Novi zahtjevi potrošača – Da li smo spremni na promjene?
“Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future” – John F. Kennedy
Dostupnost informacijama, nove tehnologije, mogućnost izbora i prilika za jednostavno i efikasno dijeljenje iskustava i mišljenja je u mnogom promjenilo navike i zahtjeve potrošača. Još uvijek se kompanije polako i uglavnom veoma sporo prilagođavaju novim željama onih zbog kojih postoje i opstaju ali se postepeno suočavaju sa novim trendovima.
Istraživanja i analize pokazuju da su pravi i veliki izazovi tek pred nama i da će se ponašanje potrošača znatno promijeniti. U nastavku predstavljamo nekoliko zakjučaka Delphi studije “Delivering Tomorrow − Customer Needs in 2020 and Beyond” koju je sprovela kompanija Deutche Post AG.
Da li smo spremni na promjene i šta nas čeka u 2020. godini?
Znanje i informacije su već dostupne svima
Nove tehnologije su omogućile da znanje i informacije budu dostupne svima koji ih žele pronaći. Granice u online svijetu ne postoje a sve veći broj korisnika će povećati i broj onih koji žele da dijele svoja iskustva o proizvodima i kompanijama kao i onih koji traže informacije drugih potrošača i na internetu stiču prvi utisak.
Potrošači će odluke o kupovini usluga i proizvoda donositi sve više na osnovu iskustava drugih potrošača širom svijeta. Sve će veći biti uticaj komentara i iskustava koje pronađu na Internetu a sve manji tradicionalnog marketinga.
U 2020. godini kupci će sve manje biti samo potrošači a sve više i prodavači i što je još bitnije, sve više kritičari. Od komapnija će se zahtjevati da budu fleksibilne, da imaju jednostavan i individualan pristup prema svakom kupcu. Pristup da su kupac i njegove potrebe najvažnije će biti u fokusu više nego ikada do sada.
Potrošači nove generacije žele transparentnost, dostupnost i brzinu kako u komunikaciji sa kompanijama tako i u njihovom prepoznavanju i zadovoljavanju zahtjeva i potreba kupaca.
Kako bi se prilagodile potrošačima nove genracije, kompanije trebaju kreirati strategije koje će biti adaptirane i usmjerene prema idividualnim konsultacijama, ličnim iskustvima i očekivanjima kako bi kupcima stvorili osjećaj da su ponude i usluge kreirane prema njihovim zahtjevima, željama i potrebama.
Trend nedostatka vremena će se nastaviti i u budućnosti i u prednosti će biti proaktivne firme koje su spremne na prilagođavanje i koje su sposobne da brzo reaguju. Trome komapnije koje su zarobljene u starim sistemima će polako izumirati.
Potrošači žele etične i “zelene” proizvode
Sve značajniju ulogu pri donošenju odluke pri kupovini proizvoda ili usluge će igrati etičnost kompanije i da li je kompanija ekološki osvještena. Kako bi saznali pravo porijeklo prozivoda odnosno gdje i pod kojim uslovima se proizvodi, da li je kompanija društveno odgovorna i da li vraća nešto zajednici od koje zarađuje, potrošači će zahtjevati transparentnost. Uvijek će se prije odlučiti za proizvod ili uslugu koja je “etična” ili “zelena” i čak će biti i spremni platiti više za proizvod ili uslugu kompanije za koju znaju da ima dobar imidž i koja brine o okolišu, zajednici i svojim zaposlenim.
Potrošači će sve svjesnije odlučivati kome će usmjeriti svoj novac i sve više će se vezati za proizvode i kompanije u koje imaju povjerenja a od kompanija će očekivati da to povjerenje cijene i svojom fleksibilnošću ispune njihove zahtjeve.
Zar se ne želimo svi osjećati kao najbitniji kupac ili klijent?
Transparentnost, brzina i kvalitet
Činjenice da potrošači postaju sve zahtjevniji i da sve jasnije i glasnije utiču na stvaranje slike o kompanijama i proizvodima potvrđuju da kompanije moraju biti transparentne, sposobne da brzo reaguju i ujedno da nude kvalitetnu uslugu. Jedino tako će steći povjerenje i lojalnost potrošača koji će širenjem pozitivnih iskustava pomoći u građenju dobrog imidža kompanije.
Kupci ne vjeruju više u iskrivljeno idealne slike o proizvodima ili kompanijama, nego cijene iskrenost, angažovanost i poaktivnost.
Da li je vaša kompanija spremna na ove promjene?
(0) Comments
Kemal Koštrebić
Mislim da s ukupci bili spremni i voljni da ih se često laže kada su bili pasivni primaoci informacija i uticaja.
Sada su aktivni primaoci (biraju šta žele primiti), ali i aktivni pošiljaoci. Obzirom da imamo takav odnos, onda će tražiti i iskren odnos.
Dragan Mocevic
Niko nije spreman na promjene. Previše bole 🙂 Deklarativno su svi za promjene ali kada to treba implementirati onda zakoče. Kompanije u ex-yu regiji samo rade ono što moraju. Nadati se da dolaze bolja vremena.