5 lekcija od početnika u odnosima s javnošću

5 lekcija od početnika u odnosima s javnošću

Piše: Roya Naghepour

Nikad nisam mislila da ću kročiti nogom u PR firmu s obzirom da sam studirala politologiju i međunarodne odnose. Rekla bih da je PR jedna od  najneshvaćenijih profesija ikad. Ima tu mnogo slojeva komunikacije koji nisu vidljivi javnosti, a najbolji način da učite o PR-u je da akciju vidite iz prve ruke. Kao stažista u Scott Circle sam naučila mnogo više o industriji nego u bilo kojoj učionici.

Evo nekoliko ključnih savjeta jednog početnika u PR-u:

Naučite da kažete „da“.

U svakoj industriji je važno govoriti da. Kao PR početnik, nekad će da značiti odlazak na klijentov gala prijem sa glavnim iz vaše firme, ali nekad će to značiti i da trčite u prodavnicu po zadnji primjerak nekog časopisa. Nevezano za zadatak, da li je mali ili bitan, htjeti i moći pomoći i učestvovati je važno. Ja nikad nisam mislila da ću stažirati u komunikacijskoj firmi, ali mi je to što sam rekla „da“ pomoglo da narastem na poslu u smijeru koji nisam nikad mislila da ću dostići.

Uvijek postavljajte pitanja.

Došla sam u Scott Circle bez osnovnih znanja o odnosima s javnošću. Kao stažista, od vas se ne očekujete da znate sve, ali se očekuje da pitate. Ako nešto ne razumijete, tražite pomoć. Kladim se da vaš nadređeni više voli da pokažete neznanje i tražite pomoć, nego da posao uradite pogrešno.

Zapamtite, u odnosima s javnošću se radi o ljudima.

Zovu se odnosi s javnošću s razlogom. Korisnička usluga je imperativ u svakom poslu, a posebno u PR-u. Ako vaši klijenti ne razgovaraju sa vama rado, kako ćete biti uspješni u prenošenju vaše poruke publici? Osigurajte da dobro istražite ono o čemu komunicirate bez obzira da li pišete skice tvitova ili saopštenja za medije, jer ćete samo u tom slučaju dobro prenijeti ono što klijent želi da kažete.

Uđite u cipele izvještača.

Jedna od najvažnijih osobina u odnosima s javnošću jeste sposobnost ulaska u nečije cipele i sagledavanja situacije iz njegovog ugla, posebno kad se radi o reporterima. Potrudite se da je ono što šaljete zaista povezano sa tim što određeni novinar radi i pokriva, jer niko ne voli da ga zasipaju mailovima koji ga se ne tiču. Pobrinite se da saopštenje bude stvarno zanimljivo. Ako nešto nije zanimljivo vama, velika je vjerovatnoća da neće biti zanimljivo ni novinarima. Kada novinar jednom odgovori, potrudite se da mu olakšate posao obezbjeđujući mu dodatne informacije. Osim toga, budite mu na usluzi kad god mu zatrebate. Što im lakše bude raditi sa vama, lakše će se odlučiti na novu saradnju.

Ostanite povezani.

Odnosi s javnošću su definitivno stvaranje veza i njihovo održavanje. Njegujte odnose sa medijima, klijentima i kolegama. Gradite svoju mrežu i upravljajte tim odnosima tokom vremena. Ljudi koji vas okružuju, bez obzira da li su stažisti i pripravnici ili su vam nadređeni, mogu vas naučiti više nego što mislite. Nikada ne znate kuda će vas vaše veze odvesti.

Izvor: http://www.adweek.com/prnewser/5-lessons-from-a-pr-newbie/123617

Leave a Reply