Kako fudbalski klubovi Premijer lige BiH koriste Internet i društvene mreže

Kako fudbalski klubovi Premijer lige BiH koriste Internet i društvene mreže

Prije par dana mi je palo na pamet da istražim kako društvene mreže koriste fudbalsko – nogometni klubovi u BiH. Bar ovi najbolji, što se takmiče u Premijer ligi. I moram priznati da je to istraživanje, iako jako kratko, meni bilo zanimljivo. Zašto?

Zato što se ispostavilo da se kvalitet i zvučnost imena preslikala i na upotrebu društvenih mreža. Što je klub poznatiji to su i njihove online prezentacije ažurnije i ljepše, a broj fanova veći. Ali evo, da ne pričam napamet, pogledajte i sami.

Web stranice

Premijer liga nam je sastavljena od 16 klubova i skoro svi imaju nekakvu web stranicu. Nema je NK Travnik (link ne radi), a OFK Gradina iz Srebrenika ima adresu na blogger.ba. Od njih 16 mogu reći da samo nekoliko klubova ima web stranicu koja liči na nešto. Svi ostali su loši, sa web stranicama na koje, da kojim slučajem i izađu u neko evropsko takmičenje, sigurno ne bi bili ponosni.

Najbolji su FK Željezničar http://fkzeljeznicar.ba/ i FK Sarajevo http://www.fcsarajevo.ba/ ,  nisu loši ni NK Široki Brijeg http://www.nk-sirokibrijeg.com/ , FK Borac http://www.fkborac.net/sajt/, FK Leotar http://www.fkleotar.com/  i FK Velež http://www.fkvelez.ba/ . Osrednji su HŠK Zrinjski http://www.hskzrinjski.ba/ , FK Slavija http://www.fkslavija.com/, FK Rudar http://rudarprijedor.com/  i NK Čelik http://web.nkcelik.ba/ . FK Olimpic http://www.olimpic.ba/cms/index.php?naslovnica , FK Radnik http://www.fkradnik.net/ , NK Zvijezda http://www.nkzvijezda.ba/ , NK Gošk http://nkgoskgabela.freshcreator.com/ , Nk Gradina http://nkgradina.blogger.ba/ i NK Travnik http://www.nk-travnik.com// bi trebali poraditi na svojim web prezentacijama.

Društvene mreže

Što se tiče društvenih mreža od svih su po kvalitetu nastupa drastično odskočili FK Željezničar i FK Sarajevo. U kompletu je online nastup Željezničara nešto bolji jer djeluje kompletniji i bolje osmišljen. Imaju i svoju online televiziju – na YouTubeu možete naći različite priloge koje sami snimaju i postavljaju. Osim Borca to su jedina 2 kluba koji imaju Twitter naloge i YouTube kanale, a Željezničar čak ima i Instagram profil. Zbog toga bih, premda imaju manje fanova na Facebooku i Twitteru, najbolju ocjenu za online nastup u Premijer ligi BiH ipak dala Željezničaru.

Facebook

facebook bih

Na slici gore imate prikaz naših premijerligaša na Facebooku. Samo 6 klubova ima zvanične Facebook stranice. Ja sam se vodila time da su zvanične one koje imaju link na web stranici kluba. Nije rijetkost da navijačke skupine pojedinih klubova imaju više fanova i bolje vođene stranice od zvaničnih.

Sarajevo je sa brojem fanova prešlo 40.000, a Željezničaru se bliži 30.000. Sljedeći je Borac sa nešto preko 5.500 fanova pa zatim Široki Brijeg sa skoro 5.000. Još su tu Čelik sa nepunih 2.000 i Leotar sa skoro 1.000, a svi ovi ostali klubovi nemaju Facebook stranicu.

Twitter

Na Twitteru FK Željezničar ima 1684 pratioca – https://twitter.com/fkzeljeznicar a FK Sarajevo 1905 https://twitter.com/FK_Sarajevo . Borac je treći klub sa Twitter profilom i ima 101 pratioca https://twitter.com/FKBoracBL . Zajedničko za sva 3 kluba jeste da oni prate samo 3-4 naloga. Naravno, ne pričaju ni sa kim, samo tvitaju onako za sebe.

YouTube

YouTube profil imaju ponovo samo Željezničar i Sarajevo. Klub sa Grbavice ima 28 objavljenih videa i 701 pretplatnika, a videa su pregledana skoro 63.000 puta. Za to vrijeme FK Sarajevo ima 38 videa i 269 pretplatnika, a ukupno su dostigli nešto preko 37.000 pregleda. Očito ova Željina televizija ima smisla i navijači vole da gledaju te priloge.

Instagram

Kako sam već rekla, jedino FK Željezničar ima profil na Instagramu uz postavljenih par fotkica http://instagram.com/fkzeljeznicar , uglavnom starijih. Vjerujem da je ovo super potez ali mu treba malo vremena da zaživi.

Nešto kao zaključak

Društvene mreže su dobar način za okupljanje navijača i komuniciranje sa njima. Šteta što ih naši klubovi ne koriste u većoj mjeri i na malo profesionalniji način. Ne treba tu neka velika pamet, ako ne znaju kako za početak neka pogledaju kako to rade Željezničar i Sarajevo. Činjenica, ni neke mnogo važnije stvari u tom našem fudbalu ne funkcionišu bolje pa je ova sumorna slika možda samo dobar odraz kompletnog stanja.

A na kraju malo poređenje naših najbolje ocijenjenih klubova sa po 2 najpoznatija iz susjednih država. Mislila sam da će situacija biti mnogo gora po nas, ali ispostavilo se da i nismo tako loši.

facebook region

twitter region

 

(9) Comments
  1. Hvala na pohvalama i objektivnim komentarima. Drago nam je kada neko naš rad prepozna.

    Mi smo Željini, Željo je naš!

  2. Uprava Željezničara sa Osimom na čelu zaista odlično radi svoj posao. Povukli su par odličnih poteza i konstantno napreduju. >Samo naprijed!<
    –Ljubav se zove imenom tvojim–

  3. Ne razumijem po cemu je zeljeznicar prvi ? Sarajevo je bolje u svakom pogledu , a niste ni gledali kanal FKSInfo ni njihovu stranicu , koja takodjer pripada nasem klubu i nasim navijacima , SRAMOTA !

    1. Da pojasnim – u tekstu se radi o ukupnom vođenju stranica i profila od strane kluba. Činjenica da Sarajevo ima više fanova, ali malo to kod Željezničara djeluje sređenije. Pišem samo iz ugla nekog ko se inače bavi vođenjem društvenih mreža i iz tog ugla sam i pisala tekst. Da ne bude zabune, ne navijam za Želju, nisam iz Sarajeva i iskreno – baš i ne volim fudbal 🙂

      Neka ovaj tekst posluži upravi Sarajeva da se malo potrude oko svojih stranica i (pošto već imaju više fanova) prestignu Želju 😉

  4. Uz duzno postovanje prema autorici teksta i pozitivnu namjeru da se bilo sta istrazuje, moram primijetiti da niz nelogicnosti. I sam sam navijac Zeljeznicara, ali Sarajevo je nazalost, makar trenutno, daleko ispred prema ukupnom marketinskom nastupu ukljucujuci i ove drustvene mreze o kojima se pokusalo govoriti. Broj clanova je valjda parametar kojim se treba voditi u istrazivanju, a Sarajevo je tu ispred, nazalost… : )

  5. Obzirom da voljeni FK Željezničar pratim na svim mogucim mjestima od stadiona do twittera, moram skrenuti paznju da je oficijelni profil na fb pokrenut prosle godine, a stari profil sa oko 50k fanova zatvoren, zbog pokretanja oficijelnog.

    Mi smo Željin, Željo je naš.

    1. Ispravka, stranica F. K. Željezničar je na par dana prije gašenja imala 64.000 lajkova, koju su ugasili (prijavili fb-ku kao neovlašteno korištenje imene F. K. Ž.) isti ovi koji danas uređivaju zvaničnu fb stranicu F. K. Željezničar.

Leave a Reply