5 taktika odnosa s javnošću za zaposlene preduzetnike
Piše: Christina Nicholson, Owner, Media Maven
Danas nije lako biti naprijed ili u sredini. Na tržištu smo na različite načine i bezbroj mjesta, te na svakoj mogućoj platformi. Održati vaš brend vidljivim je zaista pravi izazov.
Mnogi preduzetnici misle da će novac i veliki budžeti riješiti ovaj problem. Ali neće. Jedna stvar koju volim kod odnosa s javnošću, posebno kod plaćenih medija, je što ne morate potrošiti novac da biste dostigli hiljade, čak i milione ljudi.
Možete to postići besplatno ako ste spremni potrošiti vrijeme na strateško izvršavanje nekoliko PR taktika.
1. Postavite ciljeve
Mnogi žele izloženost svuda i svuda gdje je mogu dobiti. Premda to zvuči sjajno, jednostavno nije moguće. Postavite određene ciljeve fokusirajući se na vaše idealne klijente i kupce. Šta oni čitaju, gledaju, slušaju? Tamo trebate biti fokusirani na stvaranje veće izloženosti.
Budući da je pridobijanje medija dugotrajan zadatak, važno je znati gdje želite biti. To ne samo da vam štedi vrijeme već i vašu poziciju strateški učvršćuje.
Na primjer, kada sam željela izgraditi moju email listu, fokusirala sam se na podcast i poklanjanje moje e-knjige besplatno. Da biste je preuzeli, bilo je potrebno ostaviti vaše ime i email adresu. Kada je klijent sa lokalnim restoranom želio da se ljudi zaustave na ručku, rezervisali smo kulinarsky emisiju na lokalnoj TV stanici jer su tu ljudi koje smo željeli dosegnuti.
2. Blokiranje vremena
Sada kad imate postavljen cilj, potrebno je vrijeme da ga postignete. Zato što zahtijeva vrijeme, a ne novac, potrebno je da blokirate – odvojite vrijeme svaki dan za to i da pratite. Preduzetnici i vlasnici biznisa su veoma zauzeti, žongliraju među više poslova i «nose više šešira». Ako ne odvojite na stranu bar sat vremena sedmično za ovo, nećete uspjeti.
Ja to radim za sve, ne samo za specifične poslove. Kada dođe do vremena za teretanu, stvarno vam to daje dodatni poticaj jer ga imate već isplaniranog u kalendaru.
3. Pomozite novinarima
Da biste dobili veću vidljivost u medijima, ne možete se samo predstaviti i nadati se da će vas neko promovisati. Da, to se može desiti, ali je veća šansa ako pomognete novinarima da urade posao. Kada odredite cilj i kanale / medije na koja želite dospjeti, vrijeme je za pomoć novinarima da napišu priče. To može značiti davanje ideja za priču ili citata ako im trebaju.
Kada sam bila TV reporterka, mnogo dana sam u redakciji provela sa pričama koje su mi dostavljene. Samo su mi trebali elementi da ih ispričam, poput intervjua sa stručnjacima. Budite taj stručnjak. Odložite svoj plan i pomozite novinaru. Dugoročno će vam se isplatiti.
4. Podijelite priče
Umjesto da potrošite vrijeme pokušavajući da se progurate na nova tržišta, podijelite priče drugih koje govore o vama i vašem brendu.
Kad sljedeći put posjetite prodavnicu ili restora, pogledajte okolo. Vjerovatno ćete primijetiti ikone društvenih mreža i pozive na akciju – prijavu ili dijeljenje fotografija na društvenim mrežama.
Kada to urade vaši kupci i klijenti, ne samo da time obavijeste svoju publiku nego to takođe znači jednako kao i preporuka prijatelja.
5. Koristite svjedočanstva
Dobra usluga korisnicima će uvijek dobiti preporuke. To je najbolji oblik PR-a. Kada isporučite odličnu korisničku uslugu, ljudi će željeti da pričaju o tome kako ste odlični. Ako možete uvjeriti klijente i korisnike da snime video, to je čak i bolje.
Danas mnogi vole više pogledati kratki video nego pročitati nekoliko pasusa. Kada dobijete ovakve dobre preporuke, podijelite ih svuda – na vašu veb stranicu, društvene mreže, marketing materijale itd.
Jedan od mojih klijenata na svojim društvenim mrežama svakog utorka ima «Svjedočenje utorkom» sa odličnim informacijama za potencijalne klijente koje mogu pročitati i koji ih, nadamo se, mogu pretvoriti u nove klijente.
Ako nemate resurse da angažujete agenciju za odnose s javnošću, ove taktike vam mogu pomoći da dobijete veću vidljivost u vašoj industriji.
Izvor: inc.com