Kako fudbalski / nogometni klubovi Premijer lige BiH koriste internet i društvene mreže – 2 godine kasnije

Kako fudbalski / nogometni klubovi Premijer lige BiH koriste internet i društvene mreže – 2 godine kasnije

U martu 2013. sam pisala tekst Kako fudbalski klubovi Premijer lige BiH koriste Internet i društvene mreže. Zanimalo me da li se i koliko situacija promijenila od tada, pa sam napravila novo istraživanje.

12 ekipa koje sam analizirala tada je i danas dio Premijer lige BiH. U njoj više nisu Leotar, Rudar, Gabela i Gradina, ali tu su 4 nove – FK Sloboda, NK Vitez, FK Drina i FK Mladost.

Kakve su web stranice fudbalskih / nogometnih klubova Premijer lige BiH

Premijer liga ima 16 klubova i skoro sve imaju web stranicu. Nema je FK Radnik iz Bijeljine (ili ne radi dok pišem tekst) http://www.fkradnik.net/ , i nema je FK Mladost iz Velike Obarske. FK Drina Zvornik svoju zvaničnu stranicu ima u formi bloga na http://fkdrinazv.blogspot.com/

Kao solidne bih mogla izdvojiti HŠK Zrinjski http://www.hskzrinjski.ba/, FK Željezničar http://fkzeljeznicar.ba/ i FK Sarajevo http://www.fcsarajevo.ba/bs/.

Sve ostale postoje  i uglavnom imaju standardne sadržaje. Vizuelno nisam ocjenjivala ali i tu bih izdvojila ove 3 prethodno pomenute. Ostatak web stranica možete pogledati u nastavku:

NK Široki Brijeg http://www.nk-sirokibrijeg.com/, FK Olimpik  http://www.olimpic.ba/, FK Borac http://www.fkborac.net/sajt/, FK Velež http://www.fkvelez.ba/, FK Slavija http://www.fkslavija.com/ (zadnji unos sadržaja iz oktobra prošle godine), NK Travnik http://www.nktravnik.ba/, NK Čelik http://www.nkcelik.ba/ (vrijeme kod njih stalo u maju prošle godine, od tad nema novih vijesti), NK Vitez http://www.nkvitez.com/ (zadnja vijest iz oktobra 2013. godine), FK Drina http://fkdrinazv.blogspot.com/, NK Zvijezda http://nkzvijezda.com/, FK Sloboda http://www.fksloboda.ba/.

Ja uvijek kažem da su web stranice na internetu naše adrese u online svijetu, nešto kao naša kuća u stvarnosti. Gledajući stranice klubova Premijer lige BiH čovjek ne može steći baš dobar utisak o čitavoj ligi. Odnos koji klubovi imaju prema svojim kućama na internetu je vjerovatno potpuno isti onakav kakav imaju prema klubu uopšte, tako da se iz svega puno može zaključiti o njima.

Kako fudbalski / nogometni klubovi Premijer lige BiH koriste društvene mreže

Kod analize društvenih mreža sam uzela u obzir samo profile do kojih sam mogla doći sa zvaničih stranica klubova, jer za sve ostale nemam potvrdu da su njihovi. Moguće da sam zbog toga nekog i propustila, a ako jesam javite mi u komentarima da napravim ispravku.

Klubove sam redala po trenutnom redoslijedu na tabeli, pa ako vam se redoslijed ne sviđa napadajte njih što loše igraju a ne mene 🙂

NK Široki Brijeg ima Facebook stranicu i na njoj 5.993 fana. 2013 su imali 4.487 fanova i izgleda da u ove dvije godine nisu posvećivali veliku pažnju komunikaciji na internetu.

FK Sarajevo je prisutno na dosta društvenih mreža. Facebook stranica ima trenutno 144.190 fanova (2013. su imali 41.180). Twitter profil prati 4.107 ljudi (2013. ga je pratilo 1907 ljudi). Oni prate samo njih 6 i ni sa kim ne komuniciraju. Imaju Instagram profil na kojem ih prati 2.382 ljudi i fino ga rade, osim što ne prate oni nikog. YouTube kanal im ima 1.897 pretplatnika (2013. su ih imali 269). Imaju čak i Google+ profil sa 60 pratilaca.

U suštini vrlo korektno osmišljeni profili i sadržaj na njima. Fali im samo mali više interakcije sa fanovima, odnosno navijačima i onda bi to sve bilo bez greške.

HŠK Zrinjski na web stranici nema nijedan link za društvene mreže.

FK Željezničar ima takođe dosta profila na društvenim mrežama. Facebook stranica ima 156.743 fana (2013. su ih imali 27.817). Twitter profil ima 3.564 pratioca (2013. su imali 1.684). Još uvijek oni prate samo 9 ljudi. Instagram profil im prati 1.560 ljudi i fino ga koriste. I oni imaju Google+ profil sa čak 107 pratilaca. YouTube kanal ima 1.621 pretplatnika (2013. imao 701).

Evidentno je da su im svi profili u porastu i da vode računa o svojoj komunikaciji na internetu koju priično sistematski rade.

FK Olimpic ima Facebook stranicu https://www.facebook.com/pages/FK-Olimpic-Sarajevo/708717115810901  sa 745 fanova.

FK Borac ima Facebook stranicu https://www.facebook.com/www.fkborac.net  sa 8.020 fanova (2013. ih imali 5.567), i Twitter profil sa 352 pratioca (2013. imali 101). Prate samo 3 i ne tvitaju baš često.

FK Velež na web stranici nema nijedan link za društvene mreže.

FK Slavija na web stranici nema nijedan link za društvene mreže.

NK Travnik ima Facebook stranicu https://www.facebook.com/NogometniKlubTravnik  sa 1.820.

NK Čelik ima Facebook stranicu https://www.facebook.com/NogometniKlubCelikZenica  sa 5.667 fanova (2013. imali 1.902). Međutim, zadnja objava im je iz juna prošle godine.

NK Vitez na Facebook stranici https://www.facebook.com/NkVitez ima 148 fanova i zadnja objava je iz septembra 2013. Imaju

FK Drina Zvornik na Facebook stranici https://www.facebook.com/fk.drina.zvornik  ima 2.843 fana i solidnu aktivnost i sadržaj.

NK Zvijezda Gradačac ima 1.254 fana na svojoj Facebook stranici https://www.facebook.com/nkzvijezda

FK Sloboda Tuzla na svojoj Facebook stranici https://www.facebook.com/FKSlobodaTuzla ima 40.730 fanova

FK Radnik –web stranica nije u funkciji

FK Mladost Velika Obarska – nisam našla web stranicu

U suštini, stanje se nije puno popravilo za ove 2 godine, osim za klubove koji su internet komunikaciju shvatili ozbiljno i tako joj i pristupili. Ne pratim fudbal pa ne znam kakvi su u tom svom poslu, ali se iskreno nadam da bar bolje igraju nego što se bave internetom.

Uostalom, grafikon ispod dovoljno govori sam za sebe.

fbpremijer

Na kraju moram spomenuti i krovnu kuću BiH fudbala – Nogometni/fudbalski savez Bosne i Hercegovine. Web stranica je onako, solidna, mada bih ja lično tu voljela vidjeti puno više informacija. Konkretno mi je neka logika da ovdje budu i sve informacije o klubovima i igračima koji se takmiče u BiH, ali za sada na primjer toga nema.

Facebook stranica na https://www.facebook.com/nfsbih ima 12.311 fanova i ima redovnu komunikaciju. Vjerujem da će ovaj broj rasti.

Twitter profil https://twitter.com/NFSBiH ima 33.658 pratilaca dok oni sami prate 62. Nisu redovni u smislu da su svaki dan tu, ali se drže u nekom ustaljenom ritmu i moguće da će to i rasti. Imaju i YouTube kanal https://www.youtube.com/user/BosniaFootballNFSBIH/about sa 1.863 pretplatnika, što je sasvim solidno.

U nastavku možete pogledati galeriju web stranica snimljenih 21.1.2015.

 

 

 

Ostavite odgovor