5 grešaka koje početnici prave sa svojim saopštenjima za medije
Piše Susan Payton za cision.com
Postoji nekoliko grešaka koje početnici u odnosima s javnošću mogu napraviti a koji će dovesti do toga da se pitate zašto bi bilo ko objavio to saopštenje za medije. Ne brinite, u nastavku su rješenja koja će pomoći da do toga ne dođe.
-
Naslov nije dovoljno interesantan da bi neko kliknuo na njega
Iz nekog razloga, mnogi misle da naslov saopštenja za medije treba biti usiljen i robotiziran. Nije tako. Ljudi će prije dati da im se bez anestezije izvadi zub nego što će kliknuti na nezanimljiv naslov.
Rješenje: Pitajte sebe: da li bih kliknuo na ovaj naslov? Ako ne bih, zašto bi to napravio bilo ko drugi?
-
Niste odgovorili na ključna pitanja
Uvijek kažem: uvijek morate odgovoriti na 5 osnovnih pitanja kada objavljujete saopštenje za medije. I poznavanje ko, šta, kada, gdje i zašto iza vašeg saopštenja će vam pomoći da se fokusirate na pisanje za vašu publiku.
Rješenje: Budite u mogućnosti da odgovorite na ova pitanja za svako saopštenje koje pišete.
-
Nemate cilj
Zašto pišete saopštenje? Ako nemate odgovor na ovo pitanje, trošite svoje vrijeme. Cilj će vam pomoći da znate koliko efekta imate od saopštenja za medije.
Rješenje: Odredite šta vam je važno? Broj čitanja? Broj klikova nazad na vašu stranicu? Postavite ciljeve i onda mjerite rezultate.
-
Niste se pripremili prije glavnog događaja
Imate neko značajno dešavanje i počnete tražiti novinare i slati im saopštenja. Znate kakve ćete rezultate dobiti? Da, ne tako dobre. Odnosi s medijima počinju mnogo prije nego se desi vijest. Inače ćete izgledati kao neko ko se pojavio a zabavi nepozvan i počeo piti besplatna pića.
Rješenje: Utvrdite koji novinari pokrivaju vašu indistriju i ostvarite kontakt sa njima sada, ne onda kad vam zatrebaju. Povežite se putem društvenih mreža. Komentarišite njihove tekstove. Onda, kad izfradite odnos sa njima, vaša saopštenja će biti mnogo bolje prihvaćena.
-
Mislite da je duže – bolje
Još jedna od početničkih grešaka je pisanje predugog saopštenja za medije. Niko ne želi to da čita. Ako ljudi žele više informacija, oni će ih tražiti ili će posjetiti vašu web straniu.
Rješenje: Neka vaše saopštenje ne prelazi 300-400 riječi, uključujući uvod. Neka vaše kontakt informacije budu jasne tako da ljudi budu u mogućnosti lako doći do više detalja.
Poznavanje ovih grešaka vam može pomoći u tome da ih izbjegnete. Ako ih ipak radite, koristite predložena rješenja da popravite situaciju.
Izvor: http://www.cision.com/us/2016/05/5-mistakes-newbies-make-with-their-press-releases/
(1) Comments
internet pokloni
Jedan od boljih clanaka na ovu temu.
Svaka cast