na sva mjesta na koja će otići vaša priča i uticaj koji će imati, jednostavno ne možete priuštiti sebi da ne investirate u odnose s javnošću. Zbog toga što to nije nešto što se može uraditi preko noći i potrebno je dosta strpljenja da bi se isplatilo, kompanije na odnose s javnošću gledaju kao na prekomjerni trošak. Realnost je da odnosi s javnošću trebaju biti viđeni kao profitni centar. Oni su ti koji će vaš brend dovesti pred prave ljude koji će dalje uticati na razvoj vašeg poslovanja.

Kako ćete to uraditi?

Izbor je na vama. Možete se osloniti na svoje ljude koji će pričati vašu priču. A možete se obratiti onima koji su specijalizovani za to. U bilo kojem slučaju, vaša priča je vaše vlasništvo. Bitno je samo da se ona čuje.

Izvor http://www.entrepreneur.com/article/246277

 

Ostavite odgovor