Kada je u pitanju PR budite kao mačka, a ne kao pas

Kada je u pitanju PR budite kao mačka, a ne kao pas

Piše: Susan Payton

Imam dvije mačke i psa, pa provodim više vremena nego što bih voljela priznati posmatrajući ih. Bolje je od Netflixa.

Postoje, naravno, određene karakteristike koje ima svaka vrsta. Mačke su u osnovi manje zainteresovane za svijet oko sebe (ili bar tako izgleda). Psi galame i zahtijevaju pažnju i ljubav. Ovo me navelo da razmišljam o odnosima s javnošću. (Vi ovdje ne vidite vezu? Ne? Očito sam samo ja u pitanju)

Ne budite PR pas

Možemo uporediti pse, ove očajne tragaoce za pažnjom, sa ljudima koji pogrešno koriste PR. To su oni koji pošalju objavu i 10 minuta kasnije zovu novinara da provjere je li dobio email. To su oni koji objavljuju saopštenja za medije svake sedmice, bez obzira na to imaju li vijest vrijednu dijeljenja.

Psi su, u suštini, oni koji su upropastili PR za sve ostale. Nemojte biti pas.

Mačke imaju pravu ideju

Mačke su bolji uzor za sticanje pažnje javnosti i medija. Ko ne voli mačke, čak i kad ne dođu na poziv ili ostanu po strani kada pred njih postavite skupu igračku koju ste kupili za njih (hm, ovo je moj problem, ne vaš)?

Mačke samo svojim postojanjem dobijaju našu pažnju. Vaš brend može mnogo naučiti od mačke.

Mačke imaju strategiju. Imala sam mačka koji je ležao pored mene dok sam jela, gledajući okolo kao da ga najmanje na svijetu zanima što jedem komad ukusne tune. Onda bi se neodlučno protegao i kao slučajno spustio šapu na moj komad ribe. Pravi lov – šapa i u usta. To je pametni mačak.

Ako razmišljate strateški, možete dobiti pažnju medija. Ali morate biti lukavi kao Edgar – mačak – kradljivac ribe, a ne očajni kao Dingo pas. To znači da imate vremena za građenje odnosa sa medijima, a ne napadati ih sa neželjenim objavama. Morate posjećivati događaje da biste upoznali novinare.

Može biti frustrirajuće, ali morate ne raditi ništa i ponašati se kao da vam od njih ništa ne treba sve dok ne steknu povjerenje u vas. Možete im takođe biti od koristi povezujući ih sa drugim resursima. Postanite neprocjenjivi kao mačka i novinari će željeti da vas maze (ili da pišu o vama).

Kakav je vaš trenutni pristup?

Pogledajte vašu PR strategiju sada. Da li se više ponašate kao pas ili mačka? Ako ne dobijate rezultate, mogu se kladiti da ste u stvari kao pas. Uklonite očaj i uložite više napora u vašu strategiju, i dobićete što želite.

Izvor: http://www.cision.com/us/2016/06/when-it-comes-to-pr-be-like-a-cat-not-a-dog/

(1) Komentari
  1. Zanimljivo poredjenje, svidja mi se. Mozda je najbolje kombinovati obe strategije. Kada se veliki brend onda je mozda lakse biti macak, ali u vecini slucajeva potrebena je i neka doza agresivnosti i upornosti

Ostavite odgovor