BROJ vs DOSEG
Algoritam diktira nova pravila igre u kojoj je uvijek u prednosti
Jeste li primijetili na svojim nalozima na društvenim mrežama kako nas algoritam promišljeno ”guši”? Jedna zanimljivost je baš upadljiva u poslednje vrijeme – što veći broj pratilaca, to nam je manji doseg… Nema logike, zar ne?
Društvene mreže imaju svoje potrebe a osnovna je profit. Najnoviji (očajnički ali potpuno racionalan) potez Facebooka na Instagramu je uvođenje opcije ”reel” – kopije TikTok objava. Iako, nije to tema sad… Svi smo mi na mrežama zbog nekog oblika koristi, materijalnog ili društvenog. Kako god da postavimo stvari, mnogo više od lajkova znače nam angažman i doseg.
Kad se mijenja algoritam, odgovor može da bude strateški zaokret.
Ustvari, imam vrlo konkretno pitanje za diskusiju: Hoćemo li konačno moći da prestanemo da ulažemo u povećanje broja pratilaca (page likes) a fokusiramo se na sadržaje i oglašavanje sadržaja? Poželjno na dobro osmišljene i pravilno ciljane ka upravo onim ljudima kojima je takav sadržaj potreban, koristan ili, da se ne lažemo – koji će željeti da koriste/kupe/iznajme ono što im nudimo tim putem. Možda me subjektivan osjećaj osjećaj vara ali i dalje vjerujem da je budućnost sadržaja u njegovoj personalizaciji.
Ipak, ne vjerujem da će nam algoritmi, ili društvene mreže uopšte, pomoći da sadržaj dobacimo do onih za koje je kreiran. Kad je Facebook u pitanju, imamo mali problem – targetiranje je, naročito za male i specifične biznise toliko nepouzdano da je Facebook-u donio sudsku parnicu… Imamo puno razloga da vjerujemo da je situacija ista kad su u pitanju druge mreže. I sve manje povjerenja…