Molim za malo pažnje

Molim za malo pažnje

Piše: Steve Bauer za fleishmanhillard.com
Izvor – http://fleishmanhillard.com/2018/02/social-innovation/may-attention-please/

Vrijeme. To je naš najvrjedniji resurs. Kako ćemo ga trošiti bira svako od nas za sebe.

Ali puno njih se takmiči za naše vrijeme… i za našu pažnju. Studije pokazuju da prosječna osoba vidi do 10.000 brendiranih poruka dnevno. I dok se može diskutovati o tome koliko tako učestale poruke utiču na to da je pažnja ljudi na nivou zlatne ribice, sigurno je da će porastom marketinga sadržaja (content marketing) biti sve veći izazov doprijeti do željene publike zatrpane sa ogromnom količinom informacija.

Nekoliko mjeseci unazad marketari pričaju o uticaju Facebook najava o davanju prioriteta objavama prijatelja i porodice u odnosu na sadržaje brendova i oglašivača. Ali ovo sigurno nije iznenađenje. To se dalo naslutiti i puno ranije.

Špekulisalo se da će organski domet biti nula kad je Facebook najavio da ide na berzu 2012. i ponovo 2013. kada su brendovi i oglašivači vidjeli prvi veliki pad u organskom dometu. Danas plaćanje oglasa više nije samo opcija za brendove na Facebooku. I ostale platforme vrlo brzo stižu iste trendove.

Plaćene strategije sigurno mogu pomoći da vaš sadržaj bude viđen od strane prave publike. Ali to što je viđen u stvari uopšte ne znači da neko na njega obraća pažnju.

Pa kako se možemo probiti kroz taj nered od prevelike konkurencije da dobijemo samo nekoliko dragocjenih trenutaka nečijeg vremena?

1. Pričajte odlične priče. Umjesto guranja sadržaja pričajte priče koje će se pamtiti i koje će vašu publiku inspirisati da misle / osjećaju / urade nešto drugačije. Odvojite dio budžeta da eksperimentišete i budete inovativni.

2. Fokusirajte se na kvalitet umjesto kvantiteta. Nemojte brinuti o prazninama u vašem kalendaru objava. Radite manje stvari ali bolje. Prilagodite svaku priču karakteristikama platorme. I zapamtite, nije svaka priča uvijek pogodna za svaku medijsku platformu.

3. Poštujte vrijeme ljudi. Brže iznesite poentu. Ako ne uspijete pridobiti nekoga da zaustavi palac dok prolazi kroz news feed na svom telefonu u prve 3 sekunde (i bez upotrebe zvuka), izgubili ste ga. Većina ljudi obraća pažnju samo na naslove.

4. Nemojte da sve bude samo o vama. Sigurno je da su vaš proizvod ili usluga najinovativniji i najvažniji u cijeloj industriji, ali koji problem vi rješavate vašoj publici? Zašto bi njima trebalo biti važno to što govorite? Dodajte vrijednost za njih tako što ćete biti od pomoći ili ih zabaviti, ili rizikujte da vas ignorišu.

5. Pojednostavite sve. Pogledajte ovo. Kliknite ovdje. Podijelite ovu objavu. Pretplatite se. Lajkujte. Potpišite peticiju. Odgovorite nam u komentarima. Prijavite se na takmičenje. Bla bla bla. Što više tražite od publike manja je vjerovatnoća da će učestvovati. Zato birajte jedan jasan i jednostavan zadatak za svaku objavu.

6. Sarađujte sa pojedincima koji su vidljivi ili uticajni. Kao što Mark Zukerberg stalno ponavlja, Facebook je napravljen da ljude približi i poveže. Saradnja sa pojedincima koji imaju određeni uticaj vam može pomoći da stvorite dublje i veze od većeg značaja dok svoj brend pokazujete i novoj publici. Ali ne očekujte da te osobe pričaju o vašem brendu bez naknade za njihovo vrijeme. I potrudite se da sve bude zakonski uredno regulisano i poželjno – označeno.

7. Aktivirajte vaše zaposlene. Naučite i potaknite vaše rukovodioce, stručnjake i zaposlene da dijele vaše priče na svoj vlastiti način i iz svoje perspektive na njihovim društvenim profilima.

8. Kreirajte zajednice publike koja razmišlja slično. Sve više brendova traži varijante poput Facebook grupa da uspostave zajednice koje će imati značajniju i ličniju interakciju. Budite voditelj, ne samo glas u konverzaciji. Facebook uvodi i neke nove opcije za grupe čineći ih sve privlačnijim izborom za razmatranje.

9. Optimizujte vrijeme. Postavite ciljeve i mjerite ih. Koristite analize podataka da dobijete uvid u to šta najbolje odgovara vašoj publici i šta utiče na njih. Radite više onog što djeluje i probajte drugačiji pristup na objavama koje su se slabije pokazale.

10. Završite snažno. Mnogi brendovi vas uspiju navesti da se zaustavite da bi onda pali na kraju sa prejakom prodajnom porukom. Kako se vaša publika osjeća nakon angažmana sa pričom o vašem brendu? Ili – čega će se vaša publika sjećati tri minute nakon čitanja ili tri dana kasnije? I da li vi zaista još uvijek čitate ovo?

Ako ste stigli do kraja, hvala za vaše vrijeme… i (nadam se) vašu pažnju.

 

 

Leave a Reply