Barbie: Najbolja marketinška kampanja 2023. godine

Barbie: Najbolja marketinška kampanja 2023. godine

Autor: Semina Ždero

Ok, ostavili smo 2023. godinu iza nas, ali o Barbie filmu ćemo ipak još malo pričati.

Istraživali smo koja je najuspješnija marketinška kampanja 2023. godine i pogađajte… Barbie the Movie čiji su producenti kompanije Mattel i Warner Bros je na prvom mjestu. Ne možemo reći da smo iznenađeni. Jer, čak i ako niste fan popularne Barbike, sigurno niste mogli izbjeći buku oko ovog filma koji je premijerno prikazan u ljeto 2023. godine.

Film je postao veoma popularan i prije nego što je premijerno prikazan. Svi smo znali da dolazi i svi smo, manje-više, očekivali da znamo radnju filma. Ipak, mudrim marketinškim trikovima bili smo prijevremeno razuvjereni da znamo o čemu se radi. Istovremeno smo i privučeni da požurimo u kina na premijeru.

Šta je uradio marketing tim Barbie filma, zbog čega je ujedno i odgovoran za njegov uspjeh?

  1. Slogan

Sjećate se slogana “Ako volite Barbie, ovaj film je za vas. Ako mrzite Barbie, ovaj film je za vas.” koji je pratio kampanju od početka? Bio je dovoljno drugačiji i čudnjikav da bi zaintrigirao publiku. Dao nam je do znanja da film nije onakav kakav mislimo da jeste (realno, svi smo očekivali 90 minuta ružičaste fantazije). Ipak, iza ovog famoznog slogana ne stoje marketari, već redateljica filma Greta Gerwig.

  1. The Breadcrumb („mrvice“) marketinška tehnika

Ako vratite film (ovaj vremenski, ne Barbie), detalji života Margot Robbie, odnosno, Barbike, servirani su nam detalj po detalj, svaki put sve šokantniji i s dovoljnim vremenskim razmacima između kako bismo imali kada razmišljati o čemu je riječ. Tako su i oni koji zaista ne volie Barbie čekali svoju kartu na premijeri kako bi saznali radnju filma.  Već do tad su društvene mreže bile preplavljene komentarima ljudi koji jedva čekaju datum premijere. Time i je digitalna angažovanost povećana na maksimum koji je za konverziju zapravo imao prodate ulaznice. I dalje mislite da za marketing nije potrebno puno razmišljanja i posla?

  1. Saradnje i partnerstva

Saradnja s partnerima poput Xbox-a koji je prodavao Barbie rozu konzolu, ili AirBnB-a koji je izdavao Barbie Malibu DreamHouse doprinijela je popularnosti filma. Tu su i partnerstva s influenserima i interaktivna online iskustva koja su dodatno privukla ljude svih generacija širom svijeta da požure po svoje ulaznice na dan premijere. Jednostavno – Barbie je par mjeseci bila svuda i u svemu oko nas, od billboarda pa sve do doma.

  1. Empatija

Strateški izabrana problematika patrijarhata (nećemo spojlati) o kojem Barbie govori uključivala je stvarne, a ne fiktivne situacije i probleme svakodnevnice društva. Još su se prožimale i teme feminizma, prijateljstva, inkluzije, različitosti, ali i međusobne podrške i osnaživanja. Tako je ojačana emotivna veza s ciljnom publikom filma. Svima nam je već poznato da je mouth to mouth marketing jedna od najuspješnijih marketinških tehnika. Vjerujemo da su svi oni koji su se pronašli u filmu uspješno “prodali” bar još jednu ulaznicu prijateljima.

  1. Introspekcija

Ako zavirimo još samo malo dublje u psihološku sferu filma, naći ćemo i fenomen samoidentifikacije koji teče od prve, pa sve do zadnje minute filma. Ko je, ustvari, Barbie? Je li ona to što zaista želi biti ili nešto što drugi od nje očekuju? Tokom filma, Barbie se suočava sa realnim svijetom i problemima, ali i pronalazi sebe.

Šta je ova dobro promišljena marketinška strategija (koja je stala u 150 miliona dolara) dala za rezultat?

– Prihod od mlijardu dolara od prodaje ulaznica širom svijeta za SVEGA TRI sedmice.
– Popularnost na ljestvici top filmova, jer je film ekspresno postao jedan od najgledanijih. Ujedno je došao i na četvrtu poziciju među filmovima s najvećim ukupnim prihodom od prodaje ulaznica u historiji.
– Zlatni globus u kategoriji „kinematografski i box office uspjeh“ (kina su bila prepuna ljudi obučenih u ružičasto).
– Podršku – Osjetljive teme u društvu i dominantno ženska glumačka ekipa (što je, također, do sad bila rijetkost), pozitivno su iznenadili publiku. To se vidjelo ne samo prodajom ogromnog broja ulaznica, već i po online komentarima i recenzijama.

A šta nas je Barbie naučila (opet nećemo spojlati – i dalje govorimo o marketingu 🥴)?

– Marketing je mnogo više od onoga što ljudi smatraju da jeste. To nije tek jedna oblast poslovanja, već psihologija koja se bavi razlozima zašto bi neko kupio nešto, a kako bi to razumjeli, marketari svakodnevno moraju misliti iz perspektive svoje publike i svih njenih različitih individua.
– Nisu svi marketari (i ne mogu biti). Breadcrumbs, mouth to mouth, networking i brojne ostale tehnike nisu pale s neba, već su produkt ljudskog uloženog vremena, istraživanja, strasti prema marketingu, kontinuiranog učenja i praćenja trendova.
– Nije sve ružičasto.

Nadamo se da smo svi uspjeli naučiti nešto iz promocije ovog filma. Ako nismo, pa, zadnji pasus – drugi bullet, prva rečenica. 😊

Leave a Reply