Kriza i agencije
Prije nekoliko mjeseci smo svi pomislil, i kako je svjetska ekonomska kriza (iako ne volim taj termin, u nastavku će to ipak biti SEKA) o kojoj smo slušali i koja je i neke od nas dobro uzdrmala, konačno negdje otišla, preselila ili odlepršala.
Pomislili smo, da su problemi sa kašnjenjem u plaćanju prošlost, da se spremaju novi “pitchevi” i nove narudžbe, da će se Klijenti odlučiti za nove kampanje i da idu bolji dani.
Ipak, malo smo se svi preračunali, jer će se ispostaviti da je ono, baš kao u vicu, da “ništa ne uspijeva u Bosni pa neće ni kriza”, bilo donekle tačno. Ali donekle, jer kod nas u stvari ta SEKA nije ni stigla, samo je malo provirila, što je bilo dovoljno za mali HAOS. Vidjela je SEKA da u jadu i bijedi nema mnogo toga za poharati, preskočila Bosnu pa otišla u bogatije zemlje i ljepše turističke destinacije, poput Grčke i tamo sada uživa u vrelim ljetnim danima.
A Bosna???
Pa Bosna je idealna za zime, tradiciju imamo, Olimpijadom se dičimo, pa će i SEKA kod nas već od novembra na zasluženo zimovanje. Problem je što vjerujem da će joj se dopasti, pa će čak dvije zime provesti u Bosni. U prevodu, vjerujem da će kriza tek od ove jeseni da uzdrma Bosnu, da nas tek od novembra čekaju problemi i da nama tek predstoje dvije godine borbe za opstanak, te da verzija bosanskog Live Survivora tek počinje.
Svi ćemo bez izuzetka biti učesnici u tom rjialitiju, jer živimo u zemlji u kojoj nema plana i programa privrednog oporavka, u kojoj svi izdašno finansiramo preglomazni državni administrativni aparat, glasno ćutimo na transparente pojave korupcije i kriminala, kritikujemo samo za kafanskim stolom i zatvorenim kancelarijama i saučestvujemo u nekoj vrsti “zločina nad privredom i branšom”. Nećemo se ni oporaviti od ovih izbora ( a neki ni opariti ), a već će nam pripremati nove izbore, a opet nigdje nema priče o privredi i poslu.
Šta agencije da rade u krizi?
U zavisnosti od profita, koji su prethodnih godina agencije ostvarivale i ostavljale na stranu, bilo bi lijepo da ponešto povrate na račun firme. Ko je mogao da spremi “štek” sada mu je lakše.
Iako šteka nije bilo, strategija Prajma na početku krize ,prije 18 mjeseci, je bila sačuvati ljude i radna mjesta i ne smanjivati plate i do sada smo u tome bili uspješni. Najskuplja investicija za agenciju je stvaranje kadrova i očuvanje najvrijednijeg svog resursa , odnosno ljudi. To mora biti prioritet, pa kriza ne bi trebala da bude povod za “hladnokrvno” rezanje radnih mjesta, jer su po tome i ljudi trošak a ne resurs.
Ipak i agencije, posebno one sa više od dvadeset zaposlenih, počinju da postaju slične velikim sistemima, pa postaju pomalo neproduktivne, spore i teško prave neophodne rezove i promjene. (o tome će drugi pisati).
Da skratim, mislim da nas SEKA tek planira posjetiti i da je vrijeme da joj spremimo lijep doček ,jer je gostoljubivost osobina koja većinu nas u BiH posebno krasi .
Kako? Lako!
Novim idejama, novim projektima, inovativnim i proaktivnim pristupom, brigom za zaposlene i zajednicu, odgovornim odnosom prem klijentima , fer i korektnim odnosom prema kolegama iz branše. Lako, zar ne?
Počnite s pripremama na vrijeme i pripremite se za kaficu sa SEKOM.