8 “content marketing” grešaka koje vas koštaju vremena, novca i potencijalnih klijenata

8 “content marketing” grešaka koje vas koštaju vremena, novca i potencijalnih klijenata

Piše: Amber Denny

Posljednji godišnji izvjeptaj “Content Marketing Instituta” pokazuje da content marketing (marketing sadržaja) ima određene prepreke. Australijski marketari koji su radili istraživanje su identifikovali vrijeme i budžet kao ključne razloge za stagnaciju njihovog uspjeha sa content marketingom.

Postoje određene greške koje se najčešće rade i koje bi, ako se isprave, mogle povećati uspjeh napora sa content marketingom. Provjerite koji su da biste uštedjeli vrijeme, novac ili rizik od gubljenja potencijalnih pozicija.

  1. Bez promocije sadržaja

Objavili ste dobro napisan, vrlo koristan post na vašem blogu. Odlično! Osim… nema baš puno čitanja. Pitanje je – gdje ste podijelili vaš sadržaj?

Bez promovisanja vašeg posta na različitim platformama, uveliko umanjujete vaše šanse da ga vide pravi ljudi. Obratiti pažnju na SEO je važan aspekt content marketinga, ali ne može te se osloniti samo na organsku pretragu.

Potrudite se da podijelite svaki svoj sadržaj na profilima na društvenim mrežama da biste stigli do vaše publike. Što više očiju vidi vaš tekst, veća je šansa da ćete povećati broj pratilaca i saobraćaj na stranici. Ovih dana je sve teže ostvariti organski domet na društvenim mrežama pa odvojite neka sredstva i za promociju objava. Možete vrlo detaljno ciljati vašu publiku i tako osigurati da sadržaj vide pravi ljudi. Plus, u principu plaćate samo kad zaista neko i klikne na tekst.

Ako već ne šaljete newsletter počnite, jer prema drugom izvještaju Content Marketing Instituta australijski marketari ih još uvijek smatraju najefikasnijim kanalom za contetn marketing. Izaberite najbolji sadržaj sa vašeg bloga i uključite ga u newsletter sa ostalim informacijama koje će biti korisne i zanimljive vašim pretplatnicima, poput novosti o kompaniji, novim proizvodima ili nadolazećim događajima.

  1. Objavljivanje sadržaja na pogrešnim profilima na društvenim mrežama

Svaka društvena mreža ima različitu namjenu i ljudi imaju određena očekivanja od toga šta žele vidjeti na njima. Razumjeti njihova očekivanja i opšta pravila svake platforme će vam pomoći da odlučite koji sadržaj da podijelite.

LinkedIn na primjer nije pravo mjesto za smiješne ili lične fotografije ili GIFove. Kao profesionalna društvena mreža uglavnom se koristi za traženje posla ili zaposlenika i diskutuje o sadržaju koji odgovara ovim temama. Blog post o vašoj industriji, uslugama ili proizvodima će ovdje dobro odgovarati. Najava rođendana nekog od vaših radnika ili dijeljenje fotografije vašeg ljubimca neće biti dobro prihvaćeni.

Facebook, sa druge strane, je odličan za predstavljanje sadržaja „iza scene“ i davanje prilike vašim pratiocima da malo bolje upoznaju vašu kompaniju i ljude u njoj.

Gledajte da upoznate generalna pravila svake društvene mreže da ne biste uzaludno trošili vrijeme dijeljenjem pogrešnog sadržaja i gubljenjem pratilaca zbog toga.

  1. Davanje prioriteta kvantitetu umjesto kvalitetu

Važno je redovno proizvoditi sadržaj, ali ako on nije odgovarajući onda gubite vrijeme. Više ljudi će privući ako napravite nešto visokog kvaliteta i zaista korisno. Već ima dovoljno prosječnog sadržaja na internetu – morate napraviti nešto bolje od vaše konkurencije.

Ne samo da ćete potrošiti vrijeme ako pravite sadržaj koji neće htjeti vidjeti puno ljudi, nego takođe gubite i novac koji koristite za plaćanje promocije. Nemojte investirati u sadržaj koji nije koristan vašim čitaocima. Provjerite Google Analytics da odredite koji su to sadržaji sa visokim performansama i onda koristite njih za plaćene objave.

  1. Nedovoljno korištenje Google Analyticsa

Bez razumijevanja koja vrsta sadržaja ima dobar prolaz na stranici, vi gubite novac praveći sadržaj koji nekvalitetno cilja demografiju vaše publike i njihova interesovanja.

Google Analytics će vam reći koje stranice dobijaju najviše posjeta, koliko dugo se ljudi na njima zadržavaju i gdje napuštaju vašu stranicu. Ova vrsta informacija je korisna za vašu content strategiju, da vas informiše koju vrstu sadržaja trebate praviti i o kojim temama pisati.

Ne samo da će vam Analytics pokazati aktivnosti i ponašanja na stranici nego će vam pokazati i odakle posjetioci dolaze, pa možete odrediti koji tekstovi bolje prolaze na kojim društvenim mrežama i u organskoj pretrazi.

Koristite ove podatke da kreirate detaljniji i relevantniji sadržaj za koji znate da će biti privlačan vašoj publici.

  1. Stavljanje akcenta na prodaju u svakoj prilici

Naravno, osnovni cilj je da prodate vaše proizvode i usluge ali to možete raditi i ako niste pretjerano očiti i napadni.

Uključite suptilne tačke prodaje na vašoj glavnoj stranici i unutrašnje linkove da ih držite zainteresovanim i da povećate vrijeme provedeno na stranici. Nema potrebe da koristite agresivne taktike za poticanje prodaje ako content marketing koristite efektivno. Takav način će ih prije uplašiti i umanjiti vam potencijalne prodaje.

Još važnije – pustite vaš sadržaj da govori za sebe – ako je dobro napisan i ako je koristan vašim čitaocima oni će biti skloni da zapamte vaš brend sljedeći put i da smatraju vaš sadržaj vrijednim izvorom informacija. Contenet marketing nije samo o teškoj prodaji – on je o gradnji veza i povjerenja.

  1. Ignorisanje vlastite publike

Vodite računa da znate za šta je vaša publika zainteresovana i da budete svjesni da se ta interesovanja povremeno mijenjaju. Važno je da stalno provjeravate puls sa vrućim temama i popularnim trendovima tako da sadržaj koji kreirate bude aktuelan i relevantan. Ako ne znate šta žele da čitaju onda vam se može desiti da proizvodite sadržaj koji neće biti čitan.

Potrudite se da odgovorite na svaki komentar na svaki komentar na društvenim mrežama da pokažete ljudsku stranu vašeg brenda. Ljudi koji vam se javljaju i postavljaju pitanja vam daju uvid u vrstu sadržaja koji vam treba i teme koje ćete pokriti. Izbjegavajte trošiti vrijeme na pogađanje šta vaša publika želi da konzumira i slušajte njih umjesto toga.

  1. Nekorištenje SEO za vlastitu prednost

Ako vaš biznis ima fizičku prodavnicu a vap Google Map nije ažuriran gubite potencijalne posjetitelje.

„Near me“ (blizu mene) pretrage na Google su sve popularnije i ljudi traže pogodnosti i brzinu za proizvode i usluge koje trebaju. Kad su u pokretu možda će iskoristiti „near me“ funkciju na Google Maps da nađu ono što im treba. Vaš biznis treba biti optimizovan tako da bude na očima potencijalnih kupaca i da im pomogne da vas lako nađu.

To znači da se osigurate da su vam svi detalji na Google listingu ažurni, uključujući vašu adresu, broj telefona, radno vrijeme i profilna fotografija. Što više detalja ponudite i što više sadržaja objavite na stranici, veće su šanse da ćete doprijeti do potencijalnih klijenata.

  1. Niste optimizovali konverzije

Content marketing je potraga za ljudima koji će biti aktivni na vašoj veb stranici. Krajnji cilj ipak nije samo da budu aktivni, nego da ostvarite povrat na investiciju kroz konverzije.

Bez praćenja vaših ciljeva konverzije fali vam usmjerenje. Gubite vrijeme na kreiranje sadržaja, gubite novac na promociju i potencijal za prodaju ako nemate jasan poziv na akciju koji treba slijediti.

Konverzija (dugme ‘poziv na akciju’) može biti u formi pretplate na vaš newsletter, registracija na webinar i slanje narudžbe. Šta god da je predstavlja veliki korak između posjetioca na stranici i ostvarenja cilja. Neko ko se pretplati da prima vaš sedmični email je mnogo više zainteresovan za vaš brend nego neko ko je pročitao blog post i napustio stranicu. Vaš ROI (povrat na investiciju) može biti prikazan kroz broj ljudi koji su napravili ove konverzije.

Uzmite u obzir da nisu svi koji dođu na vašu stranicu spremni na konverziju, zato spremite i lagane, ali i one malo jače „pozive na akciju“. Pobrinite se da budu postavljeni na dobro mjesto na vašoj stranici da bi lakše privukli ljude u pravo vrijeme.

Izvor: http://www.castleford.com.au/blog/2017/8-content-marketing-mistakes-costing-time-money-potential-clients

Leave a Reply