Kako zaposliti konsultanta za društvene medije
Bez obzira na vrstu posla kojim se bavite, vjerujemo da ste razmišljali o tom da li vam trebaju društvene mreže za promociju i šta sa njima možete ili ne možete postići. Možda ste i sami pokušavali uraditi nešto ali to nije davalo nikakve efekte i bilo je bez ikakvog rezultata pa ste ipak odlučili da je vrijeme da se obratite nekom ko to zna da radi. Ali, ako već sami niste uspjeli onda je očigledno da se u to ne razumijete a ako se ne razumijete, kako ćete najbolje prepoznati ko može da vam pomogne?
Stvari na koje biste trebali obratiti pažnju prije nego se uputite u proces potrage konsultanta u svijetu digitalnog marketinga;
Definišite svoje ciljeve – prije nego se upustite u proces potrage, odredite sami svoje ciljeve. Morate imati jasnu sliku u glavi šta je ono što želite i koji efekat želite postići i imajte na umu da vam društvene mreže ne bi trebale biti opcija samo jer su popularne već jer korištenjem istih možete poboljšati svoj posao. Da li je to povećanje broja posjeta na web stranicu, stvaranje nove publike, potencijalni klijenti ili nešto četvrto, to morate jasno odrediti jer ćete sebi olakšati posao potrage a osoba koju unajmite može efikasnije da obavlja svoje zadatke.
Kojim se poslom bavite? – Kao što ne možemo svi da radimo sve, tako ni sve društvene mreže ne mogu da se iskoriste za svaki posao. Različiti su ljudi, korisnici, način komunikacije, poslovanje i interesi a postoji toliko različitih platformi i načina koji mogu biti iskorišteni… LinkedIn je poslovna mreža, mjesto gdje možete tražiti ili nuditi posao, ili potencijalne klijente i saradnike dok su Facebook i Instagram intimniji i na njima možete više da se fokusirate na predstavljanje i prodaju. Twitter je potpuno druga priča, on služi u svrhu podrške klijentima i mušterijama a zbog brzine protoka informacija… Jasno definišite šta želite postići i primjenite to.
Koja je vaša fokus grupa? Imate li publiku? Ko su oni? Šta je sadržaj koji bi odgovarao toj vrsti publike? Jasno definisanje publike i otkrivanje njihovih motiva i šta je ono što ih inspiriše da svoje slobodno vrijeme provode baš tu na tom mjestu na Internetu je ključno i za određivanje koja društvena mreža najviše odgovara vašem poslu. Postoje različiti načini na osnovu kojih možete da prepoznate šta je ono što vaša trenutna publika voli, da li su potencijalni klijenti, da li želite nastaviti ili mijenjati smjer svog poslovanja.
Istražite svoju konkurenciju – Bez obzira da li ste najbolji u tom što radite ili tek počinjete, morate znati nešto i o ljudima koji se bave istim ili sličnim poslom, šta i kako oni koriste, da li bi vas to privuklo, da li izaziva reakciju koju i vi želite postići i na osnovu vidljivih grešaka i dobrih poteza formirajte svoj dugoročni plan za djelovanje na društvenim mrežama. Istraživanje i dobra priprema terena su vaše prednosti ako tek počinjete.
Koliko imate novca? Novac je jedna od najbitnijih stavki pri planiranju, jer možete imati sve odrađeno kako treba ali ako ne raspolažete budžetom koji će sve to da pokrije, uzaludno ste se trudili. Razmislite da li vam i koji alati trebaju, koliko ćete ulagati u oglašavanje, na koji način, koliko često i gdje… Da li postoje neki alati koji će vam biti potrebni a nisu besplatni? Sve su ovo pitanja koja biste sebi trebali postaviti. Guglajte, Google sve zna i ima informacije koje vam mogu biti od koristi. Ono što vam odmah možemo reći je, da biste zaradili novac morate ga i uložiti. Istraživanja pokazuju da su se budžeti kompanija uvećali od 13 do 19% a u svrhe ulaganja u oglašavanje i to pretežno u digitalni marketing. Uvijek i u svemu možete „proći jeftinije“ ali pripazite se i onog da najjeftinije opciju na kraju dana budu najskuplje. Uvijek možete kao konsultanta da zaposlite frilensera i izbjegnete troškove plaćanja osobe koja će vam voditi cijelu online priču, ali da li je to zaista rješenje?
Zašto vam je potreban konsultant? Koliko znate i možete sami? Jeste lo sigurni da vam treba puno radno vrijeme? Ili možda povremeno? Znate li šta konsultanti za digitalni marketing i društvene mreže mogu i trebaju da znaju? Društvene mreže nisu samo postavljanje vijesti i fotografije s vremena na vrijeme, osobe koje se bave tim studiozno pristupaju kreiranju sadržaja i stvaraju ga na osnovu odgovora na sva pitanja postavljena prethodno u tekstu. Ljudi koji se bave digitalnim marketingom a naročito iz oblasti društvenih mreža uz pravi imput informacija mogu da naprave veliku stvar i ogroman posao ali isto tako uz pogrešne informacije koje dobiju mogu vas navesti na to da više nikad ne poželite da se neko bavi tim poslom kad ste vi u pitanju. Informisanje i dobra priprema su ključan korak u svakom pa tako i u ovom poslu. Ako se već sad pitate koliko će sve to da košta, odmah da vam kažemo – poprilično! Zavisi koliko ste procijenili da vam taj vid marketinga zaista treba, da li može da pomogne i koliko ozbiljno pristupate tom. Zavisi i od stručnosti osobe koju planirate zaposliti – ne možete očekivati da osoba sa dugogodišnjim agencijskim iskustvom naplaćuje svoje usluge kao i frilineseri koji su počeli tim da se bave prije tri mjeseca i nakon dva odslušana online kursa. Zapamtite i da ne plaćate samo rad osobe već je potrebno odvojiti i dodatna sredstva a koja ne ulaze u troškove isplate plate – tu su i alati koji su potrebni a nisu svi besplatni ali i budžet za oglašavanje – nema reklame bez uloženog novca.
Kakva osoba vam treba i gdje da je pronađete? Kao što smo već i spomenuli, aktivni korisnici društvenih mreža nisu i eksperti za iste i ne mogu baš svi da se bave takvim poslom… Da, postoje ljudi koji veliki dio vremena provode na društvenim mrežama i dosta toga o njima znaju ali to ih svakako ne čini kvalifikovanim za obavljanje poslova savjetovanja za digitalni i mrežni marketing. Još jedan u nizu savjeta pri potrazi za pravom osobom je i da se ne tražite na samom početku eksperte i velika imena velikih agencija. Birajte manje ali provjerene agencije i lica koja se bave tim, nekog ko će vam na samom početku obezbijediti pravu platformu tako što će posvetiti dovoljno vremena i pažnje u stvaranje kako platforme tako i sadržaja i koncepta za anredni period. Velike agencije će uraditi dobar ali ne i dovoljno posvećen posao pa vam zbog tog i savjetujemo nekog sa manjim obimom i zaduženjima ali svakako nekog sa iskustvom. Prethodna iskustva i preporuke su vodilja, držite se toga više nego li preporuka za velike i skupe. Osoba koju zadužite da se bavi poslovima digitalnog i mrežnog marketinga mora da zna sve o vama i vašem poslovanju, da raspolaže informacijama koje će da kombinuje se onim podacima koje im pružite i da na osnovu svega napravi dobru platformu koja je okrenuta ka ostvarenju ciljeva koje ste vi zadali. Osoba koja će to da radi i njene osobine su jednako bitne kao i vještine i u ovom slučaju treba vam neko posvećen, kreativan, neko sa razvijenom empatijom ali i prilagodljiv različitim načinima rada. Ovaj posao zna biti stresan pa vam treba neko i ko dobro podnosi stres i ne reaguje hladne glave. Pozitivan stav prema životu je i pozitivan stav prema poslu – nemojte to zaboraviti!
Ok, sad kad smo vam rekli šta je ono što biste vi kao neko ko zapošljava trebali pripremiti i kad smo vam barem donekle pokušali približiti šta je najbolji pristup kad je u pitanju vođenje i savjetovanje o oglašavanju na društvenim mrežama nadamo se da vam je barem malo jasnija slika osobe koja će se dobro uklopiti u postojeći tim? Prilikom intervjua, vodite računa da pitate dovoljno o iskustvu, stručnosti, planovima za budućnost ali i o odnosu sa ljudima koji su jako bitni kad dovodite nekog novog u tim. Još ostaje da odredite budžet i koliko ste spremni nekog platiti a koliko još dodatno uložiti u promotivne aktivnosti i proces selekcije kandidata za novo radno mjesto može da počne!
Srećno!
Izvor: https://wegrowth.com/hire-social-media-marketing-consultant/