Kako priznati grešku i ispraviti je?

Kako priznati grešku i ispraviti je?

U ljubavi možete sebi dopustiti greške i možda izbjeći izvinjavanje, ali u organizacijama i poslu,  tom nema mjesta. Ko radi taj i griješi, a ko griješi mora to ispraviti na najbolji mogući način. Ako radite u PR sektoru, onda znate o čemu govorimo – greške se dešavaju, bitno je na kraju dana izaći kao pobjednik.

Pepsi. Adidas. Bijela kuća. Mali prave male greške, veliki velike. Svi rade i svi griješe, to barem nije ništa novo. Iako možda mislite da ste već pročitali dovoljno o temi, ipak razmislite još jednom i fokusirajte se na bitnost izvinjavanja za urađeno. Kao agencija, vi predstavljate glavnu liniju komunikacije između klijenta i javnosti i stvarate strategiju za svaki potencijalni scenario a jedan od takvih je i pristojno izvinjenje. Odmjereno, smisleno i efikasno, a ne bilo kakvo izvinjenje.

Loše osmišljeno izvinjenje može napraviti više štete od prvobitno učinjene greške i u posljednje vrijeme smo svjedoci loših poteza i još gorih pokušaja da se greška ispravi.

Šta ustvari čini jedno izvinjenje dovoljno dobrim da ga javnost prihvati?

  • Tajming, odnosno brzina reagovanja

Ako je greška napravljena, treba reagovati. I to čim prije. Društvene mreže uslovljavaju svako dešavanje, vijesti se šire brzinom svjetlosti i ne možete više sebi dopustiti sate i dane da osmislite novu PR strategiju ako plan A nije uspio, morate imati plan B – instant.

  • Iskrenost

Iako lakše, poricanje nije rješenje. Ljudi se u situacijama kad shvate da su pogriješili i da su u tom uhvaćeni prečesto posežu za opcijom poricanja, kao davljenik za slamku. Iako laka za manipulaciju, javnost je i dalje u stanju da prepozna pravu iskrenost i empatiju od one lažne i isforsirane zato je jako bitno da svako ispravljanje greške sadrži upravo to.

  • Lična odgovornost

Ako ste direktno krivi za nešto – priznajte, nemojte pokušavati prebaciti lopticu na nekog drugog već stanite iza onog što ste uradili, pa i kad pogriješite. Ljudi cijene i uvijek će cijeniti iskreno i direktno priznanje.

  • Jednostavnost

Nema potreba za upotrebom književnog jezika i komplikovanih izraza, jednostavan, ljudski govor će biti sasvim dovoljan da oni kojima se obraćaju shvate bitnost i iskrenst upućenih riječi.

  • Objašnjenje

Objasnite šta se tačno desilo, kako je do greške došlo i šta po tom pitanju može da se uradi. Nekad je upravo temeljno objašenjenje ključ rješavanja problema.

Izvor: https://www.ragan.com/PublicRelations/Articles/52704.aspx

Leave a Reply