Isplati li se marketing na Facebooku – 3. Dio – Štampani mediji vs Facebook
Djetinjstvo mi je obilježio “Politikin zabavnik”, i zbog njega sam petak i tatin povratak sa posla uvijek čekala sa nestrpljenjem.
Pubertet mi je obilježio “Ćao”, časopis za mlade, domaća verzija za one kojima je “Bravo” bio preskup.
Kad sam prošla dvadesetu jedno vrijeme sam redovno kupovala “Gloriju”, a sporadično još neke modne magazine. Osim njih “Dane” i “Slobodnu Bosnu”.
Dnevne novine su takođe nekad bile redovne. Prije rata ono veliko “Oslobođenje” koje sam ja kao mala prostirala na pod pa puzala po njemu dok ga ne bih pročitala. Poslije rata smo probali ponovo sa “Oslobođenjem”, zatim neko vrijeme sa “Avazom”, a onda smo prestali da kupujemo novine uopšte.
Ja sam takođe prestala da kupujem magazine i časopise. Dok ovo pišem pokušavam se sjetiti kada sam zadnji put u rukama držala neko papirno izdanje i ne mogu. Vjerovatno u nekom kafiću ili možda frizerskom salonu, mada ne mogu da se sjetim pošto čak i kad posjetim ovakve ustanove vrijeme prekraćujem surfajući po telefonu – ako sam sama i ako moram čekati.
Kao dijete sam iskreno zavidjela radnicama u trafici jer imaju sve te novine i časopise na raspolaganju i mogu ih čitati. Ne, nisam u to vrijeme razmišljala o tome gdje one idu na WC, zato mi je to bilo idealno zanimanje 😀
Danas trafike liče na sve osim na prodavnice novina i časopisa – od pića i slatkiša, preko grickalica i igračaka, svega tu ima. Često kažem kako im još samo fali hljeb i mlijeko i neće se razlikovati od klasične male piljare. Ali to je tema za neku drugu priču.
Ono što hoću da kažem je nešto što je manje više svima poznato – štampana izdanja se sve manje kupuju i čitaju. Pogledajte oko sebe i vidjećete i sami da svaki dan raste broj ljudi koji vijesti čitaju na internetu i umjesto štampanih novina posjećuju stranice internet portala, možda čak onih novina kojima su godinama ranije bili vjerni.
I dok je nekada plaćanje reklame u štampanom izdanju bilo skoro garancija da će istu vidjeti veliki broj ljudi, danas to nije slučaj. Pokušala sam da nađem tiraže novina ili magazina na internetu, ali nisam uspjela. Našla sam samo cijene na par mjesta i moram priznati da su veće od onih koje sam ja zamišljala. Primjera radi, cijena oglasa dimenzije 4,25×4 cm su za zadnju stranu 150 KM, dok je na prednjoj strani isti takav oglas 350 KM u jednoj BiH dnevnoj novini. Šta možete smjestiti na taj kvadratić od 4,25×4 cm i koliko ljudi će te novine vidjeti, te da li će i oni koji budu držali u rukama novinu oglas i primijetiti – ne znam. Što je najzanimljivije to ne zna niko i mislim da je nemoguće utvrditi takav podatak.
Istovremeno, 150 KM je dovoljno da cca 1000 ljudi klikne na vaš oglas na Facebooku. Znači ne da vidi oglas koji je možda sad tu negdje po dimenzijama, nego da na njega i odreaguje klikom u potrazi za više informacija. Onih koji će oglas samo vidjeti uvijek bude bar 10 puta više.
S druge strane, reklamiranje u magazinima i specijalizovanim časopisima je drastično skuplje, ali ja spadam u one koji vjeruju da će samo takva vrsta štapanih izdanja i opstati, jer oni najčešće imaju svoju publiku koja ih pažljivo pročita od početka do kraja. Vjerovatno i reklame koje tamo vidimo, posebno one na cijeloj stranici, imaju više efekta nego male markice i oglaščići, pa bih lično njima uvijek dala prednost.
I opet napomena: Nije poenta teksta da vas ubijedi da je Facebook reklamiranje najbolje rješenje i da ćete sve svoje promotivne dileme i probleme riješiti ako sve pare date na njega. Poenta je da svoje oglašavanje planirate pažljivo i u skladu sa vremenom u kojem živimo, posebno što rezultate koje dobijete na Facebooku možete kvalitetno pratiti i mjeriti. Izdvojite u nekoj svojoj sljedećoj kampanji nešto novca i ako već niste do sada, probajte i oglašavanje na Facebooku.
Ako niste već, pročitajte i:
– Isplati li se marketing na Facebooku – 1. Dio – Billboardi vs Facebook
– Isplati li se marketing na Facebooku – 2. Dio – TV vs Facebook