(is)Pratite trendove

(is)Pratite trendove

PR je profesija koja podrazumijeva verbalne i komunikacijske sposobnosti ali i analitičnost. Kad planirate kampanju i bavite se organizacijom medija, da li pratite rezultate? Kako mjerite obavljeni posao i kako ga kasnije prezentujete novim, potencijalnim klijentima?

Jedan od najvažnijih odnosa je onaj između novinara i PR službe, jedni bez drugih ne mogu i međusobno su u zavisnom odnosu. Čak i na studijskim ciklusima novinarstva se izučava PR a važi i obrnuto, nisu isto ali se toliko trebaju da morate znati o ovom drugom sve. I ne miješati se u posao.

Oni koji su dugo u svijetu PRa i agencijskom poslovanju, svakodnevno se trude da uče i znaju uvijek više od konkurencije. Ali, tehnologija i društvene mreže se toliko brzo razvijaju da i to “znati za nijansu više” pada u vodu ako je znanje neprimjenjivo jer je bitnije da pratite i ispratite trendove i da od tople vode napravite još topliju. Biti korak ispred sa kreativnim rješenjima je jedini način da opstanete i na tržištu. Nije bitno da li znate novinare i sve manje je bitno šta oni pišu, bitno je da znate ko su najveći influenseri u tom trenutku a koji odgovaraju baš tom klijentu i kampanji koji ste pripremili.

Pratite istraživanja

Potrudite se da budete u korak sa posljednjim istraživanjima. Potražite podatke koji su vam u tom trenutku potrebni i iskoristite ih da poboljšate svoju kampanju. U tom procesu vam mogu pomoći pripravnici koji će u isto vrijeme učiti osnove i postaviti dobre temelje za vlastitu budućnost i karijeru, a drugi će se baviti razvijanjem strategije i kreativnim rješenjima ne gubeći vrijeme na gomilu podataka koje treba pregledati. Da, može biti naporno ali je korisno i poslužiće vam kad se najmanje budete nadali. Istraživanja nisu tu samo da bi se odradila već da bi dobijeni podaci kasnije zaista nekom i poslužili.

Neka proces učenja traje i traje i traje…

Jedan od najboljih načina da pratite šta drugi rade i kako se trendovi razvijaju je i da budete u toku sa obukama, radionicama, konferencijama i seminarima. Učite sa konkurencijom o konkurenciji, učite od onih za koje možda mislite da nemate šta naučiti, ali imate – uvijek se može naučiti nešto novo, čak i od onih za koje se čini da pričaju uvijek isto. Ne, slično, i svaki put možete naučiti nešto novo jer se priči u 1000 situacija pristupa na 1000 načina.

Na festivalima nerijetko možete upoznati nove ljude koji će vas upoznati sa nekim novim alatom za koji do tad niste znali. A i ako ste znali možda niste znali da ga iskoristite. Iskoristite dobru volju i raspoloženje koje vlada na takvim susretima i naučite što više a što lakše.

Primijenite ideje

Naravno, ako ste dugo u svijetu PR-a onda znate koliko je dragocjeno iskustvo u agencijskom poslovanju i da se najviše nauči tokom kampanje i u odnosu sa klijentom. Ništa ne može da nadmaši iskustvo i niko ne može da vam objasni šta je to i kako se izrađuje stategija i media plan, kako se pičuju ideje i procjenjuje dobro urađeni posao ali u isto vrijeme sanira šteta zbog greške kojoj se niko nije nadao.

Zapamtite, najbitnija je analitičnost i taktičnost, dobri temelji će vam kasnije omogućiti dobar razvoj a i greške koje se budu dešavale se manje primjećuju. Pratite ono što ste rekli da ćete uraditi, što jeste i što još možete, pratite rezultate odrađenog da biste ih kasnije iskoristili u nekom novom slučaju.

U isto vrijeme je važno da budete analitični i sistematični i da se bavite stvarima koje znate da radite ali da u zoni komfora ne pretjerujete pa da sebi priuštite i izlete u nove projekte i upravo to će vas, na neki način, uvijek izdvajati iz mase drugih. Ali ih pratite i držite pod kontrolom, za svaki slučaj.

Leave a Reply