Kako da zaista upoznate svoju publiku i kupce
Za početak moram biti gruba: ako ne znate koga pokušavate dotaći vašim marketingom, onda apsolutno nema svrhe da to uopšte i pokušavate. Nemojte džaba gubiti vrijeme.
Poznavanje vaše publike i potencijalnih kupaca – tipova ljudi koji će kupovati vaše proizvode i usluge . je ključ uspješnog marketinga. Morate znati ko su oni, šta vole i šta im se sviđa, gdje provode svoje online vrijeme, šta jedu za doručak… što im bolje poznajete demografiju, to će biti bolji rezultati.
Veliki rezultati, mali učinak
Ali, reći ćete, mi nemamo budžet za istraživanje tržišta. Šta da radimo?
Evo u čemu je poenta: naravno, velike korporacije troše mnogo novca na istraživanje tržišta, ali vi ne morate ako to niste planirali i stavili u budžet. Postoji mnogo prihvatljivih metoda koje će vam pomoći da bolje razumijete svoju publiku i time dođete do boljih rezultata.
Oslušnite društvene mreže
Jedna od najefikasnijih istraživačkih metoda je osluškivanje. Obraćanjem pažnje na ono što ljudi govore na društvenim mrežama, možete puno naučiti o ljudima do kojih pokušavate doprijeti. Evo nekoliko primjera šta sve možete naučiti:
Neko će na Twitteru napisati nešto negativno o vašem konkurentu (prilika za prodaju)
Hashtag iz vaše oblasti koji će vam pomoći da shvatite šta ljudi žele da znaju (prilika za blog tekst)
Ljudi govore o vašem brendu (prilika za povezivanje).
Jednostavno – samo slušanjem šta ljudi govore na društvenim mrežama možete bolje razumjeti svoju publiku. Takođe možete shvatiti koje društvene mreže su najaktivnije, pa onda sve svoje resurse i snage usmjeriti na njih.
Pošaljite istraživanje
Imate već odličnu bazu za istraživanje: postojeće kupce. Ako želite znati kako će reagovati na novi proizvod, koncept ili marketing kampanju, pitajte ih. Koristite alate za istraživanja poput Survey Monkey da ih pitate nekoliko pitanja i da dobijete uvid koji će voditi vaše planove sa te tačke.
Nekoliko savjeta:
Nemojte ih bombardovati sa pitanjima. Budite kratki koliko god možete biti.
Ponudite im nadoknadu: popust za kupovinu ili besplatni kupon za kupovinu.
Šaljite anketu na maksimalan mogući broj ljudi da biste dobili odgovarajuće rezultate.
Ništa ne može nadomjestiti standardnu komunikaciju za upoznavanje vaših kupaca. Odaberite njih nekoliko i sjedite sa njima uz kafu (može i virtuelna na Skype) i „posudite“ njihov mozak. Dajte im do znanja da želite razumjeti svoje tržište i da će njihovi odgovori pomoći da unaprijedite svoju kompaniju, a samim tim i proizvode koje oni koriste.
Pitajte:
Zašto su odabrali vaš brend?
Šta biste mogli učiniti da ga unaprijedite?
Šta najviše vole kod vaše kompanije?
Ne trebaju vam skupe fokus grupe da biste upoznali vašu publiku. Uz malo truda i analize, vaši kupci vam mogu dati sve detalje koji vam trebaju da biste unaprijedili svoj marketing.
Izvor: http://www.cision.com/us/2016/02/how-to-really-really-get-to-know-your-audience/