5 komunikacijskih strategija koje će pomoći vašem malom biznisu
Izvor: agilitypr.com (adaptacija teksta)
Biti vlasnik malog biznisa podrazumijeva gomilu izazova. Teško se izdvojiti od konkurencije i često ne znate odakle biste krenuli. Srećom, postoje neke jednostavne stvari koje mogu pomoći da istaknete svoju jedinstvenost. Predlažemo nekoliko ideja za početak.
1. Postavite ”korisnički servis” među prioritete
Jedna stvar koja će pomoći da se vaši klijenti stalno vraćaju je izvrsna korisnička usluga. Potrošači/korisnici se vole osjećati cijenjeno kad troše novac na vaš proizvod ili uslugu. Ako se ne osjećaju cijenjenima, veća je šansa da će vas zamijeniti konkurencijom. Ne štedite na osposobljavanju svojih zaposlenih za dobru interakciju s kupcima. Ako ćete u korisničkoj službi poboljšati samo jednu stvar, onda svom timu naglasite da je to važnost da se prema kupcima ponašaju s poštovanjem u svakom trenutku.
Takođe razmislite o usvajanju opšte politike koja će članovima vašeg tima omogućiti da samostalno riješe uobičajene probleme korisnka, bez potrebe za odobravanjem, bez obzira da li to se radilo o mogućnosti nagrađivanja kupaca (npr. popustom) ili povratu novca. To će osnažiti vaše zaposlene i stvoriti kupcima osjećaj da se njihovi problemi čuju odmah.
2. Njegujte kreativnost
Potaknite svoj tim na razmišljanje izvan okvira i ne plašite se da radite stvari drugačije. Potrudite se da zaposleni osjećaju slobodu da dođu sa novim idejama i pobrinite se da se njihov glas čuje na poslovnim sastancima.
Stalno tražite načine za poboljšanje svog poslovanja i ohrabrite se da problemima pristupite na novi način.
Okružite se kreativnošću tako što ćete početi dan inspirativnim podcastom ili omiljenim pjesmama. Kreativnost možete probuditi i izlaskom iz kancelarije na nekoliko minuta da biste prošetali ili popili kafu. Osim toga, njegujte radne odnose između svojih zaposlenih. Organizujte zajednička druženja i potičite članove tima da saradnjom pronađu rješenja za probleme.
3. Iskoristite snagu društvenih mreža
Društveni mediji su odličan način za povezivanje s kupcima i klijentima i fokusiranje na stvari koje vaš biznis čine sjajnim. Ne treba da budete prisutni na svakoj od društvenih mreža, ali otvaranje naloga na jednoj ili dvije je dobar početak.
Upoznajte svoje kupce i odaberite društvene mreže koje najvjerojatnije koriste. Kad kreirate objave na društvenim mrežama, razmišljajte izvan okvira. Podijelite ”behind the scene” videozapise, intervjue sa zaposlenima, smiješne momente ili tutorijale. Ne treba u potpunosti izbjegavati aktuelna dešavanja, ali klonite se svega što je potencijalno kontroverzno ili uvredljivo.
4. Stvorite jaku kulturu i brend
Kupci bi trebali imati vrlo specifične asocijacije kada pomisle na vaš brend. Brendiranje je sjajan način da se istaknete u masi i stvorite zajednicu oko svog biznisa. Bez obzira radite li brendiranje s marketing timom ili sami, fokusirajte se na stvari koje vaš proizvod ili uslugu čine posebnim. Takođe razmislite o ulaganju vremena u odnose s javnošću, što može biti jednako efikasno kao i tradicionalno oglašavanje. To mogu biti organizacija događaja, ili predstavljanje novog proizvoda medijima i drugim relevantnim javnostima, ili podrška lokalnoj dobrotvornoj ili društveno angažovanoj akciji.
5. Istaknite se kao stručnjak u svojoj oblasti
Bilo da nudite proizvode ili usluge, kupci/klijenti bi vas trebali smatrati autoritetom u vašoj oblasti. Uložite vrijeme i trud u povećanje stručnosti i uvijek budite u toku sa inovacijama.
Najjednostavniji načini za povećanje vjerodostojnosti stručnjaka su: pisanje edukativnih tekstova za blogove, osnaživanje vještina javnog nastupa, nuđenje besplatnih korisnih informacija kupcima/klijentima ali i drugima, ili biti na raspolaganja medijima za odgovore na pitanja iz vaše oblasti.
Podizanje vidljivosti vašeg biznisa i jačanje vaše vjerodostojnosti ne traže previše vremena ili novca. Potrebno je nekoliko malih promjena da se vaše poslovanje istakne. Isprobajte gore navedene savjete i vidjećete razliku u angažmanu kupaca i prihodu.