Nedostajao nam je Sarajevo PR open

Nedostajao nam je Sarajevo PR open

Odgovorno činjenje dobrog je dobrovoljan čin

Nedostajao nam je Sarajevo PR open, trebala nam je ova prilika u kojoj smo mogli, na jedan dan, da se posvetimo jednoj temi, važnoj za sve nas #uovomtrenutku ali imam osjećaj, važnijoj u vremenu pred nama.  Dvije ključne stvari važno je spomenuti na početku: strateški pristup društveno odgovornom poslovanju jedino daje rezultate koje od ovog koncepta očekujemo i podsjetnik na mantru Gage Đermanović: „Nije dovoljno raditi dobro, moramo dobro da radimo dobre stvari“.

Balkan je područje na kome se i terminologija i koncepti prilagođavaju stvarnosti pa tako brinemo i o društvenoj odgovornosti institucija i nevladinih organizacija a isključivo se društvena odgovornost kompanija podrazumijeva i procjenjuje. Društvena odgovornost u razvijenom svijetu se podrazumijeva u toj mjeri da je naziv koncepta fokusiran na korporacije – Corporate Social Responsibility, podsjetila nas je Tamara Vlastelica Bakić. Konkretan primjer na koji je Tamara ukazala pojavio seu istraživanju sprovedenom u Srbiji u kome je čak 35% ispitanika, kao dio društvene odgovornosti naveo poslovanje u skladu sa zakonom. „Ali to bi moralo da se podrazumijeva“, reče poprilično oštro. Onda je kolega Srđan Puhalo predstavio istraživanje koje smo realizovali sa kompanijama i novinarima iz Bosne i Hercegovine a procenat ispitanika koji je poštovanje zakona i poslovanje u skladu sa zakonom naveo kao jednu od ključnih stvari kojima se pokazuje društvena odgovornost popeo se na vrtoglavih 90,9%. Društveno odgovorno poslovanje je kao koncept dobrovoljno i nema baš veze sa ponašanjima u skladu sa zakonom bilo koje zemlje u kojoj se posluje i živi. Poštovanje zakona i pravila je dio svakodnevnice – prihvatanja društvenih formi i normi nasuprot haosu i anarhiji. Više informacija o nalazima istraživanja je na prezentaciji.

Svaka promjena kojom se bavimo zahtijeva promjenu percepcije. Promjena percepcije je samo dio promjene jer bez promjene realnosti neće dati rezultat zbog koje smo pravili promjenu niti će imati uticaj na društvo. Zvuči tačno i baš kao „tranzicija“ u kojoj smo se baš lijepo ušuškali a i super je opravdanje što stagniramo ili nazadujemo? Inovativni poslovni modeli o kojima je Gaga Đermanović pričala, osim na različite vrste profita koji je, nećete vjerovati, potpuno normalna stvar i drugih dobrobiti koje bavljenje bilo kojim poslom obezbjeđuje, imaju jači uticaj na društvo. Globalno. Naravno.

Prezentacije sa pete konferencije Sarajevo PR open su dostupne ovdje.

Brinuli smo, kao i obično, kako će sve to izgledati, jesmo li odabrali dobru temu, prostor i lokaciju, kako će oni koji su odvojili dan za program koji smo pripremili na njega reagovati, hoćemo li opravdali podršku i nesumnjivo povjerenje Hypo-Alpe-Adria banke – sponzora konferencije, dug put na koji su se zaputili mnogi od učesnika i povjerenje, vrijeme i energiju predavača. Rekli su nam da ne brinemo i da ih sve zovemo opet.

Sljedeći Sarajevo PR open ima radni termin početkom novembra 2015.g. Biće nam zadovoljstvo da dobijemo prijedloge i sugestije o temama kojima bismo se, u okviru naše profesije, trebali baviti.

 

Leave a Reply