Da li za društvene mreže angažovati agenciju ili zaposliti nekog u vlastitoj firmi?

Da li za društvene mreže angažovati agenciju ili zaposliti nekog u vlastitoj firmi?

Čitanje teksta Should you hire a social media agency or keep it in house? me navelo na razmišljanje o tome šta je zaista bolje za firmu koja želi da u svom poslovanju koristi i društvene mreže? Onako realno, da sam ja neko ko nema otvorene profile na društvenim mrežama, ili ih imam a nisam zadovoljna rezultatima, kako bih to riješila? Jer realno, obe varijante imaju svoje prednosti i mane.

Zapošljavanje radnika koji će u firmi voditi računa o društvenim mrežama

Prednost je ta što će takav radnik biti stalno u firmi i imati mogućnost da bude uvijek aktuelan sa sadržajem, odnosno da zaista prenese sve te neke bitne poruke koje mi želimo podijeliti sa našim fanovima. Pretpostavka je da kao zaposleni u firmi ima mogućnost da na sva pitanja vrlo brzo dobije odgovore, da bude upoznat sa svim procedurama koje su kupcima / klijentima bitne, da na onaj pravi način bude naš prvi kontakt sa kupcima, poput tete na šalteru ili recepciji u firmi.

Suština je da i u stvarnom svijetu, offline svijetu, imate situacije da takve osobe znaju bolje ili lošije obavljati svoj posao. Neke od njih imaju osjećaj za kupce, znaju prepoznati šta ih interesuje, znaju dati pravi savjet, znaju komunicirati. A ima i onih koje, poput teta na šalteru ili recepciji, turpijaju nokte dok preko volje gledaju potencijalnog kupca kako im se obraća, trudeći se da ga se što prije riješe.

Znači, poenta je da ako zapošljavate nekog “in house” to mora biti prava osoba za taj posao. Mora poznavati vašu firmu i proizvode, mora se saživjeti sa vašom poslovnom filozofijom da bi je znao prenijeti i mora znati komunicirati. O ovome “znati komunicirati” ću morati napisati poseban tekst, neka sad ostane na ovome.

Osim ovih osnovnih stvari, ta osoba mora poznavati i društvene mreže, jednako kao i vaš (svoj) posao. Mora znati kako se to tamo komunicira, šta se smije a šta ne smije i sl. Pri tome mislim na poznavanje društvenih mreža a ne samo isključivo poznavanje Facebooka, jer nije sav svijet niti internet marketing na adresi facebook.com. A i ne znamo dokle će, jer se meni još uvijek često zavrti i My_space u glavi. Dakle, znati sve i pratiti aktuelnosti, dešavanja, promjene koje su stalne, a sve sa ciljem da bi svoj posao mogao raditi na najbolji način.

Ono što je još bitno je da kod zapošljavanja ovakve osobe u svojoj firmi pored troška plate imate i njegove doprinose, godišnje odmore, bolovanja, međuljudske odnose u firmi i slično. Sve ono što čini svakog radnika, naravno. I da, nije loše razmisliti o tome šta kad on(a) ode na godišnji ili se razboli – koga u tom slučaju ostaviti na toj “internet recepciji”?

Angažovanje agencije koja će odrađivati posao za vas

Agencija je specijalizovana za posao za koji je angažujete i posao joj je da bude stalno u toku i da prati sve aktuelnosti. S druge strane, najčešće tu ima nekoliko osoba koje rade na vašem poslu, tako da nema problema sa godišnjim odmorima i sličnim stvarima. Takođe, ako angažujete agenciju ne dobijate samo nekog ko će vam voditi društvene mreže – za istu cijenu uglavnom dobijete i dizajnere, PR stručnjake, copywritere i sve ostalo što oni inače imaju u svom sastavu. Svi oni rade zajedno tako da dobijate u paketu sve to.

Ono što je ljudima često najveći problem je to koliko agencija može da se saživi sa vašim brendom, odnosno da prenese sve ono što vi želite vašim potencijalnim i sadašnjim klijentima? Ipak oni imaju i druge klijente i pitanje je koliko mogu da se posvete vama?

Ono što iz iskustva mogu reći jeste da to često zavisi od klijenata. Činjenica jeste da agencija ne može vaš posao shvatiti onako kako vi to shvatate, niti se može 100% uživjeti samo u vašu branšu. Ali vi možete da im date dovoljno informacija o tome šta vam je bitno, koje poruke želite da prenesete, kako da ih iskomunicirate, a da oni to onda sve prilagode kanalima za koje ste ih angažovali.

Govoreći iz iskustva, mi u agenciji Prime Digital najbolje rezultate postižemo sa klijentima sa kojima smo svakodnevno u kontaktu oko dogovaranja sadržaja i poruka koje prenosimo. Oni imaju svoj marketing plan kojeg se drže inače i koji komuniciraju putem svih kanala, a mi smo ti koji sve te poruke prilagođavamo društvenim mrežama.

I tu je nekako i suština odgovora na pitanje iz naslova. Ako odaberete agenciju da vam vodi društvene mreže – to ne znači da im date pristup profilima i pustite ih da komuniciraju u vaše ime. To znači da ih pustite da vam daju savjete, da vam pomognu da komunikaciju koju inače imate prema kupcima prilagodite i ovim kanalima. Da iskoristite njihova znanja na najbolji mogući način za sebe – tako što ćete im reći tačno šta hoćete da postignete komunikacijom, odnosno vašim prisustvom na društvenim mrežama. A na njima je da to ispune, to je njihov posao.

Jer, društvene mreže zaista jesu moćne i bitne, ali ako ih koristite sa nekim ciljem. A cilj nikako ne bi trebalo biti pristustvo po svaku cijenu, odnosno zato što su svi tu.

Naravno, to sve podrazumijeva da imate definisano tačno kakve poruke prenosite, te kome ih prenosite. Jer samo u tom slučaju komunikacija ima nekog smisla. Ali i o tome u nekom…trećem postu.

Leave a Reply