Da li je vrijeme da PR agencije preuzmu kreativno vodstvo?
Prije nekoliko dana sam pročitao ovaj zanimljiv post i procijenio da bi bilo zanimljivo da ga prevedemo i objavimo na Prime blogu. Robyn Adelson u svom postu piše o promjenama na svjetskom tržištu kada je u pitanju osmišljavanje kreativnih ideje od strane PR agencija. To je veliki izazov kako za PR agencije tako i za Klijente. Vjerujem da i u našoj regiji ima sličnih primjera koji potvrđuju ovu tezu i koje su klijentima donijele bolje rezultate. Evo posta koji je Robin napisala za Marketing, advertising, media and PR in Canada.
Da li je vrijeme da PR agencije preuzmu kreativno vodstvo?
Industrija odnosa s javnošću je poznata po mnogim stvarima: odnosi s medijima, konferencije za medije, event menadžment, krizno komuniciranje i u novije vrijeme, strategije za društvene mreže i community menadžment.
Ali postoji jedna stvar sa kojom mnogi komunikatori nisu dobro upoznati a to je kreativnost. U najboljem slučaju, PR je stavljen u kutiju da pojača kreativne ideje razvijene od strane drugih. U najgorem slučaju, mi smo bili optuženi za spinovanje priča ili da pravimo “vratolomije” da bi imali efekta.
To se mijenja. Posljednjih 18 mjeseci i više, dominacija agencija za brendiranje, oglašavanje i digital agencija nad kreativnim kampanjama počela je jenjavati. Klijenti se sve više okreću PR agencijama koje će osmisliti “velike ideje” jer je ova struka u dobroj poziciji da se pozove na kreativni razvoj. Evo zašto:
1. PR je uvijek tražio prave priče: mi sada samo postajemo bolji pričajući ih. Nekad su PR agencije pronalazile svjedočanstva, citate i podatke iz istraživanja da pokažu potrebu za proizvodima i uslugama. Sada idemo dublje i pričamo značajnije priče, ispunjene emocijama, napetošću i stvarnim utiscima. Agencije su u isto vrijeme video producenti, dizajneri i istraživači koji oživljavaju ove priče.
2. PR postaje dvosmjerna, stvarna komunikacija. Većina PR praktičara je imala korist od neposredne reakcije na naš rad. Ako se novinarima svidi naša idejna priča ili poruka tada smo na pravom putu. Ako ne, vraćamo se pred tablu za pisanje. Ova dvosmjerna komunikacija se ubrzala kako su uspotavljene društvene zajednice i kampanje. U Edelmanu programi kao što je „Kreativna redakcija“ spajaju najbolje od udarnih vijesti sa pripovijedanjem da bi se probili do ciljne publike naših klijenata.
3. Mi smo kanalski i medijski agnostici. Klijenti su nam rekli da ne žele biti forsirani da rade određene stvari samo zato jer njihova agencija tako zarađuje novac. Često mikrosajt ili spot u trajanju od 30 sekundi nije odgovor na klijentov izazov. PR agencije su uvijek radile prvo na strategiji i razvijali taktike koje će odgovoriti zadatku. Ako to znači da trebamo sklopiti partnerstvo sa strijelcem da zakovitlamo klijentov proizvod kroz zrak, onda ćemo to i uraditi.
4. PR agencije postaju bolje u nuđenju i prodavanju ideja. Kada sam počela prije deceniju, naši planovi su dostavljani pismeno i uvijek pregledani od strane osobe u PR sektoru. Klijenti su se morali potruditi da shvate šta im predlažemo. Sada ulažemo jednak napor u prezentovanje, kao u razvoj same ideje. Ovo nisu dim i ogledala, već način kako dobiti klijente u PR-u, jednako kao u marketingu i među top rukovodiocima, jer samo tako naše ideje mogu odjekivati među publikom, ispričati dugoročnu priču i izgraditi afinitet za taj brand ili kompaniju.
5. Vrhunski kreativni i strateški talenti se pridružuju PR agencijama. Ja sam pričala sa puno kreativaca koji su rekli da žele da se pomjere od tradicionalnog pristupa marketingu. Mi smo udvostručili naš kreativni tim u proteklih godinu dana i imenovali GLOBAL CHAIR za kreativne strategije koje će nas voditi kroz promjene. Druge PR agencije počinju praviti slične investicije također.
Naš CEO Richard Edelman je rekao da je vrijeme da PR vodi marketing miks. U pravu je, ali naš prozor mogućnosti neće biti otvoren još dugo. PR agencije moraju djelovati odlučno da popune kreativne praznine, pogurati klijente da uzmu više rizika, te pružati visokokvalitetan sadržaj koji nudi integritet uz ideje.
Da li će naša industrija biti u mogućnosti da to uradi?
Izvor: Is it time for your PR agency to lead your creative?
Preveo: Faruk Kovač