Dva savjeta za ljude koji se bave PR-om
Tekst je originalno objavljen u Dnevnom listu, dodatku PRO PR koji izlazi svake druge srijede kao dodatak. Zato što je važno za nas i za profesiju uopšte da poslušamo savjet i podsjetimo se pogleda na profesiju iz vanjske perspektive, prenosimo tekst i na našem blogu.
Ljudi koji rade PR u Bosni i Hercegovini su mahom sujetni. I zaljubljeni u sebe. I govore jezikom koji drugi ne razumiju. I govore jezikom koji drugi ne slušaju. I ne slušaju okolinu. I ne gledaju se u ogledalu tuđih pogleda. I ne postavljaju previše pitanja. I sve mogu i sve znaju. I ne pitaju za savjete. I, iako nose rokovnike, zapisuju svoje misli a ne misli sagovornika. Kažu da su često lopovi i da često muljaju. I da su bezobrazni i da nema garancije na uspijeh njihovih usluga. Često sam puta čuo i da pripadaju svojim krugovima, svojim lobijima, svojim klubovima i svom sistemu vrijednosti. Moja prijateljica koja je željela da otvori agenciju za odnose s javnošću se suočila sa brojnim pozivima na piće i na vikendicu. Kaže da su joj neki gazde rekli i da se PR najbolje uči uz vino i kamin. Za liste stvari koje sam napisao a čuo sam ih od mojih sagovornika koji su komentarisali odnose s javnošću nisu krivi moji sagovornici. Krivi su oni koji su im formirali sliku o odnosima s javnošću. Već vidim ljutog čitaoca ovog teksta, PR praktikanta ili stručnjaka, poslovično zaljubljenog u sebe, kako se zatiče u naletu nervozei hoće da mi gestikulira da govorim gluposti. Takav je PR u Bosni i Hercegovini, da i ovaj dodatak i ovaj tekst uglavnom čitaju kolege. Kolege kojima u svijet odnosa s javnošću besplatno šaljem dva sjajna savjeta, primijećena i zapisana okom i rukom jednog dugogodišnjeg profesora.
1. Nemoj nikada zaboraviti kako si posmatrao PR onda kada ga nisi radio. Svi smo krenuli od neke tačke i stigli tu gdje samo sada. Da biste bili dobar profesor, morate se sjećati očiju kojim ste gledali profesora onda kada ste vi bili učenik. Da biste bili dobar PR praktičar ili stručnjak, morate se sjećati vremena kada ste imali kontakt sa nekim ko je tad radio PR. Idealno je da ste nekada i trebali PR usluge, pa da vam ih je neko prezentirao i nudio.
2. Nemoj nikada zaboraviti šta ti je smetalo dok si gledao kako drugi rade PR. U učeničko-profesorskoj metafori, nikada ne zaboravi šta ti je smetalo kao učeniku. U PR metafori, ne treba misliti da smo bolji od onih koji su neobjašnjivo šarmirali predstavljajući nešto što ne razumijemo.
Konačno, za stanje PR-a u Bosni i Hercegovini i bilo gdje na svijetu nije kriv PR. PR je samo ono što su ljudi koji ga rade. Svaka je kompanija samo zbir ljudi koji rade u njoj, zbog toga je od ključnog značaja čuvati ljude i čuvati atmosferu. U svijetu struke, od ključnog značaja je čuvati vrijednosti i čuvati istinu. Kada je u pitanju PR u Bosni i Hercegovini, rade li ga, tj. radimo li ga dovoljno dobro?
(1) Comments
Ivana Kaser
“Svaka kompanija je zbir ljudi koji rade u njoj”. Divno receno.