Autoservis Meda – društvene mreže mogu biti korisne i dati bolje rezultate od klasičnog oglašavanja

Autoservis Meda – društvene mreže mogu biti korisne i dati bolje rezultate od klasičnog oglašavanja

Prije 3 godine sam u sklopu svoje e-knjige Internet za početnike pisala tekst Kako koristiti internet za svoju malu radnju. U tom tekstu sam napisala sljedeće:

Zašto automehaničar ne bi mogao imati svoju web stranicu u formi bloga na kojoj bi predstavljao svoje usluge, specifične slučajeve, davao savjete i slično? Uz malo truda i internet pismenosti mogao bi, a tako bi omogućio svojim mušterijama da se informišu i da čuvaju svoje auto.

Mogao bi pisati o uobičajenim kvarovima i o tome kako ih popraviti. Mogao bi pisati o tome na šta sve treba paziti. Mogao bi davati savjete kako održavati auto pa da mladi i neiskusni vozači (neiskusni po pitanju održavanja automobila) imaju gdje pronaći informacije koje im trebaju. Klapara mi nešto u lijevom točku? Potražiću na njegovoj stranici šta sve može da klapara a ako ne nađem pitaću njega. Pa će mi on postaviti još neka pitanja i dati par mogućih odgovora te me pozvati da dođem da pogleda. Ako steknem utisak da mu je stalo da mi popravi auto a ne samo da uzme pare rado ću otići i možda i skuplje platiti popravak ali ću biti zadovoljna. Razumijete?

Jedan od komentara na tekst, napisao ga je Milko Grmuša je bio:

Ma slažem se sa tobom Sajberko, ali stvarno jedva čekam da osvane dan kad će neki automehaničar odavLe da napravi blog za svoju radnju 😆

52aedf3ed535cfbcf40000b5

Nepune dvije godine nakon toga Autoservis Meda iz Zemuna je počeo da koristi društvene mreže, Facebook i Twitter te da piše blog. Nije uopšte čitao onaj moj tekst, nego je sve počelo spontano. Za relativno kratko vrijeme je osvojio najviše tviteraše, a Nuca Nuhanović, vlasnik, je počeo da posjećuje internet konferencije i da se druži sa tviterašima.

Iskrena da budem, kad sad posmatram svu tu priču potpuno zaboravim da je Autoservis Meda servis sa dugom istorijom, stariji je čak i od mene, a da internet koristi relativno kratko. To kažem zbog toga što on toliko dobro i prirodno koristi društvene mreže i piše blog da ponekad imam osjećaj da je i njih počeo koristiti prije puno godina.

Ovo mi je jedan od najdražih a i najboljih primjera kako se sve internet može iskoristiti u vlastitom biznisu i zato sam odavno imala želju da uradim neki intervju sa Nucom. Vidjećete iz njega kako tu nema neke velike mudrosti – jednostavno trebate biti ono što jeste, potpuno prirodni i bez foliranja i forsiranja. Naravno, pomaže ako ste sami od sebe takva osoba te je u tom smislu Nuci bilo puno lakše da sve ovo iskoristi na najbolji mogući način. Ali osnovna stvar jeste – biti otvoren za učenje i prihvatanje novih ideja.

Uglavnom, kad budem imala automobil sigurno ću ga bar na neki kontrolni pregled odvesti u Medu jer sam ovako na daljinu stekla ono neophodno povjerenje u njihovu stručnost. A to je valjda osnova onog što korištenje društvenih mreža u biznisu i treba da ponudi svojim trenutnim i potencijalnim korisnicima, zar ne?

Kako je i kada počelo tvoje korištenje društvenih mreža za promociju autoservisa Meda?

Korišćenje društvenih mreža je počelo krajem septembra, odnosno početkom oktobra 2012.g.

Da li je bilo teško i neobično uvezati se sa internet zajednicom, kako su te prihvatili?

U početku sam veliku pomoć imao od Sande Filipesko i od Anite Pratljačić @Constrictoria i niko me nije primećivao do povratka sa Blogomanije na Staroj Planini. E onda je polako krenulo i čovek koji me prvi prepoznao i stavio u Korporativne jeste Zoran Torbica negde u novembru 2012.

Jesi imao na početku neki plan, postavljene ciljeve ili osmišljenu strategiju šta ćeš i kako raditi?

Nisam imao nikakav plan koji je gurao ka određenom cilju, a ni strategija nije postojala jer za mene je sve ovo bilo totalno novo.

Blog pišeš sam ili ti neko pomaže?

Sve što je u potpisu Nuca Nuhanović ili Auto servis “Meda” svojeručno pišem bez pomoći agencija.

Šta od svega najviše voliš – blog, Twitter ili Facebook? A šta donosi / dovodi najviše klijenata u servis?

Tviter je ono što je moje mesto, gde se snalazim, a blog volim jer tamo prikazujem iskustvo i mislim da imam šta da prenesem. Facebook je prostor gde sam se najmanje snašao. Naravno pošto sam na Twitteru i najaktivniji odatle je i najveći broj ljudi koji su došli kod mene u servis.

Ko smišlja akcije koje često nudiš klijentima na Twitteru i da li se ljudi i koliko odazivaju na njih?

Sve što vidiš, to sam već rekao, osmišljam sam i sve akcije koje mi predloži neko od tviteraša ja sprovedem i to sa radošću i naglasim. Opet Sanda Filipesko je ona koja često pošalje predlog i ja to sprovedem.

52aee3efd535cf8c4f000002

Kako si zadovoljan nakon ovog perioda i da li osjetiš rezultate korištenja interneta u promociji?

Mi postojimo od 1972.g. i imamo jednu poziciju u vrhu kada su u pitanju auto delatnosti, pogotovo u nekim specifičnim stvarima, ali društvene mreže su dovele neke nove ljude koji su došli kod nas tek kada su kroz društvene mreže stekli neku vrstu poverenja, i samim tim jesam zadovoljan, naravno.

Koliko je komplikovano sve ovo za tebe? Meni se čini da tebi nije uopšte obzirom da si se nekako brzo uklopio u internet zajednicu i ako se ne varam vrlo rado posjećuješ konferencije na temu interneta i družiš se sa ljudima iz ovog svijeta.

U početku se nisam snalazio ali vremenom sam se navikavao. Neke stvari su se dešavale stihijski same od sebe, a u nekim stvarima su mi pomagali ljudi iz sfere duštvenih mreža. Na konferencije idem jer tamo čujem neke stvari koje su za mene stvarno nove jer nisam iz tog dela poslovnog života, a svaki put upoznam puno zanimljivih ljudi. Sa nekima se i privatno družim.

Čisto poređenja radi – da li si prije interneta koristio neke druge kanale za promociju autoservisa  i možeš li ih uporediti?

Koristio sam klasične načine reklame, radio stanice, flajere, bilborde i možda će mnogima biti čudno ali to je u odnosu na društvene mreže meni lično pokazalo lošije rezultate.

Šta dalje – pretpostavljam da ćeš nastaviti sa korištenjem interneta i da ćemo se družiti virtuelno i stvarno i dalje, ali imaš li možda još neke planove za naredni period?

Neki poseban plan a ni strategija ne postoji. Druženje i virtuelno i ono u stvarnom životu će se naravno i dalje nastaviti. Postoji grupa ljudi koje lično želim da upoznam jer često tviter kao društvena mreža čoveka dovede u situaciju da nekoga ko ti je virtuelan doživiš kao nekog svog najrođenijeg. Evo zamisli koliko ljudi bi htelo da upozna Hanu Kazazović a eto ja sam imao tu sreću i veoma sam sretan zbog toga.

Leave a Reply