Etika, odgovornost i sadržaj u komunikaciji – #PROACTIVEX  

Etika, odgovornost i sadržaj u komunikaciji – #PROACTIVEX  

Ovaj tekst napisan je na molbu, na moje zadovoljstvo i uz zahvalnost, Julijane Mikulić-Jurković za dodatak Pro PR u Dnevnom listu, posvećen istoj misiji kojoj smo mi, u Prime Communications, posvećeni svim srcem – jačanju PR profesije i njenih vrijednosti. Sasvim svjesno, iskoristila sam priliku da pokrenem neka, po mom mišljenju važna pitanja. Suprotna mišljenja, argumenti, podrška ili osporavanju dobrodošli su u komentarima. Hvala Julijana.

Dajete li podršku svojoj profesiji? Kako to radite? Zašto je to važno pitanje?

Zato što postoje domaći brendovi koji su sasvim svjetski – profesionalni su i, u svakom smislu, odražavaju visok nivo posvećenosti i takvu značajnu poziciju i zauzimaju u svijetu zbog koga postoje.

Proactive je, u proteklih deset godina imao ključnu ulogu u razvoju profesije odnosa s javnošću u regionu i pomjeranju granica u komunikaciji. Kroz format trodnevne, regionalne, edukativne konferencije mi, u Prime Communications, odlučili smo davati svoj doprinos jačanju profesije odnosa s javnošću, postavljanju funkcije odnosa s javnošću na poziciju koja joj, s obzirom na značaj i odgovornost koje nosi pripada, te sistemskom povezivanju PR praktičara iz cijele regije. Proteklih godina, ovaj format podrške struci pomjerio je granice u izučavanju i primjeni novih i inovativnih komunikacijskih strategija, kanala, alata i trendova i okupljao i povezao veliki broj PR praktičara iz organizacija, institucija i kompanija. Ovo je ujedno odgovor na prva dva pitanja koja sam postavila i sebi i vama, čitaocima.

Proactive je svake godine otvarao najaktuelnije teme, tokom tri dana bavili smo se promjenama u komunikaciji, vodili računa da očuvamo prave vrijednosti odnosa s javnošću i preuzimali odgovornost za napredak i modernizovanje struke.

Izazovi profesije su odgovornost PR praktičara.

Koliko zabluda (i posljedica) o odnosima s javnošću u regiji trpi profesija zbog pogrešnog i proizvoljnog korišćenja akronima PR?  U koje sve svrhe se koristi akronim PR?

Evo nekoliko najčešćih paradoksa koji nanose najviše štete:

Potpisivanje i nazivanje osobe zadužene za odnose s javnošću akronimom PR.

Osobu zaduženu za odnose s javnošću (osim upravo ovako) možemo zvati PR praktičarom, PR menadžerom, službenikom za odnose s javnošću, u najležernijoj varijanti – PR-ovcem ili PR-ovkom. PR je oblast/profesija/disciplina.

Nazivanje saopštenja za javnost PR-om.

Saopštenje za javnost, PR tekst, informacija za javnost. PR je oblast/profesija/disciplina.

Izjednačavanje funkcije odnosa s javnošću sa glasnogovorničkom/portparolskom funkcijom.

Vrlo često glasnogovornici/portparoli imaju i gomilu drugih obaveza u vezi odnosa sa akterima svoje organizacije ili institucije a ipak, oni su osobe ovlaštene da nastupaju u medijima u ime organizacije. Nisu zaduženi za sveukupne odnose s javnošću.

Još uvijek imamo mnogo, mnogo posla i to je vidljivo samo na ova tri primjera.

Odnose s javnošću (Public Relations) američko udruženje za PR (re)definisalo je početkom ove godine: „Odnosi s javnošću su proces strateškog komuniciranja koji gradi uzajamno korisne odnose između organizacija i njihovih javnosti“.

Pročitati onoliko puta koliko je potrebno da se shvati da su odnosi s javnošću više od glasnogovorništva, odnosa s medijima i posjeta događajima (na kojima ima mnogo fotografa i kamermana).

Ne umijemo cijeniti svoje i ne umijemo komunicirati.

Ovako izmijenjen svijet u kome je najupečatljivija transformacija ona koja se dešava u polju komunikacija, više nego ikad zahtijeva da razgovaramo, obavještavamo, najavljujemo i pratimo šta se dešava. Komunikacija nikad nije bila važnija. Sve što uradimo i kažemo, u trenu, postaje i ostaje digitalno i viralno. Čak i ako to ne želimo. Čak i institucije sve više razumiju da moraju komunicirati sa građanima da ne bi postale žrtve komunikacije u kojoj ne učestvuju.

Zato najveći svjetski brendovi komuniciraju koristeći složenu mrežu komunikacijskih alata i kanala, bliskom saradnjom funkcija menadžmenta, marketinga i odnosa s javnošću baveći se svojim vrijednostima i imajući u vidu i pod kontrolom svoje slabe tačke.

Veliki, značajni, domaći brendovi propadaju ili mutiraju zato što ih ne raspoznajemo. Zato što ne umijemo cijeniti svoje. Jer o komunikaciji svi sve znamo a ne umijemo da komuniciramo.

Zato Proactive X zaokružuje priču i u prvi plan vraća ono što ne smijemo zaboraviti – etiku, odgovornost i sadržaj – ključne elemente i vladare odnosa s javnošću.

Poslednji Proactive, pomjeren  na termin 16. – 18. oktobar 2014. godine,  održaće se na Kozari i baviće se temama poput etike, javnosti, javne sfere u eri interneta, lobiranjem, značaju inovacija u komunikacijama, važnosti prilagođavanja komunikacije potrebama novog doba i drugim važnim temama za PR profesiju i njen dalji razvoj.

 

 

Ostavite odgovor