Case Study: 1000 fanova za 6 dana na skroz regularan način

cist-vrbas

Case Study: 1000 fanova za 6 dana na skroz regularan način

Nedavno je Prime Digital imao zadatak da pruži online podršku ekipi Prime Communications u sklopu njihovog praćenja i pružanja PR aktivnosti “Eko Regati Vrbas 2012“. Čitav projekat je bio podržan od strane UNDP-a, Vlade Japana i Coca Cole, sa ciljem podizanja svijesti javnosti o potrebi zaštite rijeke Vrbas. Organizovana je regata na Vrbasu, a  Prime tim je radio puno nekih offline aktivnosti da bi to sve bilo ispraćeno kako treba.

Mi u Digital dijelu smo imali zadatak napraviti Facebook stranicu i na njoj iskomunicirati što više od svih ovih dešavanja, da bi i dio javnosti koji boravi na Facebooku bio informisan i upoznat sa svim. Taj zadatak je u stvari bio više zadatak od strane Prime ekipe a ne samog klijenta, jer u Primeu više ne radimo PR ako ga ne prati i online PR.

Naravno, dio javnosti koji boravi na Facebooku u BiH je sad prilično velik i već nekoliko mjeseci nam je tu prilična gužva. Ja intenzivno razmišljam na temu u kojem pravcu će to sve otići jer znam da korisnici uveliko sklanjaju iz svog “news feeda” sve ono što im nije pretjerano zanimljivo i sve je teže pridobiti i održati njihovu pažnju. Toga je svjestan i Mark pa svaki čas uvodi novosti koje idu na ruku Community Managerima a ne u prilog korisnicima, pa mene lično zanima koji je to momenat u kojem će možda preći tu nevidljivu liniju i možda krenuti putem MySpacea?

Međutim, dok se to ne desi, na nama je da se snalazimo i radimo svoj posao – da tražimo načine za privlačenje i aktiviranje korisnika na našim fan stranicama.

Za ovu Eko regatu smo imali specifičnu situaciju. Zadatak za pokretanje Facebook stranice smo dobili 7 dana prije početka regate i iskreno, meni lično je bilo teško i zamisliti da ćemo uspjeti animirati bilo kakve fanove. Nakon odobrenja vizuala i izgleda stranice poslali smo prijedloge sadržaja na odobrenje i dobili potvrdan odgovor da sve štima. I ono što je najvažnije u svemu – dobili smo odriješene ruke za sadržaj u smislu da postavljamo ono što mi procijenimo da je odgovarajuće, bez cimanja klijenta za svaku sliku ili status! Bezgranično povjerenje koje je trebalo opravdati ali i koje nam je dalo dodatnu motivaciju da sve uradimo onako kako najbolje znamo.

Stranicu smo namjenski nazvali “Čist Vrbas” jer regata traje samo 5 dana a Vrbas je stalan (i prelijep), pa nam to ime pruža mogućnost da stranica živi i nakon regate. Nakon početnog objavljivanja i šerovanja po Facebooku od strane nas iz tima ispostavilo se da postoji puno ljudi koji Vrbas baš vole i koji su jedva dočekali da se skupe na jednom mjestu. Ono što je najvažnije jeste činjenica da ih sve povezuje želja da Vrbas zaista bude čist, pa mi tu nismo imali puno posla – pronašli su se i samo smo ih prihvatili i ugostili.

Naravno, morali smo par dana aktivirati i Facebook oglase koji su zaista privukli mnogo fanova što mi samo potvrđuje da još uvijek nije toliko gužva na Facebooku ako imaš dobar sadržaj ili sadržaj koji zaista zanima fanove.

Konkretno, cilj nam je bio 1000 fanova do početka regate, a to je značilo za 6 dana. Sjećam se da smo ih prebacili u noći sa petka na subotu. Ja sam pratila na telefonu u kafani i brojala. Lijep je bio osjećaj kad je brojčanik prekucao 1000 i kad smo ostvarili taj cilj. Taman ujedno i podsjećanje koliko je inače važno postavljanje mjerljivih ciljeva u životu.

Pratili smo regatu, izvještavali o dešavanjima, ali najbolji dio je komunikacija sa fanovima. Konkretno su se javljali na lijepe fotke i na lijepe komentare. Reakcija je po pravilu izostajala na svaki pokušaj skretanja pažnje na stvarne probleme – zagađenost rijeke i neodgovornost ljudi prema okolini. Svaka fotografija sa smećem oko rijeke je ostajala bez reakcija, a one koje prikazuju ljepote su dobijale i po stotinjak lajkova bez problema. Da se ne bih dodatno nervirala oko svega ja sam sebi objasnila da je razlog za ovaj nesklad nepostojanje “dislike” dugmeta a ne to što su ljudi nezainteresovani za očuvanje rijeka. Mislim, stvarno želim vjerovati u ovo.

Uglavnom, facebook stranica “Čist Vrbas” još uvijek čeka odluku o svojoj budućnosti. Pošto je prošla Eko-regata, još uvijek se ne zna šta dalje sa njom. Ja bih lično voljela da se sa ovog (mog omiljenog) podizanja svijesti pređe na neka konkretne akcije i da je dobijemo priliku koristiti za pozitivne i lijepe stvari. A ako se to ne desi ostaje nama u Prime Digitalu simpatičan i drag “case stady” u kojem nam je najdraža fotografija koja je oborila sve rekorde u “lajkovanju” – fotografija mjesta gdje se Pliva zaljubila u Vrbas 🙂

(1) Comments
  1. Dobra inicijativa. Prije neku godinu sam bio svjedok scene da je na branama na Vrbasu plivalo na površini toliko otpada da je voda iyledala kao da je pod ledom.
    Da li je kompanija Coca Cola u BiH pocela da otkupljuje vlastite PET flaše u BiH kao sto radi u ostatku Europe??

Leave a Reply