Digitalni marketing i marketing na društvenim mrežama – Gdje je granica?
Autorica: Semina Ždero
Je li vrijeme da precrtamo znak jednakosti između digitalnog marketinga i marketinga na društvenim mrežama?
Marketing je često neshvaćena oblast rada u Bosni i Hercegovini. Sve kreativne ideje i poduhvati da se one realizuju ostaju daleko od očiju javnosti koja, u konačnici, vidi samo gotov proizvod – reklamu. Dok se sa jedne strane nalaze kompanije koje razumiju marketinšku hijerarhiju i imaju dovoljno resursa i kadra za svaku njenu poziciju, tu su i one u kojima stazama marketinga korača samo jedna osoba.
Koliko god je hijerarhija poželjna, prije svega zbog adekvatne raspodjele obima marketinških poslova, miješanje i/ili izjednačavanje pozicija kao i njihovo nerazumijevanje još uvijek su prisutni.
Pa, da razgraničimo:
Digital marketing manager: Odgovoran je za sve što „može stati na displej“. Često se ova pozicija poistovjećuje sa menadžerom društvenih mreža, bez razmišljanja o tome da su društvene mreže tek jedan mali dio digitalnog marketinga i i da je lista obaveza menadžera digitalnog marketinga mnogo više od „kreirati objavu i postaviti je na Facebook“. Ako bismo krenuli navoditi sve obaveze koje ova pozicija zahtijeva, trebalo bi nam više od jednog bloga, tako da ćemo navesti one najvažnije i najučestalije:
Menadžer digitalnog marketinga / Digital marketing manager:
– Kreira marketinške strategije za cjelokupan digitalni prostor kompanije. Nerijetko je jedan od ciljeva kampanja stići u offline sferu, što nije slučaj u social media marketingu gdje je sva koncentracija na društvenim mrežama kojima se može pristupiti samo online putem.
– Oglašava digitalne kampanje, zakupljuje online reklamni prostor drugih sajtova, provodi PPC (Pay per Click) kampanje, kao i oglašavanja u aplikacijama, igrama, itd.
– Bavi se pozicioniranjem website-a na Google-u.
– Optimizira ključne riječi (SEO, SEM) i prati backlinkove – linkove koji predstavljaju promete i putanje do website-a.
– Prati website analitiku i konverziju ostvarenu putem društvenih mreža i drugih kanala.
– Koordinira e-mail marketing. Piše newslettere, šalje ih, upravlja kontaktima u newsletter bazi.
– Bavi se video hostingom, website analitikom, display retargetingom.
– Ostvaruje zadane KPI i ROI – ključne pokazatelje uspješnosti (KPI) i povrate ulaganja (ROI).
– Sadržaj plasira na više digitalnih kanala, a ne samo na društvene mreže. Tamo gdje je menadžer društvenih mreža izostavljen, menadžer digitalnog marketinga preuzima i njegov dio posla te kreira tekstualni i vizualni sadržaj za društvene mreže.
– i još mnogo, mnogo toga.
Sa druge strane, menadžer društvenih mreža / Social media manager:
– Razvija strategiju kampanja na društvenim mrežama.
– Kreira sadržaj za društvene mreže: copywrite i grafički dizajn (tamo gdje ne postoji interni ili eksterni grafički dizajner). Ukoliko marketinški tim čini i content writer ili pisac sadržaja, u tom slučaju menadžer društvenih mreža je izuzet ove odgovornosti.
– Objavljuje i oglašava sadržaj isključivo na društvenim mrežama, odnosno, bavi se reklamama poput Meta Ads, LinkedIn Ads i slično.
– Analizira rezultate oglašavanja s ciljem unapređenja narednih kampanja.
– Prati svjetske trendove na društvenim mrežama te razmatra koji trend je primijenjiv na oblast rada njegove kompanije.
Dakle, menadžment društvenih mreža predstavlja samo jednu kap u okeanu digitalnog marketinga. To svakako ne osporava njegovu važnost za marketinški uspjeh, ali poznavanje odgovornosti svog djelokruga rada uvijek će biti ključan faktor za timski i efikasno plasiran proizvod. Marketing je, ipak, jedan veliki Puzzle čije dijelove ne čini samo kreativnost, već i analitika, te kao takav zahtjeva promišljen rad, razmišljanje „izvan kutije“, kao i sagledavanje situacije iz perspektive publike koja čita vaš sadržaj.
Budimo mnogo više od kreativni. Vjerujemo hijerarhiji. 😊