Lično vs privatno u odnosima s javnošću i društvenim medijima
Piše: Courtney Lukitsch za cision.com
Kako digital i društvene mreže nastavljaju sa zamagljivanjem linija između javnog i privatnog života pojedinca, i kako se krećemo prema svijetu u kojem je spajanje ova dva segmenta neizbježno, ključno je za nas da razumijemo razliku između onog što je privatno i šta je lično, ali javno.
Mi se sigurno ne ponašamo na isti način kod kuće u svoje slobodno vrijeme kao što bismo se ponašali u kancelariji ili na poslovnom sastanku, tako da nije iznenađenje da moramo napraviti razliku između ova dva života in a društvenim medijima. Otvaranjem diskusije na ovu temu rasvijetlićemo obe strane ovog “problema”.
Tradicionalno, “privatno” se definiše kao nešto što je namijenjeno jednoj osobi ili neposrednoj grupi ljudi. Ali, mi smo kao društvo izokrenuli i transformisali šta privatno zaista znači.
Pogledajte samo na trenutak skore predsjedničke izbore u Americi ili dnevne ključne vijesti iz svijeta zabave i vidjećete da je lično vs privatno debata u punom zamahu.
Sa otkrićima visoko osjetljivih i navodno “privatnih” emailova, Twitter poruka, direktnih poruka na Facebooku i Gmailu, da ne spominjemo Instagram fotogradije i hashtagove, reputacije se stvaraju i gube.
Imperativ digitalnog bontona
Brzi tvit ili Facebook post može dostići puno više od predviđenih 140 karaktera, stvarajući potrebu za diskrecijom korisnika koji objavljuju osjetljive teme.
Naravno, PR profesionalci su odavno trenirani da budu svjesni posljedica nenamjernih primalaca kritičnih informacija i oni znaju kako savjetovati klijente da se ne uključuju u izlizane “off the record” rasprave.
Ukratko: ako ne želite da to vidite objavljeno u medijima, ne govorite to. To je prvo pravilo treninga za medije.
Ali besplatno-za-sve atmosfera na internetu ohrabruje profesionalce da zamagle odnos između društvenih medija i profesionalnih težnji i da kreiraju zanimljivu dilemu na ulasku u 2017. Godinu.
Kako TechCrunch savjetuje, ako postoji zabrinutost da će informacije naštetiti vašoj reputaciji zbog neželjene publike, koristite drugu platform da to saopštite.
Ili još bolje, usvojite “pravila digitala”.
Razmislite o najprivlačnijoj strain društvenih mreža: instant zadovoljstvo koje dobijemo odmah nakon objave. Biti u mogućnosti da podijelimo svoje misli brzo i lako sa ljudima koji nas prate je prelijepa stvar i u mogućnosti da vas prate u cijelom svijetu.
Prema Fox Business News, milenijalsi koji će činiti 75% radne snage do 2025 – ovako najčešće koriste društvene mreže. Problem je što ovakva rutina ažuriranja koju nude svojim pratiocima (željenim ili ne) može biti izvor ranjivosti, jednako kao i instant zadovoljstva.
Postoji stara poslovica koja kaže – nadaj se najboljem, očekuj najgore. Veoma je moguće da neće biti posljedica zbog objave koju ste postavili, ali uvijek postoji i neočekivano, a šanse su na strani pripremljenih.
Dok postoje alati za popravljanje reputacije koji omogućavaju brisanje starih fotografija online, linkova i spominjanja, društvene mreže su omogućile da publika mnogo lakše otkrije, podijeli i pojača štetu bilo kojeg pogrešnog koraka. Da ne pominjemo, bez obzira da li je nešto obrisano ili sakriveno, čovjeku je dovoljno da nešto vidi samo jednom i da na osnovu toga stekne trajni utisak.
Zbog ovoga, modifikovanje ponašanje može biti jedini način kojem treba težiti.
Prednosti odgovornog šerovanja
Na dnevnoj osnovi svjetski PR praktičari uživaju u tome da vide svoje klijente u medijima, nakon pažljivog planiranja, strategije i nadzora. Takođe poznajemo i onu suprotnu stranu kada neko (kolega ili klijent) kaže previše i onda ispašta posljedice u medijima.
Ovo iskustvo može biti razlog zašto, kako „PR Moment“ tvrdi, oni koji rade u marketingu, odnosima s javnošću i promociji, češće spoje svoj online i offline život, a takođe su i vještiji u održavanju perspektive koja predstavlja oba aspekta. Kada živite unutar industrije u kojoj se ohrabruje dijeljenje svega i to vam postane rutina kao jutarnja kafa, preklapanje svega se obavezno dogodi.
U svakom slučaju, koristi odgovornog dijeljenja o ličnom životu su protežu iznad komunikacijske industrije. Kako Harvard Business Review piše, 60% menadžera kod zapošljavanja koriste društvene mreže uz profesionalne reference kao provjeru kod zapošljavanja.
U ovom i drugim slučajevima, dijeljenje ideja, fotografija, kontakata, mogućnosti umrežavanja i postignuća mogu prije popraviti nego ukaljati ugled.
Ako ste ponosni na nešto što se dešava u vašem profesionalnom životu, izbor da to podijelite sa svojim ličnim pratiocima govori o kvalitetu vašeg rada. Takođe dodaje vrijednost i brendu kojeg predstvaljate.
Društvene mreže mogu biti velika prednost kod sticanja vidljivosti, čak i globalno. Takođe može pokrenuti poslovanje naprijed, ako se radi kako treba.
Krećući se naprijed, moramo sami ploviti vodama ličnih i privatnih značenja putem društvenih mreža uz puno pažnje. Diskrecija i pažnja se mora posvetiti tamo gdje se dijele informacije sa našom mrežom.
Dva puta razmislite o sadržaju koji postvaljate u cyber prostor, birajte i definišite šta je to što je odgovarajuće za vaš privatni vs lični život i na kraju, budite svjesni svoje publike uvijek.
Izvor: http://www.cision.com/us/2016/11/personal-versus-private-in-pr-and-social-media/