Moć vizualizacije
U posljednjem aktuelnom izvještaju o radu The New York Times je analizirao stanje u kom se nalaze sa naglaskom na ispitivanje pozicije u svijetu digitalnih medija. Jedna od glavnih teza i zaključaka je bila da „novinarstvo mora da prati nove trendove i učestvuju u stvaranju istih kod čitalaca“. Ali, šta je ključno u ovom? Šta prvo uraditi?
Izdavači širom svijeta veliki dio budžeta ulažu u stvaranje zanimljivog, vizualno privlačnog sadržaja koji će povećati njihovu vidljivost na velikoj internetskoj platformi prepunoj svega. Stvoriti zanimljiv sadržaj ili izvještavati o istom na drugačiji način i biti primjećen je postala prava umjetnost. Dok se CNN bavio razvojem virtualne realnosti na polju digitala, Washington post je u isto vrijeme pronašao način i drugačiji pristup postojećim informacijama za izvještavanje. Novi pristup starim stvarima.
„Mislim da smo konačno uspjeli“ je bila pobjedonosna izjava grafičke urednice i direktorice Journalism.co.uk. „Stvorili smo drugačiji saržaj, kombinaciju video priče, grafike i teksta, neodvojivo jedno od drugog ukoliko želite razumijeti“ Snažna vizualizacija i privlačenje pažnje je ono za čim uvijek tragamo prilikom stvaranja vijesti i to se nameće kao jedino riješenje, jedino zanimljivo što drži pažnju čitalaca i pratioca.
Vizualizacija kroz video materijala, fotografije i inforgrafike u vijesti i tekstove podiže izvještavanje ali i novinarstvo kao takvo na jedan poseban nivo. Veliki izdavači i novinarske kuće kao što su The New York Times, Wahsington post, ili BuzzFeed svakodnevno izbacuju gomilu vijesti i informacija i bore se za svoje parče velikog internetskog neba već preplavljeno svim što vam može pasti na pamet. Kreativni pristup jednoj te istoj stvari je postao ključan da se izborite za vrh i na njemu se održavate. Svi dostupni „alati za vizualizaciju“ su dozvoljeni, ali ne znaju svi da ih upotrebljavaju na pravi način i u svoju korist i upravo se u tom krije ključ uspjeha – kako od stvari koje su svima i uvijek dostupne stvoriti nešto po čemu se ističeš?
Foto sadržaj se lakše i brže pamti od riječi i pročitanog teksta i viđene fotografije ljudski mozak može da poveže sa naknadno pročitanim.
Ne postoji jedinstvena matrica stvaranja sadržaja koji će postati viralan – vijest može da bude najzanimljivija na svijetu ali ne postoji garancija da će biti prepoznata na društvenim mrežama i online platformama kao takva i postati hit. Najlakše bi bilo tako ali svaki problem zahtijeva drugačiji pristup i novo, još kreativnije rješenje od prethodnog. I tako uvijek… Naprijed, naprijed, naprijed. Jedino na šta se moguće osloniti pri stvaranju sadržaja je da dobro poznajete svoju publiku, platformu kojom želite da upravljate i da stvarate sadržaj koji biste i sami čitali i pratili. Potrebno se prilagođavati novim uslovima tržišta i pružati ono što se traži. Prilagođavanje – ključno je u stvaranju i održavanju, pružiti publici ono što žele a vide. A žele upravo to – da vide, da ne troše vrijeme na čitanje i istraživanje već da im se servira, što brže, lakše, jednostavnije a opet dovoljno zanimljivo da stvori želju za još.
Prednosti i problemi novog digitalnog doba su upravo ti – sadržaj treba da bude primamljiv a u isto vrijeme jednostavan ali ne prejednostavan već čitljivog i informativnog karaktera koji ne zamara već stvara potrebu da se sazna još. Uvijek je još, u svemu, ali kako probuditi tu potrebu kod korisnika? Vizualizacija, dati publici vijest koju mogu da vide a ne da je zamišljaju. Fotografija i video sadržaj, navikli smo na brzo i prebrzo i bez previše vremena za gubljenje.
Prema posljednjim istraživanjima, čak i video sadržaj plasiran na Youtube ima manji značaj od onog direktno upućenog na Facebook i upravo je video materijal najveći dio sadržaja koji se postavlja na Facebook.
Video sadržaj je postao jedan od važnijih, ako ne i najvažniji sadržaj i jedini koji još uvijek uspijeva da privuče ionako lijenu publiku.
Osim snimljenog i pripremljenog sadržaja, rezultati istraživanja su pokazali veliku interakciju pri postavljanju lajv videa ali za koji važi kao i za klasični – SADRŽAJ. Dovoljno zanimljivo i interesantno da publika odluči da odvoji svoje vrijeme i posveti upravo praćenju toga. Od lansiranja novog modela mobitela na tržište preko kuhinje u kojoj se spremaju najpopularnije krofne na svijetu pa sve do direktnog izvještavanja iz ratne zone negdje u svijetu.
VR – nova budućnost
VR naočale pružaju sasvim novu dimenziju praćenja dešavanja. Novu, virtuelnu realnost, vidjeti bilo koji dio svijeta iz udobnosti vlastitog doma a kroz nekoliko klikova. Da, stvarnost je postala drugačija od one na koju smo navikli do sada a stvaranje sadržaja za praćenje najteži posao. Sve ovo je samo prilog činjenjici sa početka teksta a to je da je novinarstvo postalo puno više od onog na šta smo i na šta ste navikli, novinarstvo iše nije puko izvještavanje i osjećaj za lijepu riječ i pisanje već strateško razmišljanje od početka do kraja, stvaranje zanimljivog i informativnog sadržaja ali na način da nikom ne bude teško da prati a u moru svega, kreativni pistup viđenom je ključan.
Izvor: https://www.shutterstock.com/blog/immersive-visual-storytelling