Instagram – kako ga koristiti za promociju firme ili brenda?
U decembru sam pisala o tome Zašto mi je Instagram omiljena društvena mreža?, a prije nekoliko dana slučajno naletih na zanimljivu prezentaciju o ovoj društvenoj mreži, pa mi se to učinilo kao dobar povod za još jedan tekst na temu Instagrama. Kako je to Sandra napisala u svom tekstu Instagram: 6 svetskih korporativnih naloga koje bi trebalo da pratite, ovo je jedna od najpopularnijih društvenih mreža i u regiji ima baš puno njenih korisnika, ali još uvijek brendovi i firme nisu baš prepoznali njen potencijal pa je i ne koriste u velikoj mjeri.
Iskrena da budem, ne znam da li mi je baš žao zbog toga i ne znam da li bih korporativne naloge i pratila da su tu prisutni, osim ako baš ne bi bili jako zanimljivi. Pa ujedno, ovaj tekst njima može poslužiti i kao inspiracija šta bi trebalo da urade i kako da se ponašaju ako žele da ih korisnici prate i na Instagramu.
Čitavu prezentaciju možete pogledati i sami na The Ultimate Guide To Instagram Marketing, a ja ću u nastavku istaći ono što je meni bilo najinteresantnije u njoj.
Statistika kaže da se na Instagram svaki dan postavi oko 55 miliona fotografija. Kad sam pročitala ovaj podatak sjetih se predavanja Dejana Danailova koje je održao u Kikindi. Možete sažetak tog predavanja pročitati kod njega na blogu u tekstu Instagram u poslovnoj primeni i promociji. Ono čega se ja sjećam jeste da sam i tada, kao i sada nakon ovog podatka o broju postavljenih fotografija svaki dan razmišljala o tome kako smo nekad radili fotografije. Sjećate se onih filmova koje smo nosili na razvijanje, pa same činjenice da ono što smo fotkali nismo mogli vidjeti sve dok ne bismo podigli te fotografije? Kome se bar jednom nije desilo da odnese jako važan film na izradu, pa se ispostavi da je od potencijalnih 24 ili 36 fotografija uspjela jedna ili nijedna? Danas svi na neki način „pričamo“ fotografijama, okruženi smo njima i ako koristite društvene mreže, htjeli ili ne, imate uvid u živote drugih ljudi.
Kaže u prezentaciji da ako vaša strategija uključuje marketing usmjeren na generaciju Y, onda Instagram predstavlja skoro obavezan kanal komunikacije sa njima. Generacija Y, odnosno Millennials je generacija rođena otprilike između ranih 80-tih do 2000. godine. Ako su vam oni ciljna grupacija, a realno ih je teško zaobići osim ako niste vlasnik na primjer doma za penzionere, onda svakako razmislite o Instagramu.
Ako ste firma, prvi korak će vam svakako biti pravljenje profila na Instagramu. Ono što je obavezno jeste da postavite profilnu fotografiju koja će vas predstaviti, te da napišete Bio i povežete svoju web stranicu, da bi svi mogli odmah imati jasnu sliku o tome ko ste i čime se bavite.
U prezentaciji je kao dobar primjer naveden Starbucks pa sam ga i ja ovdje izdvojila da vidite kako to izgleda:
Za profilnu fotografiju je najbolje ako je to logo vašeg brenda zbog toga što će je ljudi vremenom zapamtiti i lako uočiti i prepoznati prilikom skeniranja svog news feeda. Za Bio imate na raspolaganju 200 karaktera. Tu je najvažnije da napišete šta nudite kao proizvod ili uslugu, a dobro je da potaknete vaše pratioce da dijele sadržaj koji se odnosi na vas korištenjem određenog hashtaga. Website je važan jer će korisnici u određenom trenutku možda potražiti više informacija o vama. Svakako je preporuka da vaš URL vodi na mobilnu verziju stranice jer korisnici uglavnom Instagramu pristupaju sa mobilnih uređaja.
Kada ste kreirali profil, trebate odrediti kakvu vrstu postova ćete stavljati. Neke glavne kategorije su sadržaj orijentisan na vaš brend, „reactive storytelling“ te motivi „iza scene“. U prezentaciji je navedena i kategorija inspirativnih citata, ali ja je ne bih preporučila brendovima ukoliko se na bave nekim poslom vezanim za tu oblast. Zašto? Zato što je internet prezagušen takvom vrstom sadržaja a najčešće se on postavlja bez neke određene strategije i smisla. Zato je moja preporuka da idete vrlo oprezno sa takvom vrstom sadržaja inače.
Za dobre primjere sadržaja orjentisanog na brend odabrani su http://instagram.com/lays i http://instagram.com/lululemon Lays uglavnom ima vizuale koji su dobro osmišljeni i uvijek uključuju logo i boje brenda. Lululemon se fokusira na ideje i osjećaje koje promoviše njihov brend.
„Reactive storytelling“ je pojam koji se odnosi na kombinaciju interesantne priče u kombinaciji sa relevantnom marketing porukom brenda. Kao primjer je izdvojen Oreo http://instagram.com/oreo koji zaista ima savršene profile na svim društvenim mrežama. Toliko dobro oni pričaju te svoje priče da imaju ogroman broj fanova i veliku popularnost bez obzira što im keks, po mom skromnom ličnom mišljenju, uopšte nije nešto. Odnosno, ja probah bar 20 boljih keksova u životu. Uglavnom, od njih svakako možete učiti kako se vodi dobar Instagram profil.
Kao dobri primjeri reactive storytellinga koji je baziran na meme porukama navedeni su http://instagram.com/telus i http://instagram.com/lego Preporučujem da ih pogledate, jako su zanimljivi.
Motivi „iza scene“ su dobri zbog toga što ljudi vole transparentnost koju internet omogućava. Uvijek je zanimljivo vidjeti kako nastaju proizvodi ili kako se stvari inače odvijaju u vašoj organizaciji, kad nije sve upeglano i uštimano za slikanje i snimanje. To vam daje autentičnost koju ljudi skoro pa zahtijevaju. Dobre primjere ovakvog sadržaja možete pogledati na http://instagram.com/steamwhistlebrewing i http://instagram.com/techcrunch
Ono što je bitna stvar kod Instagrama je takođe povezivanje sa vašim fanovima. To je u prezentaciji nazvano „podizanje Instagram profila na viši nivo“. Kako to uraditi?
Jedan od načina je sadržaj kreiran od strane korisnika. Tu imamo zanimljiv primjer kako to rade Frank&Oak. Oni petkom prave takmičenje za pratioce pod hashtagom #NektieFriday gdje fanovi imaju mogućnost da osvoje kravatu postavljanjem svojih fotografija pod tim hashtagom.
Drugi način je korištenjem zanimljivog hashtaga, ili više njih. Ali ovdje uvijek treba paziti da to više nije previše jer nema ništa napornije od fotografije na instagramu sa 68 hastagova ispod. Brendovi svakako trebaju razmisliti koji hashtag njih reprezentuje i u kojem svjetlu, a kao dobar primjer je ponovo tu Starbucks http://instagram.com/p/h4TMi1xcxs/
U svakom slučaju je važno da analizirate svoj plan komunikacije na internetu i da vidite da li se i kako u komunikaciju sa vašom publikom uklapa i Instagram. Savjeti koji su dati u tekstu vam u svakom slučaju mogu poslužiti kao nešto od čega ćete krenuti, a svakako je preporuka da za sebe „skrojite“ plan koji vama i vašem brendu najviše odgovara. Kreirajte sadržaj koji će biti originalan i po kome ćete biti prepoznatljivi, ne držeći se za nešto što je neko već uradio.
A kako to rade neki brendovi u regionu možete takođe vidjeti u tekstovima Instagram: Koje korporativne profile iz Srbije pratite? i Instagram: Kako to instagramuje regija?
(2) Comments
Dejan
Fino složen tekst.
Hvala za link 🙂
Hana Kazazović
Hvala
I nema na čemu 🙂