Kakve veze imaju ljubavni klišei sa PR-om?
Pročitah juče zanimljiv tekst o klišeima o ljubavi i izlascima (5 dating clichés, applied to PR) koji se mogu primijeniti na svijet PR-a, pa me to inspirisalo da napišem neku vrstu svog osvrta na njih.
Niko te neće voljeti dok ne budeš volio sam sebe
Ovo je stvarno kliše koji ćete čuti i pročitati u svakoj knjizi ili govoru koji se bavi temama samorazvoja i napretka. Međutim, valjda je to upravo sudbina svih klišea – ljudi ih čuju i slože se sa njima, a onda na njih zaborave i uopšte ih ne primjenjuju. Zbog toga onda i imamo situacije da takve stvari “ne rade” jer – neće same od sebe da rade.
Da, definitivno ćete jako teško naći ljubav svog života i nekoga da vas voli ako prvo ne budete voljeli sami sebe. Ako ne vjerujete u to zapitajte se – ako vi ne volite sami sebe, zašto bi vas volio neko drugi? Jer vi sebe sami najbolje poznajete i ako ne nalazite da u vama ima nešto vrijedno ljubavi onda teško da će je vidjeti i pronaći i neko drugi.
Kako ovo možemo primijeniti na naš posao? U pronalaženju onih koji će voljeti vaš brend, naravno. Da biste njih pronašli, da bi vas ljudi (kupci i klijenti) voljeli, morate prvo vi sami voljeti sebe. U prevodu, moraju vas prvo voljeti vaši zaposleni, te svi oni koji su dio vašeg brenda, da bi mogli inspirisati druge i širiti tu svoju ljubav.
Primjer – ako radite u Coca Coli a pijete Pepsi, teško da ćete nekoga uvjeriti u svoju ljubav. Jeste kliše, ali definitivno ima smisla. Pogledajte oko sebe pa ćete vidjeti i sami.
Morate više izlaziti
Kaže u tekstu da niko neće pronaći ljubav svog života sjedeći kod kuće i gledajući filmove. Ista stvar je sa pronalaženjem fanova. Kompanije danas treba da se povezuju sa fanovima na svim mjestima na kojima to mogu – na društvenim mrežama, specijalizovanim događajima, sajmovima i svim ostalim javnim događajima na kojima postoji prilika za to. Jer nikad ne znate gdje će se desiti taj značajni klik između kompanije i fana.
Puno je riba u moru
Ko ovo nije čuo kao savjet bar jednom u životu taj vjerovatno nikad nije bio u onoj ružnoj fazi nakon prekida veze kad imaš osjećaj da… bolje da ne opisujem, znate svi. E sad, kakve to veze ima sa brendom? Velike, jer u suštini svaki brend ima problem pronalaženja prave publike, to jest onog pravog za sebe. I upravo zbog tog prevelikog izbora mora stalno tražiti, a kad ga nađe raditi na tome da sa njim, odnosno sa tom svojom ciljanom publikom, ostvari iskrenu i značajnu vezu.
Čekaj 3 dana prije prvog poziva
I ovo smo vjerovatno svi doživjeli i činjenica je – možeš biti ili previše dostupan ili suviše zatvoren. Identična stvar se dešava kod uspostavljanja veze sa novinarima. Poziv samo dan nakon slanja emaila može biti previše napadan jer novinar možda nije još uvijek imao vremena da pročita email. Zbog toga treba ipak sačekati malo prije tog poziva.
Sve se dešava sa razlogom
Nakon ružnog prekida svi će vam govoriti kako se sve u životu dešava sa razlogom. I u suštini je to istina, ma koliko u određenom momentu zvučala grubo. U odnosima sa javnošću se takođe sve stvari dešavaju s razlogom, samo je potrebno taj razlog i pronaći. Klijentima se ne sviđaju uvijek ideje koje im se nude, pa zbog toga treba stalno mijenjati strategije i taktiku dok se ne dođe do onih pravih.
Imate li vi neke životne klišee koji se mogu primijeniti na odnose s javnošću?