Konkurencija je nešto najbolje što nam se može desiti
Želimo biti PRvi, jedini i najbolji -> kako u poslu tako i u PRivatnom životu. Teško podnosimo poraze i činjenicu da je neko uspješniji od nas i efektivnije realizuje ideje kojih smo se možda i mi nekad sjetili.
Gadne ljudske osobine, zar ne?
Realno gledajući, konkurencija je nešto najbolje što nam se može desiti. Drugi imaju mogućnost da upoređuju, mi podsticaj da radimo na sebi i da se dodatno trudimo da budemo bolji i ako smo kvalitetni onda se nemamo čega plašiti.
Zategnuti odnosi konkurentskih firmi su česte pojave iako se voli istaći da je konkurencija zdrava, dobra i pozitivna. Nažalost, u skoro svim branšama odnosi između konkurentskih firmi nisu uvijek u okviru “fair play”-a, pa tako i u advertajzingu i PR-u. Korisnije bi bilo da našu energiju trošimo na uređenje industrije koja u poređenju sa zemljama u regiji, željeli mi to priznati ili ne, zaostaje.
Ali ako se izmaknemo iz svojih okvira i posmatramo postojanje konkurencije iz drugog ugla shvatit ćemo da je to zaista pozitivno i da može da bude veoma poticajno i korisno za razvoj naše firme.
Promjenom navika potrošača, njihovih potreba i želja mijenja se i industrija. Potrošači sve jasnije znaju šta žele, imaju mogućnost da to traže i dobiju i što je najbitnije za njih imaju mogućnost da na jednostavan, brz i jeftin način istraže šta im se sve nudi. Potrošači danas imaju opcije i informacije i pomoću samo jednog “klika” mogu da provjere vašu kompaniju, uslugu i ponudu i da vas uporede sa konkurencijom iz vaseg grada, države ili regije.
Nigdje više niste ni jedni ni prvi. Sve je već viđeno i ponuđeno ali imate prostora da radite na onome što je najvažnije -> da budete NAJBOLJI.
Upravo činjenica da je vaša konkurencija sve vidljivija i aktivnija je PRilika za vas da dodatno ulažete u sebe i svoje znanje, da kroz kvalitet i pouzdanost dokažete svojim klijentima, kupcima i potrošačima da osluškujete njihove potrebe i da dajete više nego što očekuju. Kriza ili kako je neki vole nazvati “nova normalna situacija” je dodatno otvorila prostor za sve one kompanije koje su shvatile da se moraju prilagoditi novim uslovima, da svojim klijentima i kupcima trebaju ponuditi VIŠE nego prije i da moraju biti bolji nego ikada ako žele zadržati svoju poziciju na tržištu.
PRobati i konkurenciju
Naravno da nije jednostavno ako vaš dugogodišnji klijent počne saradnju sa drugom agencijom ili se odluči za drugog partnera. Često to doživljavamo kao poraz. Ali ako ste bili kvalitetan partner koji je zaista pružao vrhunske usluge svom klijentu onda je dobro da nakon određenog vremena proba saradnju i sa drugim partnerima jer jedino tako može da uporedi vaš rad i da shvati koliko ste zaista doprinosili ostvarivanju dobrih rezultata. U tim slučajevima se klijenti uglavnom vraćaju svojim dugogodišnjim partnerima. Naravno, preduslov za pozitivan ishod za vas je da ste zaista bili kvalitetni.
U slučaju da klijent pronađe novog partnera i bude zadovoljan promjenom agencije znači da trebate preispitati vaš odnos prema saradnji i pronaći gdje niste uspjeli ostvariti zajedničke interese sa klijentom. Ali i taj ishod je pozitivan jer ste u tom slučaju učinili veoma profesionalan korak i vaš klijent je pronašao partnera koji će njemu biti adekvatnija podrška u daljem radu.
5 razloga zbog čega je konkurencija dobra
- Klijenti mogu da uporede vaš rad sa drugima i ako ste zaista kvalitetni više će vas cijeniti
- Nemate više vremena da uživate u staroj slavi! Uvijek morate raditi na sebi da budete bolji od drugih!
- Klijenti, kupci i potrošači više nego ikada imaju IZBOR, informacije i opcije
- Građenje dugoročnih dobrih odnosa i povjerenja je cjenjenije nego ikada -> opstaju samo oni koji zaista vrijede!
- Kvalitet, sadržaj i suština u svakom zajedničkom radu su postavljeni na PRvo mjesto!
Upravo zbog svih navedenih razloga je korisnije za nas da manje razmišljamo o konkurenciji i da trošimo energiju analizirajući njihove korake nego da svu svoju pažnju usmjerimo na vlastiti razvoj i unapređenje kvalitete usluga kako bi vrhunskim radom osigurali prvu poziciju na tržištu.
(0) Comments
Miloš Grujić
Super tekst! Edukativan, zanimljiv i sve je kako treba. Mnogo korisnih stvari na malo prostora. Svaka čast!
Selma Karadža
Mislim da je u ovom slučaju najveći problem svladati lični ego koji se prenese na auru poslovanja osobe. Ako je neko cinik i zlobnik privatno, nikada neće moći svladati moć pozitivnog pristupa konkurenciji.
S druge strane, mislim da se ovi savjeti i zapažanja jako dobro mogu prenijeti i na vlastiti život i pozicioniranje u društvu u odnosu na druge. Dobar post 🙂
Sasa Stjepanovic
Sve kako bi trebalo da bude… A sta cemo sa klijentima, ili jos gore, agencijama koje rade na drugaciji nacin? Neobrazovani i nesposobni otimaju mjesto kadrima i ucenima, citavo drustvo izdjeljeno je u grupe koje se uzajamno podrzavaju rodbinskim, kumovskim, plemenskim, partijskim vezama, a sve drugo sto nije u tom orijentalnom klupcetu ti meni ja tebi, bezobzirno se gura u stranu. Pa nam sve lici na neki rasireni prostor, privremeni zbijeg, Wild West na koji se sjurila kaza i prikaza da sto prije zauzme sto bolje mjesto pa najbeskrupulozniji a ne najsposobniji zauzimaju najvisa.
Muris
Odličan tekst. Bez konkurencije nema dokazivanja, a bez dokazivanja nema razvoja i posla. Zato za sina jedinca, onog bez konkurencija u braći i sestrama, kažemo (obično) da je malko razmažen odnosno monopolista 😀
Dario Kreštalica
Izvrstan članak. Realan i jednostavan.
Jedino s čime se ne slažem je napisano:
“da budete NAJBOLJI.”
Naime, želim reći da nitko pored velike konkurencije ne može bit najbolji nego samo “među najboljima”. I to je poanta jer kazat da smo najbolji to je vrlo relativna stvar i nerealna izjava.
Klijenti su oni koji nas okarakterišu kao najbolje a pošto klijenti imaju različita mišljenja kad se radi o konkurenciji tj. vecem izboru ponuđača, moramo zaključit da smo za nekoga nejbolji a za nekoga na drugom, trecem, ili petom mjestu i tako uzimamo neki prosjek … pa možemo reći da smo “MEĐU NAJBOLJIMA”.
Možda ovo nije nekome bitno ali je bitno ako želimo realno postavit stvari bez prevelikog egoizma i ponosa koji vodi u propast kad tad.
Kemal Kostrebic
Globalni uspjeh talijanskih cipela, mode i namještaja potiče od dvije od pet Porterovih sila koje oblikuju strategoju – zahtjevnih kupaca i žestoke konkurencije. Znači, ako uspiješ talijanu prodati cipele, možeš prodati bilo kome na svijetu.